Permalänk
Medlem

bZerk 500W bra?

Vet inte riktigt vart jag ska posta sånt här men det gäller OC så jag hoppas det gills här.

Jag ska köpa ett nytt datorsystem som jag tänker överklocka, men bara med luft än så länge så det blir inte så mycket:
A64 3000+ Venice
Epox 9NDA3+
1 Gb Ram
Delarna jag ska ha kvar är ett 9800 pro och 2 diskar.
Edit: Jag ska även köra 5 st 120mm och en 80 eller 92 mm fläkt men det blir troligtvis att alla ligger på samma 12v kabel.

Ska köpa ett nytt nätagg till det här och jag undrar om det här duger.

bZerk PowerSupply 500W
http://www.webhallen.com/prod.php?id=39320

Specc:
Spänning Ström
+3.3V 28A
+5V 30A
+12V 34A
-5V 0,3A
-12V 0,8A
+5VSB 2,0A
+3.3V +5V 200W

Eller är detta bättre?
Aspire 520W Tri-Fan
http://aspireusa.net/product.php?pid=21&xcSID=f4497aea2362a83...

Plånboken tillåter inget dyrare så jag försöker hitta ett bra budget agg istället.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som blir olidligt trött på alla dessa återkommande nätaggs trådar?

Ja förmodligen duger det....

Rapporterad då jag anser att det finns olidligt många meningslösa trådar om ämnet..

Permalänk
Medlem

Visst fan finns det massor med trådar om nätagg om folk undrar vad som är bra, bara för att du är trött på dom betyder inte att dom ska bannas totalt. Jag kan mer än en vanlig användare och jag har datorteknisk utbildning men när det gäller hur mycket ett nätagg ska prestera för att va bra då vet jag ingenting, därför frågar jag.

Du kan väl göra en tråd där du skriver vad du vill se att vi andra ska prata om så att du blir nöjd så ska jag fan rapportera dig också. Visa mig en tråd där det är tänkt att man ska lägga alla dessa "meningslösa" nätaggs frågor så slipper du se dom.

Permalänk
Medlem

Tillrätta visning :
Använd sök-funktionen , det finns säkert 50 trådar om
samma sak , förmodligen 10 -15 st som handlar om
samma nätagg.
Ang. bZerk så tycker jag att det verkar vara ett
märke som marknadsför sig med design före funktion...
Samma gäller väl Aspire.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tillrätta visning:
Har sökt, annars skulle jag inte skapat ny tråd. Det finns 3 sidor där det nämns men bara ett par där dom frågar som jag gör och dom har inte ens fått svar. Plus att jag undrar om det klarar av att driva ovanstående system överklockat utan drops eller iaf utan någon större inverkan för det är ju trots allt budget agg, och om det inte gör det så frågar jag även om Aspire agget är bättre. Jag vet att Aspire och bZerk inte gör topp agg men som jag skrivit ovan om du ens läst det så letar jag efter ett hyfsat budget agg för jag har inte råd med nåt bättre.

Permalänk

Bzerks nätagg är för mycket "bling bling" för mig, fast spänningarna är det inget fel på:)

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem

Jo, men jag bryr mig inte om hur det ser ut, och spänningarna ser ju faktiskt bra ut men det är budget agg så jag undrar om nån som testat det kan svara hur det/dom håller dom spänningarna i verkligheten

Permalänk

Har sett en del här på forumet som har det agget och har inte sett en enda person som klagat på spänningarna:D

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller sett så mycket negativt, inte om spänningarna vad jag kan minnas, men jag har inte hittat nån review än där dom verkligen kollar spänningarna så jag vill va säker innan jag slänger ut en massa pengar =/ Har lite knapert om kosing så jag vill ogärna göra ett felköp ^^

Permalänk
Medlem

Jag har ett sådant nätagg. och det är värt varenda krona. Det lyser inte farligt mycket - det finns ju en låda utan plexi. Spänningarna är rätt stabila också.
4/5

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Medlem

Jo men jag ska bygga ett nytt chassi i trä så jag försöker hitta ett där fläktarna sitter "rätt", dom utan plexi har en fläkt på ovansidan som jag måste koppla ur om jag ska kunna ha den design jag tänkt mig Men det är bra att det Äntligen är någon som verkligen skriver om ämnet =D Hur länge har du haft det? Överklockar du nåt med det eller kör du bara orginal? Hur är ljudnivån när den varit igång ett tag?

EDIT: Glömde skriva detta när jag gjorde tråden.
Jag ska även köra 5 st 120mm och en 80 eller 92 mm fläkt men det blir troligtvis att alla ligger på samma 12v kabel.

