lidl's nya erbjudande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PHermansson
Själv handlar jag inte på Lidl pga allt man hört om deras personalpolitik. När något TV-program skulle undersöka saken fick man inte komma in i butiken, man fick inte prata med personalen och blev bryskt avvisade. Man kan ju undra varför?
<EDIT>Gillar inte åsikter utan referenser, den här länken kan vara intressant för alla Lidlkunder: http://www.kvp.se/index.jsp?a=181672 </EDIT>

Det är frivilligt att jobba fär och när jag handlar gör jag det för att jag vill ha mat inte för att stödja personalen i butiken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Det är frivilligt att jobba fär och när jag handlar gör jag det för att jag vill ha mat inte för att stödja personalen i butiken.

Är det verkligen frivilligt när arbetsförmedlingen hotar med indragen a-kassa om de arbetslösa inte tar erbjudna jobb?
Det andra är en moralfråga. Du stödjer ju inte direkt personalen genom att handla där, du stödjer företaget. Vilka företag man väljer att stödja är naturligtvis upp till en själv, jag personligen tycker dock att vi ska utnyttja marknadsekonomin och enbart stödja företag som är vettiga. DataPrince ska inte stödjas, men Lidl är helt ok? Logik??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Visst kan man diskutera det moraliska i att handla på Lidl, med tanke på deras personalpolitik, men hur många av er här som klagar på Lidl dricker Coca Cola, eller äter godis från Nestle (typ twix, snickers)? Jämfört med dem är Lidl guds lille snälle gosse och deras behandling av personal närmast änglalik. Sedan kan man inte rättfärdiga Lidls handlande med att andra är mycket värre, men det är något att tänka på.

Angående kvaliteten: Jag har lagat och handlat all min egen mat de senaste 7 åren (när jag flyttade hemifrån), och hunnit testa på de flesta lågprismärken, fattig student som jag är. Jag bor precis bredvid en mycket bra ICA-affär och handlar nästan all mat där, men då och då åker jag till Lidl. I jämförelse har Lidl definitivt bättre "pris/prestanda". Lidl är bättre än ICA's Euroshopper och billigare och ofta i samma klass som ICAs egna märken.

Man måste veta vad man ska köpa, vissa saker är bra andra inte. Som sagts tidigare är deras pizzor bra, grönsaker och frukt är bra och billigt, de har billigt pålägg och jag köpte riktigt bra fläskfile för 69 kr/kg senaste gången jag var där. De har också billiga och goda snacks och godis. Å andra sidan tycker jag kvaliten på deras cola är usel, deras mejeriprodukter är väldigt feta (inte en kvalitetsfråga, men ändå), och enligt en rökande vän är deras cigaretter orökbara.

När det gäller skillnaden i pris mot ICA så har vi väldigt höga matpriser i Sverige och ICA har meddelat att de kommer att sänka priserna för att möta hotet från Lidl, Netto, Willys och dylika.

Visa signatur

Vad är väl en bal på slottet?

Permalänk
Medlem

Kan inte folk fatta att det oftast är "samma" varor i icas och willys egna varor som varorna hos lidle... oftast så är det ett känt märke som producerar varorna men packar dem i olika förpakningar.

kolla vart varorna pruduceras som ni köper på ica eller willys...

oftast så är det bara skit man köper men vissa saker är bra...

Jag har tur att bo i hbg som har många butiker som pressar priserna så det är inte så dyrt att handla "märkes" produkter på maxi eller coop forum eller City Gross

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att göra ett blindtest och sedan se om dom som påstår att maten smakar sämre från Lidl verkligen kan känna någon skillnad.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Till bland andra olirc:

