Permalänk

Flash fråga del: 2

Hur gör jag för att sätta ett stopp på ex 7 sek föe filmen startar?
Eller är det bara att skjuta fram filmen 7 sek i timelinen?

Entill fråga: jag har en flashfilm. I den har jag 3 olika loggor som ska peka åt 3 olika URL:er. Hur gör jag i Flash för att länka dom rätt?

Permalänk

gettimer() anger hur lång tid som gått sen filmen startades.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, det är nog enklast om du skjuter fram den 7 sekunder, annars kan du inte göra något annat under de sju sekunderna.

Permalänk

Filen blir ju inte så mycket större ändå. Det är ju inte som med en .GIF direkt.

gettimer() fattade jag inte hur man skulle göra med... ( den gav bara ifrån sig error )

Hur länkar man flashfilen sen till en URL? Glömt allt sånt där.. Så länge sedan jag arbetade med Flash på det sättet.

Permalänk
Medlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=46571...

om det är det där du menar, annars förklara mer detaljerat så kanske jag kan hjälpa dig ändå

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=46571...

om det är det där du menar, annars förklara mer detaljerat så kanske jag kan hjälpa dig ändå

Alltså jag vill att när Flashen spelats upp och stannat ska man kunna klicka på den för att komma vidare till den URL man vill. Precis som man länkar vad som helst i html. On click go to.. Typ
I behaviors tycke rjag ju att det borde gå att peta dit så det funkar. Eller är jag för optimistisk?

Flash är skoj men ack så klurigt..

---
EDIT:::
---

Jag gjorde objektet till en "knapp" och kunde lätt efter det länka den vidare!

Permalänk
Medlem

hehe jag kanske borde ha nämnt det

men du löste det själv så, great!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Det är över 4 år sen jag gick senaste Flash kursen.. Det tar ett tag att komma igen