Nu får allt intel gubbzen erkänna vem som vinner =)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nu får allt intel gubbzen erkänna vem som vinner =)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffffy
e du helt dum tror du man kan jämn föra en 32 bits prolle mot en 64 bits prolle eller???

hahahaha killen med koll hehe läs på lite innan du knappar på tangentbordet, tack.

Permalänk
Medlem

joooo hahahahhahahahaha det var så roligt att jag fick syrebrist och dog ett tag där haha jag vet inte vad som hände marknadens dyraste prolle vann "!otroligt du!"

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Avstängd

word byvall.
Dock är ju en 3.6 gig 2mb cache intel inte heller spec billig :/

Permalänk
Medlem

Nej men jag blir så less på sånt folk.Jag är värken på den ena eller den andra sidan.Jag tar ju den som är bässt till spel eftersom jag lirar spel...
Men af om vi skulle vända på steken och göra det intell är bra på så tror jag en p4 3200 tar en fx55 eller ligger mkt lika.
Så det bero ju hellt på vad man ska använda datorn till.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall
joooo hahahahhahahahaha det var så roligt att jag fick syrebrist och dog ett tag där haha jag vet inte vad som hände marknadens dyraste prolle vann "!otroligt du!"

Marknades dyraste processor är (och har alltid varit?) Intels processorer. Denna kostar t.ex 9135 :/

Permalänk
Medlem

Måste du leta upp det dyraste stället?
Det där är en processor på en gammal socket...
Den kostar 4000 på datorbutiken....

Kolla priset på denna FX-55:a

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010073717

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denethor
Måste du leta upp det dyraste stället?
Det där är en processor på en gammal socket...
Den kostar 4000 på datorbutiken....

Kolla priset på denna FX-55:a

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010073717

Smart kille, först klaga på att folk länkar till dyraset stället och hänvisar till datorbutiken som minsann e billigare (som inte ens har P4 EE) Sen hänvisar du själv till Dustin som e 1000kr dyrare än datorbutiken på FX-55?!

Visa signatur

För gammal för spel.......egentligen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Det var märkligt även jag får ca~11000p i 3dmark01 med en celerond 2400Mhz & ett GF4Ti4200 kort... tycker du att vi skall lita fullt ut på dessa bänktester?

oj jag har ej uppdaterat :S

jag når 13000 p med mitt system för tillfället

och nej jag tror inte man kan lite på 3dmark eller dyligt, dom testar bara en liten del av vad datorn klarar av/presterar i OLIKA situationer.

jag bara nämde det för att teste som hela inlägget handlade om var just tester inte normalt användande.

jag har varken något mot Intel eller Amd, men jag tycker det är lite komiskt bara.

MVH/ wreden83

Visa signatur

Intel Q6600, MSI GF 8800GT OC, Ram "ocz 8 Gig"@5-4-4-11 1000 MHZ, Asus p5n-D, yamaha crw-f1e "cd-rw", Nec 3500 "dvd+-rw", 1st Samsung 500Gig, 1st WD 250Gig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wreden83
oj jag har ej uppdaterat :S

jag når 13000 p med mitt system för tillfället

och nej jag tror inte man kan lite på 3dmark eller dyligt, dom testar bara en liten del av vad datorn klarar av/presterar i OLIKA situationer.

jag bara nämde det för att teste som hela inlägget handlade om var just tester inte normalt användande.

jag har varken något mot Intel eller Amd, men jag tycker det är lite komiskt bara.

MVH/ wreden83

Visst är det komiskt.
Celeronen gav jag 600:- för & den klarar 3,6Ghz utan problem verkar det som.. den går för tillfället i 3Ghz på ett MSI 865PE Neo2-P som jag även gav 600:- för.
Så i dags läget skulle jag aldrig köpt en P4:a, nej.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wreden83

och nej jag tror inte man kan lite på 3dmark eller dyligt, dom testar bara en liten del av vad datorn klarar av/presterar i OLIKA situationer.

jag bara nämde det för att teste som hela inlägget handlade om var just tester inte normalt användande.

jag har varken något mot Intel eller Amd, men jag tycker det är lite komiskt bara.

MVH/ wreden83

Jo men den här datorn är förmodligen snabbast i allt oavsett vad du vill använda den till

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk
Medlem

ok, låter ganska bra det

Visa signatur

Intel Q6600, MSI GF 8800GT OC, Ram "ocz 8 Gig"@5-4-4-11 1000 MHZ, Asus p5n-D, yamaha crw-f1e "cd-rw", Nec 3500 "dvd+-rw", 1st Samsung 500Gig, 1st WD 250Gig