Permalänk
Medlem

Har SE W800 något linsskydd?

Har Sonyericson W800 något linsskydd liksom K750i? Visst kan man väl säga att W800 är en bättre telefon - den har bättre mjukvara alltså (för det är väl det enda som skiljer förutom utseedet?). En bättre telefon för den musikintresserade iaf... För den har väl allt som K750i plus finesser som flightmode osv.

Kan man säga att Samsung E720 är den vikbara modellen av D500? Eller D500 har väl något bättre specs? Vilken är bättre av dom två om man enbart ser till specs och funktioner?

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Medlem

Man ska ju kunna flasha k750i till w800i snart med ju så känns som enda skälet till att köpa w800i är att man inte vill flasha eller att man gillar utseendet bättre. W800 har inte något linsskydd. W800i har inte bättre mjukvara tror jag inte, allt är likadant förrutom dom finnesserna som gör den till w800i, flightmode och walkmanspelaren.

Permalänk

Beror ju på vad man ska använda sin telefon till!!! W800i har bättre programvara om man ska en mp3mobil! K750i Har bättre programvara om man ska ha en kameratelefon! Troligtvis kommer INTE kameraläget gå igång direkt när man öppnar luckan med en omflashad k750i! Men jag tycker iofs att k750i har en utmärkt mp3-spelardel i telefonen!!

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem

OK!! ;P Kamera funktionen är sämre i w800 medans musikfunktionen är bättre. dock är redan musikfunktionen i k750 redan bra. hmm klurigt

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Man ska ju kunna flasha k750i till w800i snart med ju så känns som enda skälet till att köpa w800i är att man inte vill flasha eller att man gillar utseendet bättre. W800 har inte något linsskydd. W800i har inte bättre mjukvara tror jag inte, allt är likadant förrutom dom finnesserna som gör den till w800i, flightmode och walkmanspelaren.

Stopp nu! Någon i en annan tråd sa ju att linsskyddet till och med var BÄTTRE på w800:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5462081...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eobet
Stopp nu! Någon i en annan tråd sa ju att linsskyddet till och med var BÄTTRE på w800:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5462081...

Det var ju nice! Linsskyddet är ju viktigt

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Medlem

Det är väl klart att det är linskydd på den, vad är annars reglaget på baksidan till för ?

Visa signatur

| Apple iPod nano + Apple HiFi ' Sony Ericsson K700i ' Sony Ericsson S700i ' Sony Ericsson Z1010 ' Sony Ericsson K750i, Sony Ericsson W800i, Sony Ericsson W900i 'Sony Ericsson W850i ' Sony Ericsson K800i, | HP DV9244; AMD 64 Turion X2 TL52, 2048Mb DDR2 RAM, 256MB Geforce 7600, 240GB + 500 GB Extern HDD, 17" Widescreen WXGA+

Senaste inköp: SE K800i Kommande köp: Nokia n95 (snacka om att bryta SE-trend..)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thompy
Det är väl klart att det är linskydd på den, vad är annars reglaget på baksidan till för ?

Tänkte väl att dom inte missade en sån sak. Lätt hänt att man kan skada det när man har mobilen i fickan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WixlunD
OK!! ;P Kamera funktionen är sämre i w800 medans musikfunktionen är bättre. dock är redan musikfunktionen i k750 redan bra. hmm klurigt

Tror inte den är sämre!! Men K750:ns lucka är något smidigare än va w800:ns än!! Var bara det jag ville säga... och sen är ju W800i än "mp3mobil"...

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur det ligger till med luckan på w800i?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Men kolla, på den här bilden ser man baksidan. Man kan vrida på hela ringen som spegeln sitter på, så skyddas linsen bakom plasten:

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Men kolla, på den här bilden ser man baksidan. Man kan vrida på hela ringen som spegeln sitter på, så skyddas linsen bakom plasten:
http://www.telecomwereld.nl/pic/news/321/w800i.jpg

kul teori, men det är såhär det funkar:

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem

Gud så dåligt! Jag trodde också man vred på ringen. Vilket missat designtillfälle!

Jag har sett bilderna på Mobile Review nu, och telefonen ser inte alls så snygg ut i "verkligheten". På alla Sonys PR bilder verkar den gråaktig, lite som borstat metall, men egentligen är det kritvit plast. Det såg enormt billigt ut.

Permalänk
Medlem

Som sagt är där linsskydd, men det på k750i kändes iaf för mig stabilare och var snyggare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eobet
Gud så dåligt! Jag trodde också man vred på ringen. Vilket missat designtillfälle!