Visst har jag också lite moraliska funderingar när det gäller Lidl men man ska vara medveten att de är uppstickare och sådana möts ofta med misstro. När man lägger till rädslan hos människor för det okända blir det än lättare att hålla högre priser genom att smutskasta Lidl.
Om vi ska tala om arbetsförhållandena och Lidls hemska syn på sånt så ska man vara medvetet att även företag som borde vara föredöme (t.ex. hemtjänsten) är minst lika dåliga på sådant. Det krävs att du jobbar jävligt länge eller att du har jäkla tur för att få ”fast” jobb och heltid på de flesta ”enklare” arbeten. Tyvärr.
Jag köper inte heller argumentet om att man borde bojkotta Lidl för att arbetare inte får uttala sig i medierna. Hur ofta har du sett reportage från en ICA butik där de talar om arbetsförhållanden? Tyvärr är antalet arbetsgivare som helt igenom är sjysta är jäkligt litet. Vill man ha sjysta arbetsgivare, och att de som bryr sig hur varor är producerade ska man nog kolla efter andra alternativ än ICA. Små dyra affärer som innehåller orden solidaritet eller rättvisa i namnet kan vara alternativ. Tyvärr är inte ens det helt säkert.
Att de kollar igenom anställdas grejer i Tyskland är inte heller någon argument. Många, många företag kör med sånt, och gissa var. Ja, just det i Sverige. Hade ett kort jobb på Arla i somras, där var det under ett par veckor mer regel än undantag att någon främmande människa (väktare) rotade i allas väskor vid grinden. Kommer du att bojkotta Arla nu?
Att Lidl skulle ha undermåliga varor är skitsnack. Jag påstår inte heller att det är de bästa varorna heller. Lidls varor är ungefär lika bra som ICA: s egna varor, helt klart bättre än Euroshopper. Vi är bara inte vana vid deras grejer. Lite för färgglada i min smak, och lite annorlunda smaker.
Hur kommer det sig att de är billigare än andra? Stora kvantiteter vid inköp, stenhård koll på kostnader, litet antal varor, små fula byggnader vid utkanten av stan …

Vill du ha hög kvalitet och sjysta arbetsförhållanden välj bort både ICA och Lidl, annars är du inte mycket mer moralisk när du handlar på ICA.

Visa signatur

Abit NF7-S v2.0, Barton 2500+, Twinmos Winbond 2x256, 3d Club Radeon 9800 pro, Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB S-ATA, Maxtor DiamondMax 10 200GB ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milou
Till bland andra olirc:

Visst har jag också lite moraliska funderingar när det gäller Lidl men man ska vara medveten att de är uppstickare och sådana möts ofta med misstro. När man lägger till rädslan hos människor för det okända blir det än lättare att hålla högre priser genom att smutskasta Lidl.
Om vi ska tala om arbetsförhållandena och Lidls hemska syn på sånt så ska man vara medvetet att även företag som borde vara föredöme (t.ex. hemtjänsten) är minst lika dåliga på sådant. Det krävs att du jobbar jävligt länge eller att du har jäkla tur för att få ”fast” jobb och heltid på de flesta ”enklare” arbeten. Tyvärr.
Jag köper inte heller argumentet om att man borde bojkotta Lidl för att arbetare inte får uttala sig i medierna. Hur ofta har du sett reportage från en ICA butik där de talar om arbetsförhållanden? Tyvärr är antalet arbetsgivare som helt igenom är sjysta är jäkligt litet. Vill man ha sjysta arbetsgivare, och att de som bryr sig hur varor är producerade ska man nog kolla efter andra alternativ än ICA. Små dyra affärer som innehåller orden solidaritet eller rättvisa i namnet kan vara alternativ. Tyvärr är inte ens det helt säkert.
Att de kollar igenom anställdas grejer i Tyskland är inte heller någon argument. Många, många företag kör med sånt, och gissa var. Ja, just det i Sverige. Hade ett kort jobb på Arla i somras, där var det under ett par veckor mer regel än undantag att någon främmande människa (väktare) rotade i allas väskor vid grinden. Kommer du att bojkotta Arla nu?
Att Lidl skulle ha undermåliga varor är skitsnack. Jag påstår inte heller att det är de bästa varorna heller. Lidls varor är ungefär lika bra som ICA: s egna varor, helt klart bättre än Euroshopper. Vi är bara inte vana vid deras grejer. Lite för färgglada i min smak, och lite annorlunda smaker.
Hur kommer det sig att de är billigare än andra? Stora kvantiteter vid inköp, stenhård koll på kostnader, litet antal varor, små fula byggnader vid utkanten av stan …

Vill du ha hög kvalitet och sjysta arbetsförhållanden välj bort både ICA och Lidl, annars är du inte mycket mer moralisk när du handlar på ICA.

