Permalänk
Medlem

Mystiskt photoshoptrubbel

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/MystiskBakgru...

Som ni ser om ni kollar på bilden i länken ovan är det någonting som är fel med Photoshop, den behagliga vita bakgrunden har mot min vilja bytts ut mot en horribel turkos färg. Någon som vet hur jag löser problemet? Jag tror jag råkade fylla i bakgrunden med Ifyllningsverktyget. Hur nu det kan vara möjligt. Tacksam för svar!

Valde att lägga tråden i "Programmering - Webdesign - Grafisk design" eftersom jag tror de flesta som använder Photoshop kollar här. Kanske "Microsoft Operativsystem" är det bästa valet men jag tror jag får bättre svar här.

// Pontus

Permalänk
Medlem

Råkade ut för samma sak en gång. Man skall hålla inne någon/några tangenter samtidigt, kommer inte ihåg vilka dock.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Minns du vart du fick tag i lösningen på problemet?

Permalänk
Medlem

Jag satt och knappade och så fick jag tillbaks det. Jag letade aldrig efter en lösning. Tror det var något med shift men jag får inte till det nu.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

OK. Jag har redan testat den taktiken... Svårt att hitta några bra sökord för problemet på sökmotorer.

Permalänk
Medlem

När insåg det just

Citat ifrån http://graphicsgalaxy.com/forums/thepluginsite/viewtopic.php?...

"Well, I didn't think of it yet but heres another way to sneak around it.
Open your image, then click the middle button on the upper right. This will leave your image in the middle with grey all around it. Pick a color with your color picker then click on the paint bucket tool. Hold down the shift key and click outside of your image anywhere in the grey area.
There ya go!!
Photofix "

Edit/ Funkar inte för mig dock.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Det fungerade för mig. Tack så mycket för hjälpen [Z]!

Rätt överflödig funktion måste jag säga...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
Det fungerade för mig. Tack så mycket för hjälpen [Z]!

Rätt överflödig funktion måste jag säga...

Njae, egentligen inte. Om jag redigerar en bild och vill slippa störas av dess storlek (om det t.ex. är till en webbsida med vit bakgrund) så vill jag ha vit färg. I andra fall vill jag kanske ha ett svart "skrivbord" osv. Tvärtom mycket praktisk feature - så länge man känner till att den finns

Mycket odokumenterat kufande på gång i Photoshop ibland.