Permalänk
Medlem

MP3 mini 1.0 RC1 är här!

Good news everyone! (läs högt med rösten av professorn i Futurama)

Efter en lång tid har jag idag skrivit sista raden till MP3 mini 1.0 RC1 och således är DU en av de lyckliga som har chansen att prova programmet

MP3 mini är en Mp3-spelare till din dator. Programmets egentliga uppgift är att vara minimalistisk till utséende, interface och funktioner. Det här är alltså en väldigt liten spelare utan de funktioner du sällan använder i en mp3-spelare. Samtidigt är programmet lätt att använda samt har många fiffiga, men enkla, funktioner.

För mer info samt screenshots, besöker ni förslagsvis:
http://www.mp3mini.net

Om ni inte orkar gå in där för nedladdningslänken så kommer den här:
http://www1.shellkonto.se/rippo/mp3mini/download.php?f=1

Skulle vara trevligt om ni kunde testa programmet "to the lmit" samt raportera de eventuella buggarna, samt även komma med idéer till framtida versioner.

(kommer skapa en egen tråd för kritik på hemsidan, så nämn inget om den här tack)

Permalänk
Musikälskare

Varför är det bättre än winamp ?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ser jäkligt bra ut efter en första titt!

En sak jag undrar bara; finns det möjlighet att se hela playlisten?

Permalänk
Medlem

Jag lade till några låtar för att prova programmet, men när jag sedan skulle spela dem så skippar det förbi alla låtar...

Permalänk
Medlem

Shit, detta var verkligen ett program man kan ha användning av, jag måste tacka dig, du är min frälsare :D. Nu slipper jag öppna mp3 mappen för att öppna en låt, äntligen. Detta program kändes verkligen proffsigt
Programmet får 10 utav 10 oboyglas

Edit: Hade gärna velat kunna minimera den till systemtray, så det vore kanske något att tänka på till nästa version, och sen om man vill ha den "always on top" eller inte. Fast dessa funktioner kanske redan finns, men jag har inte hittat

Edit 2: Saknar en repeat funktion

Permalänk
Medlem

1. Skippa gärna installern eller lägg ut en zip-fil också. Ogillar sånt. (smaksak, vet, men det känns mer mini om man inte får en fet installer)

2. Autolägg inte in den i quick launch. Det känns bara påtvingat

3. Ett mini program som har splashscreen? Lite overkill

4. När man klickar för att spola i låten så börjar man även flytta spelaren.

5. För att vara mini så är den bara mini när det kommer till screenspace. 4 exe filer ala 2.4mb känns bloat så det bara skriker om det. Med UPX sjunker den till till 1.4mb men det är fortfarande stort. ResHack visar inga stora resurser heller så man börjar undra vafan det är som ligger i dom. WA5 tar 11.7mb på disken med fullinstall och mp3mini tar 10.4mb.

6. Hanteringen av låter kan tyckas lite klumpig då man måste adda om hela katalogen rätt ofta dessutom är scanningen rätt slö. Någon from av rescan knapp så man lätt kan adda om sina filer?

7. Minnes messigt slukar inte så mycket mindre minne än vad winamp5 gör. WA5 peakar på 13.5mb och Mini på 11.6mb. Däremot ligger WA5 på 3.1mb aktivt medans mp3mini ligger på 11.6mb

8. Ogg support vore väldigt trevligt.

9. Någon liten form av volym vore trevligt.

Något jag gillar med mp3mini dock är snabb söken och minimalismen (bör dock återspeglar på fler ställen än bara skärmen).

(WA5 = Winamp5)

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Är det inte det här man har jump-funktionen i winamp till? Hursomhelst så vore det sjysst med någon slags prioritering i det man söker (något som inte winamp har); typ att den kollar index på strängen, storlek, osv. Volym-scroller är ett måste och tids-display är något i varje fall jag tycker är nödvändigt (kan ju fortfarande vara minimalt).

Permalänk

För mej hoppar den bara förbi låtarna.

Permalänk
Medlem

Tack för alla kritik.. Mycket bra har sagts.
Mycket av de ni säger har jag själv tänkt på, men inte pririoterat än.
Jag håller helt med matricks om att minimalismen bör återspeglar ur alla vinklar, något som jag ska försöka fixa till nästa verison.

Till er som har problem med att låtar skippas:
Det är meningen att låtar som ej existerar längre, eller används av andra program ska skippas. Om dock det inte är fallet, så verkar det finnas en stor bugg gömd. Ni får gärna komma med mer information om problemet.

Som sagt, fortsätt ge synpunkter!

Permalänk
Medlem

Borde finnas lite mer menyer trotts att den är mini som tex, möjligheter till att
se hela playlist? själv kan jag inte alla namn på min 3500 låtar
(är nog för van med winamp)

Men helt klart godkänd som "mini"! som den är tänkt som?

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem

mjo, lite mer funktioner ska jag nog kunna "klämma in" utan att förlora "minikänslan".
Btw, är någon här som är het på å göra skins? Kolla på de skinsen jag gjort som ligger i "Skins"-mappen så förstår ni nog hur det fungerar. Ska göra ett gränssnitt för att underlätta senare.. Om ni gör ett skin som blev shysst kan ni ju alltid skicka det till mig, så lägger jag upp det på sidan. Skinsen går att göra mycket varierande och med stor frihet.

edit: Funderar för övrigt på att skriva om hela progremmet i Delphi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rippo

Till er som har problem med att låtar skippas:
Det är meningen att låtar som ej existerar längre, eller används av andra program ska skippas. Om dock det inte är fallet, så verkar det finnas en stor bugg gömd. Ni får gärna komma med mer information om problemet.