*Ehhrrmm* Kolla här bl.a http://www.union-network.org/UNIsite/Sectors/Commerce/Multina... där Lidl näms och anklagas för att ha kontrollbehov på sin personal i så måtto att dom enligt mig går över gränsen för vad som är tolererbart om du är anställd där enligt en bok som har släppts av den tyska fackföreningen.

Men för din kännedom så handlar jag på Lidl och fortsätter att göra om dom nu inte skulle gå ut i strejk t.ex.

Sen har jag egen erfarenhet av chefer som absolut inte har den minsta empati utan behandlar sin personal som boskap man kan byta ut när dom är utslitna mao sociopater.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
*Ehhrrmm* Kolla här bl.a http://www.union-network.org/UNIsite/Sectors/Commerce/Multina... där Lidl näms och anklagas för att ha kontrollbehov på sin personal i så måtto att dom enligt mig går över gränsen för vad som är tolererbart om du är anställd där enligt en bok som har släppts av den tyska fackföreningen.

Men för din kännedom så handlar jag på Lidl och fortsätter att göra om dom nu inte skulle gå ut i strejk t.ex.

Sen har jag egen erfarenhet av chefer som absolut inte har den minsta empati utan behandlar sin personal som boskap man kan byta ut när dom är utslitna mao sociopater.

Om vi säger som så ICA:s filosofi är också att personal är slit och släng. Alltid roligt med chefer som kastar mynt på folk då folk klagar på att tidkorten är felaktiga, att vi andra anställda är "inkompetenta idioter", att "vill dom inte arbeta dom här tiderna finns det alltid andra som kan göra det", att folk som jobbat i företaget i fyrtio år inte får ersättning enligt avtal då dom vill gå i förtidspension eftersom ICA lejer ut all körning till åkare. Anledningen till att dom inte får det är att de erbjuds att expediera i färskavdelningen inne på lagret, personligen ser jag det inte som ett alternativ ens då man inte kan förvänta sig att fok som är 60+ kan klara det mer än någon månad eftersom många yngre inte klarar det någon längre tid. Det märkliga är att då samma sak genomfördes i söderut så fick de gå utan problem.

Sen har dom fräckheten att dela ut en par hundra miljoner åt handlare och åt aktieägarna eftersom det gått så bra men vi anställdas bonus plötsligt försvann trots att vi lyckats uppnå målen som jag fattat det. Nu ska dom även kapa bort runt 400 jobb från kontoren, dvs de som är kvar förväntas att göra mer (Läs som på -90 talet med massor av sjuksrkivningar som följd.). Sen så har man utnyttjat att transport har så usla avtal så att ob-ersättningen är ett skämt så de stackare som får köra får jobba riktigt usla tider utan att få en bra ersättning, skulle ni se deras tider och lönen de kommer att få ut skulle ni bli helt fascinerade.

En annan sak som är rätt märklig att COOP testade att leja ut körningen för ett par år sen men det funkade inte bra, så nu kör dom själv igen, blev billigare tydligen.

Sen är det alltid kul att gå och jobba för ett företag som man hyser förakt mot, man fascineras av chefer på hög nivå som inte har någon verklightetsanknytning alls och en del som inte har fattar att att åka från Umeå till Kiruna är inte någon timmes färd. Sen inställningen att vi anställda inte är människor utan mest bara en belastning för kontot som de som sitter på sina höga hästar verkar tycka är rätt intressant, så länge du kan producera så är man en tillgång, men då man kanske får problem är man inget värd längre något. Sen om vi återgår till cheferna är det alltid kul att dagen innan en stor förändring bli inkallad till sin chef som frågar "hur tycker ni att vi ska lösa det här?". Höll på att ställa mig upp och fråga vad ni är för satans idioter, ni har haft flera månader på er att planera och dagen innan kallar ni till möte och frågar "hur ska vi lösa det här?" Man undrar om dom bara tar de mest talanglösa människorna som slickar mest uppåt samt sparkar bra neråt och med så lite empati och talang för att utrycka sig som möjligt och gör de till chefer?