Jag har sett bilderna på Mobile Review nu, och telefonen ser inte alls så snygg ut i "verkligheten". På alla Sonys PR bilder verkar den gråaktig, lite som borstat metall, men egentligen är det kritvit plast. Det såg enormt billigt ut.

Jag kan bara instämma den är ingen skönhet, jag provade att klämma och känna på den förrförra veckan & jag var inte direkt imponerad. Personligen hade jag nog hellre skaffat en k750i i Silver.

Verkar dock som om dom som jobbar på SE får sådana nu, då alla verkar ha den

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
kul teori, men det är såhär det funkar:
http://img329.imageshack.us/img329/2752/w800i1yp.jpg

Damn! Jag var ju helt övertygad om att det var så.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Man ska ju kunna flasha k750i till w800i snart med ju så känns som enda skälet till att köpa w800i är att man inte vill flasha eller att man gillar utseendet bättre. W800 har inte något linsskydd. W800i har inte bättre mjukvara tror jag inte, allt är likadant förrutom dom finnesserna som gör den till w800i, flightmode och walkmanspelaren.

W800 kommer också med ett 512mb Duo. Så det finns fler skäl att hellre köpa den (och den har självklart som alla andra sagt linsskydd)

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Medlem

Ja, det finns många anledningar till att köpa w800i och stå ut med den äckliga designen. Mitt köp hänger på om det räcker att öppna linsskyddet på kameran, eller om man måste trycka in nån knapp därefter

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Vad menar du med att om det räcker att öppna linsskyddet? Du menar om den kommer in i kameraläge sen och man kan ta foto som på en vanlig kamera? För det gör den.

Permalänk
Medlem

Jag avskyr kameror i mobiler.

Men jag läste en sak på Mobile Review som gjorde att jag nog nu INTE kommer att köpa vare sig k750 eller w800:

När man spelar MP3 musik och "skärmsläckaren" (klockan) går igång så syns inte låten/tiden/playlisten på det man spelar, utan bara klockan.

SÅÅÅÅÅÅÅÅ himla uselt. Det är ju så dumt så det är inte sant.

Nej, jag håller mig till min T610 och sedan köper en Windows Mobile 5.0 maskin istället. De verkar ju gå loss på lika mycket som de där telefonerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eobet
Jag avskyr kameror i mobiler.

Men jag läste en sak på Mobile Review som gjorde att jag nog nu INTE kommer att köpa vare sig k750 eller w800:

När man spelar MP3 musik och "skärmsläckaren" (klockan) går igång så syns inte låten/tiden/playlisten på det man spelar, utan bara klockan.

SÅÅÅÅÅÅÅÅ himla uselt. Det är ju så dumt så det är inte sant.

Nej, jag håller mig till min T610 och sedan köper en Windows Mobile 5.0 maskin istället. De verkar ju gå loss på lika mycket som de där telefonerna.

ja, man brukar ju alltid kolla vilken låt det är som spelas när man har den i fickan... sen är det ju även sjukt jobbigt att trycka på valfri knapp för att se vilken låt som spelas när skärmsläckaren gått igång....

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jymdis
Vad menar du med att om det räcker att öppna linsskyddet? Du menar om den kommer in i kameraläge sen och man kan ta foto som på en vanlig kamera? För det gör den.

Mm, precis det jag menar. Är du säker på att det är så då? Har läst på en sida att man behövde hålla in kameraknappen 2 sekunder för att den skulle gå in i kameraläget.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

NiV3Rt:
Jag är säker på att den gjorde det med den testmjukvaran jag hade, precis som K750i gjorde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jymdis
NiV3Rt:
Jag är säker på att den gjorde det med den testmjukvaran jag hade, precis som K750i gjorde.

Hoppas att det är så bra på de telefonerna som säljs sen också. Misstänker nämligen att SE vill markera skillnaden mellan telefonerna

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Tror inte dom gör W800i sämre faktiskt, och tror inte dom tar bort funktioner från den jag testade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
ja, man brukar ju alltid kolla vilken låt det är som spelas när man har den i fickan... sen är det ju även sjukt jobbigt att trycka på valfri knapp för att se vilken låt som spelas när skärmsläckaren gått igång....

Oj, vad ironisk man kan vara. Kan du inte hitta på någon lika rolig och ironisk kommentar på att man inte kunde se hur mycket tid som är kvar på låten, eller vilken nästa låt är? När jag trycker på en knapp på min T610 så täcks skärmen med instruktioner för hur man tar bort knapplåset. Är det annorlunda på w800 alltså?

Permalänk
Medlem

Ja eobet, det är annorlunda.