Permalänk

Titta på JPEG-bilder med DVD-spelaren?

Jag undrar vad det brukar krävas av JPEG-bilder för att de ska visas ordentligt på en DVD-spelare (stationär) som stödjer detta? Med en CD-skiva med bilder som är tagna med mina föräldrars digitalkamera (5 MP Nikon, tror jag) så får jag hela tiden meddelande om att det är fel i JPEG-bilden, och kan inte titta på dem. Detta gäller på dels en Philips DVD728 och dels en annan spelare som heter "CyberHome"-nånting. Dock har jag åtminstone i Philipsen fått en annan skiva att fungera, som innehåller bilder tagna med andra kameror (som troligtvis var betydligt enklare än 5 MP då de har ett par år på nacken).

Så frågan är alltså vad man måste göra med bilderna för att DVD-spelaren ska visa dem?

(Tänkte söka först, men sökfunktionen verkar vara nere, så jag är inte helt hundra på att det inte finns någon gammal tråd.)

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Medlem

Megapixlarna har garanterat inget med saken att göra iaf.

På min dvd är det bara att bränna bilderna i roten på skivan, sen går det att titta på dem.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Megapixlarna har garanterat inget med saken att göra iaf.

På min dvd är det bara att bränna bilderna i roten på skivan, sen går det att titta på dem.

Oki. Tror att bilderna ligger i mappar på bägge skivor. Men iom. att den hittar bilderna så lär det ju inte vara det...

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Medlem

Måste man inte bränna en svcd eller något för att kunna spela upp dom på dvd-spelaren?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Megapixlarna har garanterat inget med saken att göra iaf.

På min dvd är det bara att bränna bilderna i roten på skivan, sen går det att titta på dem.

Säg inte det, den kanske inte har tillräkligt med ram för att öppna så stora bilder?

Permalänk

Oj, gick ju och nästan glömde att jag skapat en tråd...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Måste man inte bränna en svcd eller något för att kunna spela upp dom på dvd-spelaren?

SVCD är ju video. Detta är ju stillbilder. För övrigt så är det ju specifierat att spelaren har stöd för JPEG-bilder.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain

Säg inte det, den kanske inte har tillräkligt med ram för att öppna så stora bilder?

Så kanske det är... Ibland så ritar åtminstone den ena spelaren upp en bit av bilden längst upp och sen blir allt grått. Första bilden verkar visas okej, men sen funkar inte resten. När man sen bläddrar tillbaka till första bilden igen så visas inte den heller.

Nån som vet bättre?

(Ska förresten försöka testa att bara minska ner bilderna...)

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Megapixlarna har garanterat inget med saken att göra iaf.

Jorå. Fram tills för ett år sedan hade Philips problem på många apparater med visning av bilder som var större än 3 megapixel, något de fick kritik för. Vet inte hur det är med DVP-728, men problemet kan garanterat finnas där.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.