I.o.f.s. kanske det ändå är bättre än Lidl etc, dock har jag personlig erfarenhet av ICA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Om vi säger som så ICA:s filosofi är också att personal är slit och släng. Alltid roligt med chefer som kastar mynt på folk då folk klagar på att tidkorten är felaktiga, att vi andra anställda är "inkompetenta idioter", att "vill dom inte arbeta dom här tiderna finns det alltid andra som kan göra det", att folk som jobbat i företaget i fyrtio år inte får ersättning enligt avtal då dom vill gå i förtidspension eftersom ICA lejer ut all körning till åkare. Anledningen till att dom inte får det är att de erbjuds att expediera i färskavdelningen inne på lagret, personligen ser jag det inte som ett alternativ ens då man inte kan förvänta sig att fok som är 60+ kan klara det mer än någon månad eftersom många yngre inte klarar det någon längre tid. Det märkliga är att då samma sak genomfördes i söderut så fick de gå utan problem.

Sen har dom fräckheten att dela ut en par hundra miljoner åt handlare och åt aktieägarna eftersom det gått så bra men vi anställdas bonus plötsligt försvann trots att vi lyckats uppnå målen som jag fattat det. Nu ska dom även kapa bort runt 400 jobb från kontoren, dvs de som är kvar förväntas att göra mer (Läs som på -90 talet med massor av sjuksrkivningar som följd.). Sen så har man utnyttjat att transport har så usla avtal så att ob-ersättningen är ett skämt så de stackare som får köra får jobba riktigt usla tider utan att få en bra ersättning, skulle ni se deras tider och lönen de kommer att få ut skulle ni bli helt fascinerade.

En annan sak som är rätt märklig att COOP testade att leja ut körningen för ett par år sen men det funkade inte bra, så nu kör dom själv igen, blev billigare tydligen.

Sen är det alltid kul att gå och jobba för ett företag som man hyser förakt mot, man fascineras av chefer på hög nivå som inte har någon verklightetsanknytning alls och en del som inte har fattar att att åka från Umeå till Kiruna är inte någon timmes färd. Sen inställningen att vi anställda inte är människor utan mest bara en belastning för kontot som de som sitter på sina höga hästar verkar tycka är rätt intressant, så länge du kan producera så är man en tillgång, men då man kanske får problem är man inget värd längre något. Sen om vi återgår till cheferna är det alltid kul att dagen innan en stor förändring bli inkallad till sin chef som frågar "hur tycker ni att vi ska lösa det här?". Höll på att ställa mig upp och fråga vad ni är för satans idioter, ni har haft flera månader på er att planera och dagen innan kallar ni till möte och frågar "hur ska vi lösa det här?" Man undrar om dom bara tar de mest talanglösa människorna som slickar mest uppåt samt sparkar bra neråt och med så lite empati och talang för att utrycka sig som möjligt och gör de till chefer?

I.o.f.s. kanske det ändå är bättre än Lidl etc, dock har jag personlig erfarenhet av ICA.

Och facket säger inget förstår jag trots brott mot medbestämmandelagen bl.a iom att ni får besked en dag innan förändringar.

Permalänk
Medlem

Vid förändringar av schema är det en månad innan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Varför svälter du hellre än köper billig och bra mat på Lidl ?

