Hur snabbt kan hårddiskar skicka filer?

Permalänk
Medlem

Hur snabbt kan hårddiskar skicka filer?

Hej!
ursäkta lite flummig topic, ska försöka beskriva så bra jag kan.
Har man nytta av ett GB-nätverkskort egentligen? om man sitter på ett lan med gigabit-nätverk, har inte hårddisken nån spärr för hur fort det kan gå att skicka och ta emot filer? har för mig att det låg på nånstans 200mb/s eller så var det något helt annat.
Skulle nån kunne upplysa en vilsen pojke?
mvh / sebbe

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Kolla på "närmaste" nätbutik som säljer hdd:s så får du se att de ligger på mellan 100 och ca 300 Mbit/s beroende på ett och annat.

Permalänk
Medlem

om vi säger 200mbit/s det är ju inte alls bra, i bästa fall tar man emot filer i 20mb/s o drar inte alls nytta utav et gigabit-nätverk, eller är jag ute o cycklar i havet?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Hdsarna loadar/savear väll ca. 80 till 100 Megabyte/sek internt i dagsläget. Så man måste nog ha flera diskar för att kunna utnyttja giga.. (tror jag?:)
här är iaff en rolig sida ja hitta .. konverterar allt möjligt från data till luminans m.m.
http://online.unitconverterpro.com/metric-conversion-tables/c...

Permalänk
Medlem

Kopierar jag mellan 2 datorer med snabba sata diskar kan ju får ut ca: 28% av max men om jag kopierar från min server med lite äldre pata diskar brukar jag ligga på 20%.

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180