Permalänk

Vad kan jag uppgradera tro?

God eftermiddag gossar,hur mycke kan jag få för denna burk tro?
AMD 64 3500+ Clawhammer,512 mb ram,GeForce 6800GT.Asus A8N-SLi,200 gb ide disk,410W nättagg,LG dvd spelare,disketenhet och Chieftec MESH bigtower låda,hur mycke får jag för den burken tro?

Permalänk
Medlem

Taget direkt från FAQ:en

6. Hur mycket är min dator värd? / Hur mycket kan jag ta när jag säljer den?

Det är sällan man blir nöjd som säljare när man får veta hur mycket datorn har sjunkit i värde. Men eftersom tekniken går framåt i ruskig takt så sjunker priserna där efter också. Jag brukar ha som tumregel att kolla upp vad delarna i dagsläget kostar. En bra sida att göra det på är: http://buggy.no-ip.com/index.php Efter man har gjort det drar man av en viss % (10-20) beroende på om man har kvar, garanti, kvitto & orginalkartonger + tillbehör. Ibland är det så att vissa komponenter inte finns längre, då får man själv uppskatta priset, eventuellt gämföra med liknande komponent.

Sedan kan man tillägga att om man lägger ut datorn på t.e.x blocket så brukar man kunna få mer för den, men tänker man sälja den till någon i sin bekantskapskrets så är 10-20% under ny pris att rekommendera.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