Vad är det som är så bra med genmanipulerat och plågat tyskt kött ??? För att inte tala om de härliga dopade mejeriprodukterna som är tjocka som sirap av all konserveringsmedel....:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Vad är det som är så bra med genmanipulerat och plågat tyskt kött ??? För att inte tala om de härliga dopade mejeriprodukterna som är tjocka som sirap av all konserveringsmedel....:D

Har en polare som har bott i Tyskland, han påstår att tyskarna är övertygade om att det är Tyskland som gör världens bästa produkter. Tyskt kött påstår de är bäst i världen.… På det sättet verkar de vara rätt så lika svenskarna. Skulle inte tro att det är någon större skillnad.

Visa signatur

Abit NF7-S v2.0, Barton 2500+, Twinmos Winbond 2x256, 3d Club Radeon 9800 pro, Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB S-ATA, Maxtor DiamondMax 10 200GB ATA

Permalänk
Medlem

milou: japp, och i danmark är danskt kött världens bästa, och i norge norskt...i USA så är såklart inhemskt kött också världens absolut bästa...

så är det i alla länder, alltid det egna landets kött som är bäst och utländskt är bara skit...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nylle
Visst kan man diskutera det moraliska i att handla på Lidl, med tanke på deras personalpolitik, men hur många av er här som klagar på Lidl dricker Coca Cola, eller äter godis från Nestle (typ twix, snickers)?

Ursäkta, men jag är tvungen att påpeka att varken Twix eller Snickers görs av Nestle, det är Mars, Inc/Marsterfoods. Samma sak med Bounty, Starburst, Mars, M&M, Milky Way och Bounty.

Visa signatur

"Människan kan uppenbarligen inte stava rätt."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deryth
Ursäkta, men jag är tvungen att påpeka att varken Twix eller Snickers görs av Nestle, det är Mars, Inc/Marsterfoods. Samma sak med Bounty, Starburst, Mars, M&M, Milky Way och Bounty.

Det är helt rätt, förlåt mig.

Ändra det till till "När du äter en KitKat eller smarties" då...

Visa signatur

Vad är väl en bal på slottet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milou
Har en polare som har bott i Tyskland, han påstår att tyskarna är övertygade om att det är Tyskland som gör världens bästa produkter. Tyskt kött påstår de är bäst i världen.… På det sättet verkar de vara rätt så lika svenskarna. Skulle inte tro att det är någon större skillnad.

Men ta då kyckling som ett exempel. Hur ofta hör man om salmonellasmittat kött här i sverige ?? Inte så ofta tycker jag, visst händer det men det hör mer till ovanligheter. Kolla i stället i tex danmark, tycker man hör titt som tätt om smittat kött därifrån. Och att sverige har hårdare kontroller än de flesta andra länder borde nog de flesta vara ense om...
Sen är det nog lite så att man får vad man betalar för, köper man billigt utländskt kött så är risken att det är sämre, leverantörerna måste ju dra in på nånting och då finns nog risk att kvaliteten sjunker oxå...
Btw, va skulle du själv helst äta, en fläskfile från scan eller en importerad från polen ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Men ta då kyckling som ett exempel. Hur ofta hör man om salmonellasmittat kött här i sverige ?? Inte så ofta tycker jag, visst händer det men det hör mer till ovanligheter. Kolla i stället i tex danmark, tycker man hör titt som tätt om smittat kött därifrån. Och att sverige har hårdare kontroller än de flesta andra länder borde nog de flesta vara ense om...
Sen är det nog lite så att man får vad man betalar för, köper man billigt utländskt kött så är risken att det är sämre, leverantörerna måste ju dra in på nånting och då finns nog risk att kvaliteten sjunker oxå...
Btw, va skulle du själv helst äta, en fläskfile från scan eller en importerad från polen ??

Hur stor är sannolikheten att smittas av salmonella om man tillagar köttet på rätt sätt?

Om jag ska vara ärlig så måste jag erkänna att jag först skulle tänka på att köpa svenskt kött, men det är nog mer på grund av att samhället och de svenska bondeorganisationerna påverkat mig i jäkla massa år än på grund av objektiva skäl. Men skulle det polska köttet vara tillräckligt mycket billigare och se lika bra ut och smaka lika gott så skulle jag nog ta det polska. Hellre polsk kalvfilé än svenskt högrev.