Som sagt, fortsätt ge synpunkter!

Verkar dessvärre var någon form av bugg. Provade att kopiera över en mapp med låtar till skrivbordet för att vara säker på att inte något annat program använde dem. Provade därefter att lägga till dem i mp3mini men resultatet blev detsamma som tidigare, dvs. alla låtar skippas.

Permalänk
Medlem

Snyggt program! Tyvärr tappade jag intresset för det när installationsprogrammet kom upp. Installationsprogram hör bara till program>600MB enligt min mening Ta bort installationsprogrammet och fixa de buggar som hittats så har vi en vinnare!

Gillade hemsidan b.t.w.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Gillar programmet. Kommer nog inte konvertera från FB2k dock.

Lite tips på funktioner och annat:
* Jobbigt att behöva starta om för att byta skin.
* Som sagts tidigare, playlist funktion
* Ev. för dom som vill nån, sorts plugin support.
* Equalizer så man får lite drag i ljudet.
* Install där man får välja om man vill ha ikon i snabbstart
* Inställningar för splashscreen

Det var det jag kan komma på nu. Trevligt litet program ialla fall!

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Avstängd

en sak jag kom att tänka på är att du kanske kan göra en mp3 mini(som du har nu) och en mp3 minibiggi(kanske annat namn:P) som är med lite mer funktioner som du INTE tycker passar i din mp3 mini men som många här vill ha ändå:O
kanske en dum ide men men:P

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk
Medlem

ser bra ut, men jag håller mig till winamp...
mitt winamp tar upp ca 6 pixlar längst upp på skärmen, så det är ganska minimalistiskt...
det här med att MP3 mini inte har funktioner som CD-bränning / rippning och så, det har inte mitt winamp heller... ej heller stöd för Modern Skins då jag har stängt av allt som är onödigt!

jag säger inte att det är en dålig idé, det är alltid bra med nya produkter
dock har du lite skrivfel på siten :q

men men, lycka till ^__^

Visa signatur

i7-4770K @ 3.5GHz - 32GB RAM - 2x 500GB SSD - 40TB HDD - GTX770

Permalänk
Medlem

På win XP funkar det perfekt.
Men jag testade även på min gamla skräp burk som i väntan på Ubuntu kör
win ME. Där funkade det inte alls. kanske inte spelar så stor roll då jag måste vara den enda i hela sverige som fortfarande kör ME.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk

Har uptäckt en bugg. Den kan börja blinka lite ibland när jag spelar poker. Den blinkar till lite varje gång jag trycker på någon knapp elelr skriver en bokstav i poker spelet. Annars blinkar den aldrig.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Får du din spelare att likna STP MP3 Player så kan jag tänka mig byta. STP har allt jag igentligen vill ha men dess random funktion är inte alltid så random.

http://www.snapfiles.com/get/stpmp3.html

Permalänk
Medlem

1. Högerklickar man på "positions-grafen" för att få fram menyn så hoppar man dit vilket jag tycker bara ska funka med vänsterklick.

2. Att den tvingar ner en genväg i snabbstart gillar jag INTE.

3. Lite av rutan försvann en stund för att sedan komma tillbaks ungefär efter jag tagit printscreen, lite jobbigt:
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/bugg.gif

4. När man kollar igenom tillgängliga skins så tycker jag att den automatiskt ska ändras till den man markerar så man ser en lite preview

5. Eftersom att det är en "mini-spelare" så tycker jag att det ska vara lätt att lägga in genom att någon lätt zip-fil istället för en jobbig installer.

6. Stöd för knapparna på Logitechs t-bord skulle vara gött då jag använder det jämt i winamp.

7. Skriver man något i textfältet som inte går att söka med så visar den endå någon annan låt.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Verkar som om många vill slippa installern samt den påtvingade quicklaunch ikonen..
Kommer naturligtvis lyssna på detta å ha en .zip-fil som alternativ till nästa version.
Även en stor del av det andra ni skrivit kommer jag försöka få klart till nästa version.

Permalänk
Medlem

alpha-blending, och kanske möjlighet att byta grundfärg från grått till något trevligare om man så skulle vilja?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

jag skulle gärna vilja ha möjligheten till en lite playlist, typ att man kan se de 2-3 nästa låtarna.
Och sedan kanske att man under settings kan ställa in equalyser(stavning) då det kan få till skapligt bättre ljud.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se en playlist med queue funktion

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Ja, och varför inte göra det till winamp när man ändå är igång? Man måste nog dra gränser nånstans, tyvärr. Personligen tycker jag ett ihop-tryck winamp borde funka precis lika bra.

Permalänk
Medlem

Härligt program.
Perfekt när man är inne i spel, enkelt byte mellan låtarna.
Skulle dock vilja se en funktion så att man kan se alla låtar som hittades när man sökte, ev. playlist (som kan tas bort om man ej vill ha den uppe).