Permalänk

JAG HAR ETT aTRIX ( SOM SER IDENTISKT UT TACK VARA ATT ALLA DESSA MÄRKEN, ATRIX, aSPIRE MFL. DOM TILLverkas i Kina) och det va finnemang. klarar att driva min kompis system x2 4400+ 7800gtx+ mm . så det fungerar alldelles utmärkt

Ursäkta caps lock, orkade itne skriva om texten.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Mjo men det är ju inte hur det ser ut jag undrar över, även om dom ser lika ut så kan dom ju ha annorlunda interna delar, så hur dom ser ut har ju faktiskt inget med hur dom presterar att göra =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-R
Tillrätta visning :
Använd sök-funktionen , det finns säkert 50 trådar om
samma sak , förmodligen 10 -15 st som handlar om
samma nätagg.
Ang. bZerk så tycker jag att det verkar vara ett
märke som marknadsför sig med design före funktion...
Samma gäller väl Aspire.

Oj, vilket skitsnack. För under 600 riksdaler får du ett välsnickrat agg. med 34 A på 12 V linan.

Kolla fakta innan du öppnar sopnedkastet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Oj, vilket skitsnack. För under 600 riksdaler får du ett välsnickrat agg. med 34 A på 12 V linan.

Kolla fakta innan du öppnar sopnedkastet

Visst står det 34 A på tolvan men det är ett budget agg och oftast så skriver ju dom bara ut det man max kan hålla, och en del (t ex q-tec) skriver ut såna siffror som dom fått absolut max men som aldrig skulle kunna hållas stabilt irl. Så med tanke på att Aspire och bZerk är budget byggare hade han lite rätt iaf, det är säkert ett bra nätagg, iaf på papperet men i verkligheten så vill jag ju ha hyfsat stabila värden åtminstone och det kan dom ha svårt att hålla.

Fan va långt svar de blev 0_o Jag har verkligen lite att göra ikväll.

Permalänk

JAg har ett sådant här nätagg.. och det var lätt värt alla 600:- som ja fick betala... =D jag personligen tjr iaf att du ska köpa detta nätagg..

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem

Min bror har ett sådant nätagg och det har funkat perfekt nu i ett halvår.

och en lite tillrättavisning, det heter tillrättavisning inte tillrätta visning

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Vill minnas att jag skrivet en "minirecension" - jorå här är den

Mitt agg ligger just nu i en byrålåda mest pga av att det är för högljutt för min smak.

Permalänk
Medlem

Hakkas :
Jag har läst hela tråden , ok
sorry för att jag var lite för tuff mot dig.. det stämmer
att det inte finns en PSU-tråd om bZerk.

Jag har 2 st Codegen-agg som det har diskuterats
en hel del om ( dom klarar inte el-säkerhets certifiering m.m )
och dom ger hyffsat stabila spänningar även
vid större belastning.
Snacket om att dom är livsfarliga är bara skitsnack,
jag har moddat 2 sådana agg och även testat säkringarna
som sitter i dom , dom funkar utan problem så risk för
överspänning rakt ut i chassit finns inte som vissa
tidigare påstått.
Huruvida Aspire och bZerk är bättre än Codegen låter
jag vara osagt... men för mig finns det bara ett märke
jag litar på : Tagan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

varför inte ta ett forton/source istället? de ska väl vara de bästa budgetaggen lr?

Permalänk
Avstängd

Ang bZerk och Aspire 500w, det är troligen samma nätagg men säljs under olika namn. Kör själv med Aspire 500w med system i sign och det är 34A på 12v kontinueligt, klarar 37A som peak. Inga problem, stabila spänningar vid full load och vid idle.

Permalänk

För att inte göra en ny tråd så frågar jag här, vilka nätagg ska man INTE köpa?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Q-tec

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradis
Q-tec

misstänkte lite det "Q-Tec PowerSupply (PSU) ATX 650w Triple Fan" kostar 365kr.. låter lite för lite för så mycket "W" om man jämnför med andra företag.

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1805&session=5085df...

Hellt okej nätagg?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3ri
varför inte ta ett forton/source istället? de ska väl vara de bästa budgetaggen lr?

Joo men jag sökr ett 400+w agg för högst 600 kr, har inte råd med så mycket mer, om jag köper aspire agget för 629 får jag slå sönder spargrisen (som just nu är en kaffeburk, men ändå).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkas
Mjo men det är ju inte hur det ser ut jag undrar över, även om dom ser lika ut så kan dom ju ha annorlunda interna delar, så hur dom ser ut har ju faktiskt inget med hur dom presterar att göra =/

Det ärprecis samma innehåll, skiljer jämt lite i utseendet. fattar du nu då ?

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Ok, trodde att dom iaf hade lite olika delar men om alla har samma grund så är är det väl mest priset som avgör då =/ Men tack för svaren iaf, tror jag går på ett bZerk om jag inte hittar ett bättre 400+w agg för ca 600 kr