Visa signatur

Abit NF7-S v2.0, Barton 2500+, Twinmos Winbond 2x256, 3d Club Radeon 9800 pro, Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB S-ATA, Maxtor DiamondMax 10 200GB ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milou
Hur stor är sannolikheten att smittas av salmonella om man tillagar köttet på rätt sätt?

Om jag ska vara ärlig så måste jag erkänna att jag först skulle tänka på att köpa svenskt kött, men det är nog mer på grund av att samhället och de svenska bondeorganisationerna påverkat mig i jäkla massa år än på grund av objektiva skäl. Men skulle det polska köttet vara tillräckligt mycket billigare och se lika bra ut och smaka lika gott så skulle jag nog ta det polska. Hellre polsk kalvfilé än svenskt högrev.

Jag håller med. Men samtidigt så om prisskillnaden inte är så stor skulle jag ta svenskt kött, av flera skäl. Dels har vi bättre koll på tex salmonella i Sverige än i många andra länder och dels tycker jag det finns en poäng i att stödja svenskt jordbruk. Men min ekonomiska situation är inte sådan att jag just nu kan betala mer bara för att det är svenskt och då får jag istället försöka hitta det som har bra pris men ändå är acceptabelt.

Sedan ska man inte koppla Salmonella till Lidl, här i Uppsala upptäckte livsmedelsverket salmonella i frysta kycklingfiléer för några dagar sedan, och det var på Coop...

Visa signatur

Vad är väl en bal på slottet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nylle
Det är helt rätt, förlåt mig.

Ändra det till till "När du äter en KitKat eller smarties" då...

Och After eight

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Om priset inte skiljer mycket så köper iaf jag Svenskt kött. Om prisskillnaden är stor går jag på det billigare alternativet så länge det är t.ex. från Finland, Danmark. Lite mer tveksam om det är från något östeuropeiskt land eller Holland/Belgien eller dylikt.

Permalänk
Hedersmedlem

"Visst är det bra att dom försöker hålla nere svinnet men samtidigt så visar dom att dom inte litar på sin personal alls vilket är förödande för stämmningen på en arbetsplats i det långa loppet."

Nu var det ett antal år sedan jag jobbade på Konsum (extra på helger) men vi hade också då och då oanmälda kontroller när vi gick hem efter att butiken stängts. Man fick visa upp medhavda väskor/kassar och kvitto på eventuella varor man köpt. Inget konstikgt i det och inte såg vi det så något negativt. Tvärtom kändes det naturligt eftersom svinn är ett stort problem.

Morla och moral ... det är en svårt fråga egentligen. En del av gnället på Lidl håller jag inte med om och en del tycker jag inte alls låter bra. Så jag kan ibland fundera på om det är rätt att handla. Samtidigt är jag halv-tysk och har via Lidl kunna få tag i en del saker som jag inte hittar annars/är väldigt dyrt i t ex Hötorgshallen.

Mina föräldrar handlar mycket där och de har inställningen att de testar en okänd vara en gång och om de tycker det var bra kvalitet köper de den i framtiden, annars gör de det inte. De har hittat mycket varor som är mycket billigare men väldigt goda och andra som inte alls var bra kvalitet.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Vad ni gnäller. För mig spelar det ingen roll hur personalen har det. De kan lika gärna jobba under vapenhot i 24 timmars pass utan lön för min del.
Bara jag kan gå in där och välja vilken av de femtioelva sorterna av juice jag ska ha.

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naTTen
Vad ni gnäller. För mig spelar det ingen roll hur personalen har det. De kan lika gärna jobba under vapenhot i 24 timmars pass utan lön för min del.
Bara jag kan gå in där och välja vilken av de femtioelva sorterna av juice jag ska ha.

Du är inte arbetsledare va eller chef

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Du är inte arbetsledare va eller chef

Eller ironisk...

Visa signatur

Vad är väl en bal på slottet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nylle
Eller ironisk...

Jo kanske det om han hade använt så skulle jag trott det eller varför inte *Ironi*