koppla Motorola A925 display som lcd till datorn???

Permalänk

koppla Motorola A925 display som lcd till datorn???

hej har en A925 display som nog bara kommer ligga å sammla damm.
så jag undrar om det går att koppla den till datorn typ som oled displayer
lr som grafiska lcd displayer och låta winamps låtar och så visas på den??

ifall det går isf hur???

Mvh Emil

Permalänk
Medlem

Har okså en likadan. Har okså varit intresserad av att göra någon nytta av den. Det är jue iaf en touchscreen på den och att de är GPS nånting på den tror jag.. Så de BORDE finnas massa ideer till denna "lilla" mobil..

OffT: Har du okså shoppat den på "Tre kontantkort" för ett bra tag sen eller?

Permalänk

jag köpte min begagnad för ett halvårs sen... upplåst så jag använder den dagligen... dock så sabbade jag displayen för runt en vecka sen men fick tag på en ny... dom kunde jag fixa så jag har 2 typ felfria displayer... fast en av donm sitter ju i mobben så den ska jag låta va där för mobben behöver jag tills jag skaffar A1010:an sen

vart visst lite Offtopic

Permalänk
Medlem

Har en A925 liggandes till ingen nytta och det vore härligt om man fick ihop något med den

Permalänk
Medlem

OffT: Okay Okay... Men vad köpte du den för då? Kanske nån vill shoppa min?

Massa OffT, men det är iaf om en A925´a fortfarande... LoL

Permalänk
Medlem

A925 har ju Bluetooth och den kör Symbian.
Och man kan programmera egna program och köra såklart.
Då kan du ju låta mobilen styra det du vill på datorn via bluetooth:en,
genom att programmera en klient-server programvara som använder Bluetooth som lina, alltså mobilen är klient och datorn är servern och dom samtalar med varandra via Bluetooth (usb finns också)

Ex.
* Få vilken låt som spelas i winamp, ändra låtar, (overkill: få själva winamp fönstret på mobilen och använda touch-screenen för att trycka på knapparna )
* Agera mus, minitangentbord

* RSS läsare. (läsa nyheter på den)

* Fjärrkontroll ála mediaspelare ?

* Streama MP3 till mobilen + hörlurar = Trådlösa lurar

* Härma en LCD display med allt som brukar visas i en sådan

Det skulle vara väldigt coolt, fan.. nu börjar jag fundera på att göra det

Inte säker på allt skulle gå men det är teoretiskt möjligt tror jag.

Man kan ju också slimma den, stoppa den i en låda, rycka ur batteriet och köra via eliminator också, så det ser ut som en lcd display.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyk
A925 har ju Bluetooth och den kör Symbian.
Och man kan programmera egna program och köra såklart.
Då kan du ju låta mobilen styra det du vill på datorn via bluetooth:en,
genom att programmera en klient-server programvara som använder Bluetooth som lina, alltså mobilen är klient och datorn är servern och dom samtalar med varandra via Bluetooth (usb finns också)

Ex.
* Få vilken låt som spelas i winamp, ändra låtar, (overkill: få själva winamp fönstret på mobilen och använda touch-screenen för att trycka på knapparna ) --- vnc det sista alltså
* Agera mus, minitangentbord -- vnc igen

* RSS läsare. (läsa nyheter på den)

* Fjärrkontroll ála mediaspelare ?

* Streama MP3 till mobilen + hörlurar = Trådlösa lurar --- bemused + server programmet

* Härma en LCD display med allt som brukar visas i en sådan

Det skulle vara väldigt coolt, fan.. nu börjar jag fundera på att göra det

Inte säker på allt skulle gå men det är teoretiskt möjligt tror jag.

Man kan ju också slimma den, stoppa den i en låda, rycka ur batteriet och köra via eliminator också, så det ser ut som en lcd display.

det funkar ju så länge man kan få igång mobben..... den mobbe jag skulle vilja ta displayen ifrån har ett flashminne som är trasigt så den startar inte... =(

Permalänk
Medlem

Lät intressant Min funkar, bara batteriet som är slut men bara ladda ett tag om det är så

Permalänk
Medlem

VNC Viewer heter programet som är klient till VNC. Starta server på datorn o klienten på a92x. Antar att det är den du menar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LimeCarter
det funkar ju så länge man kan få igång mobben..... den mobbe jag skulle vilja ta displayen ifrån har ett flashminne som är trasigt så den startar inte... =(

Fixa ett nytt flashminne då

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Fixa ett nytt flashminne då

det är lika dyrt som att skaffa en begagnad telefon.... för det är inget vanligt flash minne typ sd minnen utan det är ett inbyggt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakkan
VNC Viewer heter programet som är klient till VNC. Starta server på datorn o klienten på a92x. Antar att det är den du menar?

jag är inte interesserad av det utan mer om hur man skulle kunna få displayen att funka som en vanlig grafisk display till datorn...

hoppas ni fattar,....

Permalänk

Haft a925, nu har jag a1000 bättre mobiler finns inte !
Fick en a1000 gratis, efter lite mygel (Drulleförsäkring)

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Haft a925, nu har jag a1000 bättre mobiler finns inte !
Fick en a1000 gratis, efter lite mygel (Drulleförsäkring)

hehe sj så har man då planer på att skicka en a925 me posten imorn... me rek brev.... undra just va man får ut om den skulle råka komma bort me posten....