Permalänk

problem med router netgear RP614

Har problem när jag använder min router. Har internetuppkopplingen direkt via ett nätverksuttag i väggen.

Felen är att när jag går in på www.ebay.com så slutar internet fungera efter ett tag, då måste jag starta om routern så funkar dte igen.

När jag spelar poker så blir pokerklienten väldigt långsam och får dålig uppkoppling till den.

När jag kopplar ur routern och kör via väggen direkt så funkar allt perfekt.

Är det nåt fel på routern? eller är det några inställningar jag måste göra?

Tacksam för svar/ Erik Andersson

Visa signatur

/Erik

Permalänk
Medlem

Har samma/likartat problem med RP614 v3:
Allt fungerar perfekt i 95 % av fallen, men vissa sajter är väääldigt långsamma. Vet inte, men i mitt fall verkar det ha något samband med att dessa sajter använder sig av java applets?

Om jag kopplar ur routern och kör direkt via uttaget i väggen så fungerar dessa sajter perfekt... Har f ö senaste firmware till routern och BBB 100/10.

Någon som vet varför och om man kan göra något åt detta? Väldigt tacksam för svar!
/Henrik

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Ingen som vet...? Jag har provat att stänga av brandväggen i routern, justera MTU (som det stod någonstans att man kan göra). Men det gör ingen nämnvärd skillnad.
Fortfarande väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

jag hade samma problem, det löste sig genom att jag bytte till en nyare firmware och sedan satte fasta ip-nummer på alla datorer (dock inget över 50 för då crashar den, samt går inte att logga in på routern). Sedan dess har den fungerat helt utmärkt.