Permalänk
Medlem

Logitech ultrax-problem

Jag har ett logitech ultra-x -tangentbord men när jag spelar tex counterstrike där jag ofta strafe:ar åt tex höger (D) sen håller in smygknappen (shift) och ska snacka till det (capslock) så fungerar inte capslock. jag har märkt att det är för att det verkar som om tangentbordet inte kan skicka iväg info om att 3 knappar trycks ner. Det är inte fel på cs utan tex ska jag skriva i word och av någon anlednign håller ner ctrl och shit sen tryckre på en bokstavsknapp så skrivs inte den bokstaven. lite krånligt förklarat men hoppas ni förstår.
Hur gör jag för att fixa detta?

// Jacob

Permalänk

Tror det har nått med att det inte ur USB utan PS/2 porten som tangentbordet använder.

Permalänk
Medlem

okej. men hadde ett vanligt ps2 tangenbord innan....standard. då fungerade det :S kan testa me det igen sen om det verkligen var så men nästna säker på det.

Permalänk
Medlem

troligen bufferten som inte kan ta emot fler signaler samtidigt

dvs bara från ett par st tangenter samtidigt

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

okej, men går itne att lösa på något sätt :S så konstigt eftersom både är PS/2 tangenbord tycker jag.

Permalänk
Medlem

Det är för att logitech tangentbordet använder samma resistor för alla dom tangenterna, finns bra tangentbord som använder 1 resistor per tangent men dom är svindyra i dagsläget.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

nee...fanken va konstigt. testade mitt vanliga gamla ps2 -tangentbord nu idag å den bettede sig fan med samma "problem" det är jobbigt när man ska lira CS. jaja, får överleva