Virus? Dator stängs av helt plötsligt.

Permalänk
Medlem

Virus? Dator stängs av helt plötsligt.

Jag vet inte om det är ett msblaster, men det tror jag inte för den brukar stänga av datorn snabbare. Vet inte heller om den stängs av inom en viss tid men kanske. Hur som helst så är det som datorn bara stängs av, inte bara plopp , svart, utan som om jag själv skulle trycka start > stäng av datorn.

Jag har xp och servicepack 2 så egentligen ska ju inte blaster förekomma, eller? Jag har Kasperysky som anti-virusprogram och router (dlink 604) iofs är vissa portar för msn, dc, bittorrent, cs, ventrilo öppnade men det ska ju inte vara några problem tycker man.
Datorn är relativt nyformaterad, några månader, 2-2,5 kanske. Hur löser jag blir av med skiten?
Fruktansvärt jobbigt.

// Jacob

Permalänk
Gäst

Lägg ner en HiJack för kontroll.

Permalänk
Medlem

testade....hittade ingen hijacker dirket, bara spyware. datorn stängdes nyss av igen och det verkar inte vara tidsberoende men hur gör jag för att fixa detta, är rädd att jag ska tappa allt på hårddisken, igen.

Permalänk
Medlem

funkar fläktarna i nätagg och på processor? Om det blir överhettning så kan den stänga av sig bara-så-där...

Permalänk
Medlem

okej, nej ingen överhettning, hänt varje dag sen ja postade inlägget. Kan det ha med mitt torrentprogram att göra? Kör Bittornado. Hmm...detta är helmysko, måset få bot på detta snarast. ska testa å installera om torrentprogramet.

EDIT!!! Jag kom på det, winamp var inställt på att stänga av datorn när den spelat klart låtarna i vänt-listan (que) hahha...vilket jävla stolpskott man är