Volymenheten i trayen?

Permalänk
Medlem

Volymenheten i trayen?

Jag tog bort lite onödiga windowsfunktioner för ett tag sedan och råkade då ta bort volymenheten som brukar ligga som en grå liten högtalare i trayen men sen installerade jag den igen men den ligger in som genväg i tray. Hur får ja den dit?
Lagom skoj att gå in på start>inställningar>kontrollpanel>ljud & ljudenheter>ljudenheter>volym

// Jacob

Permalänk
Hedersmedlem

Control Panel -> Sounds and Multimedia -> På fliken Sounds, klicka i 'Show volume control on the taskbar'
(iaf är det så under Win2k)

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

ohh...det var löjligt enkelt. Tack, tack Vicotnik

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande problem som jag inte är säker på hur det uppstått, det gäller nämligen ikonen för "Mata ut maskinvara"(eller vad den nu heter).

Den visas helt enkelt inte, så om jag vill ta bort min MP3-spelare får jag gå in i maskinvaruhanteraren och inaktivera den för att aktivera när jag sedan sätter in den.. Och det är ju sådär lagom roligt =/

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition