Permalänk
Medlem

vad är fel på min dator?

har fått i uppgift av en släkting att fixa hans dator men det går trögt så jag ber om hjälp här inne.

datorn är en amd (några år på nacken) och problemet är att när man bootar och ska installera xp via cdrom så får man upp jättemånga rutor i massa konstiga färger som täcker hela skärmen,ibland kan man några få sekunder urskilja den normala bilden men det försvinner lika snabbt igen och ersätts av en massa flimmer o färger och rutor.

har testat byta hdd och idekabel,testat 2 olika grafikkort och helt ny skärm men inget har fungerat.

vet någon vad det kan bero på? en röd lampa lyser vid moderkortet,är detta normalt?

är moderkortet paj? är agpporten kass? ramminnet? cdrommen?

vad är det som orsakar en så konstig företeelse.Detta var inte ens huvudproblemet,hela grejen var egentligen att xp hängde upp sig efter halva installationen,men jag har inte ens kommit så långt att jag kan undersöka det eftersom jag inte ens kan se nåt på skärmen.

Visa signatur

Shuttle x48, 4gb RAM, Radeon 4850, intel 9450 2,66, nec lcd 20 wgx2, seagate 500gb 7200.2,

Permalänk
Hedersmedlem

Kan vara minnena som är kassa om det är två moduler kan du köra med ett i taget.

Prova att resetta BIOS så dra ut batteriet från moderkortet och kortslut + och - polerna i 15 sekunder(glöm inte dra ut strömmen från datorn)

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

har bara ett minne.

ska se om jag kan testa det där med reset,thnx.

Visa signatur

Shuttle x48, 4gb RAM, Radeon 4850, intel 9450 2,66, nec lcd 20 wgx2, seagate 500gb 7200.2,