Permalänk
Medlem

Gravyr tips tack..

Hejsan..
För att hålla det kort så vill jag ha tips på gravyrer som skulle se bra ut på min XPC.. Gravyren ska sitta i fronten som är i plexi och här har ni en bild

Har inget bra öga för kosmetiska saker o don så all hjälp uppskattas
Tänkte mig först ngn keltisk ram runt kanten men hittade ingen bra

MVH //Jonas

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

om du redna har en länk till en sida med mönster borde de la inte vara så svårt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jo hade ju en sida men där fanns inte vad jag sökte.. vill bara ha förslag från er om vad som skulle kunna vara snyggt..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

tycker du ska skita i gravyren, tycker det är skitfult på plexi, men det är ju bara min åsikt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Jo, men det ska graveras sedan målas svart sedan graveras igen
Då ser det jättemysigt ut

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Jo, men det ska graveras sedan målas svart sedan graveras igen
Då ser det jättemysigt ut

det låter rätt snyggt faktiskt, men i vanliga fall ser det bara plottrigt ut, om man inte är jätteduktig på att gravera vill säga. Tycker det är mycket snyggare på plåt, alu.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Jo.. Kan se kanske plottrigt ut då ja
Men här har GoTaLL visat hur man gör då..
http://www.bit-tech.net/modding/2005/06/17/Engraving_for_modd...
Tycker det ser riktigt tufft ut

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Det bästa vore väl att veta om du har något intresse?
Ibland kan jag bara tycka att det är snyggt med någon stilren figur, och inte en massa skuggor och detaljer.
T ex killen som gjorde den där gravyren där det stod warning, overclocked, eller något liknande.
Det var stilrent och enkelt.
Man får kanske ha inriktningar osv.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Jo precis.. Den var schysst men jag hade nog gjort linjerna lite tjockare eftersom att den var ganska stor.. Men hursom helst.. Hittade en keltisk-tribal ngnting som såg väldigt bra ut som jag överväger att använda mig utav den..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!