Permalänk
Medlem

Nya iPoden släppt!

Jepp. Som väntat släppte Apple ikväll en ny iPod. Den har bl.a. större skärm och kan spela upp video (även tv-out) och är lite tunnare än sina föregångare. Finns i svart och vitt, 30gb och 60gb, och kostar från 3195kr..

Mer info här: http://www.apple.com/ipod/ipod.html

Vad tycker ni? Når den upp till era förväntingar? osv..

Permalänk
Medlem

New iPod announced -- video playback capabilities, 2.5-inch display, 320 x 240 resolution, MPEG-4 support, and video out. 30GB model is 31% thinner than current 20GB, 60GB is 12% thinner than old 20GB. New software features (World clock, stopwatch and screen lock). Will be available in 20GB and 60GB versions in white and black for $299 and $399, respectively. Come with carrying case. Both ship next week

iTunes 6 announced -- 2000 music videos available, $1.99 each. Select TV shows also available for $1.99. ABC a partner (Desperate Housewives, Lost, etc.). Current episodes next day. Ad free. One episode 10-20 minutes download time. Current season and past seasons. 320 x 240 native videos. Size of 6 songs. All videos under FairPlay. No burning of videos on CD or DVD. Play on 5 devices. You can gift videos too.

Eventet i San Jose är nu slut... alla reportrar etc är väl på väg hem och kommer väl börja slänga upp bilder etc snart.

Rapporter säger att den är lika bred som nuvarande iPod.. :S ?`Ser inte så ut...

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk

Fortfarande är det radio man saknar. Men väldigt trevlig, och helt klart en uppgradering värd namnet. Någon som vet det svenska priset, jag kommer inte in på apple.se?

Permalänk

den finns inte på apple.com/se än

Permalänk
Medlem

2850 med studentrabatt för 30gb. personligen är jag ganska besviken på ipodarna. undrar hur många dagar det kommer ta innan folk kommer berätta på olika forum om knäckta skärmar...

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem

Håller med om att den ser bredare ut, men man kanske luras.. Gillar att frontsidans kant ser ut mer som på iPod nano och 1G och 2G iPodsen, alltså att det är en "vass" kant.

Permalänk
Medlem

nu står det mellan denna eller ipod nano... skulle först vilja se en storleks jämförelse...

Permalänk

Hur kan den vara så förbannat billig?

Permalänk
Medlem

väldigt bra för 3200
tror att många som köpt 20gb för 3000 kommer bli lite sura

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzaki
väldigt bra för 3200
tror att många som köpt 20gb för 3000 kommer bli lite sura

hehe.. håller med.. ibland är det bra att vänta
nämen 2850:- med studentrabatt är ett VÄLDIGT bra pris IMO..

Permalänk

Snacka om att apple-server är överbelastad! Jag kommer in var tionde försök!

Kul även att nya iTunes är här! 5:an höll inte så länge om man säger så

chaox:

Permalänk
Medlem

HELVETE! så liten!?

blir att läögga undan en!

Permalänk
Medlem

trevlig grej, men var är powerbooksen......... =/

Permalänk
Avstängd

Om dom bara skulle fixa bra EQ på dom

Visa signatur

óynk

Permalänk

håller med dej malte.
läste nåntans att de inte ska släppas förrän intelproccesorerna är klara :S
hoppas inte det ryktet stämmer

Permalänk
Medlem

hmm... kanske inte så kul o kolla film på sån mini display? och bara 2 timmars playback...

Permalänk
Medlem

Har Apple ändrat om ljudet eller är ljudet precis som de gamla iPodsen?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Förjävligt att de inte kan släppa alla iPodsen samtidigt, hade ju lätt köpt en iPod 30gb för 2850kr med studentkortet istället för min iPod nano för 2495kr.

Men men så är livet.

Visa signatur

| FD Define R2 | MSI Z390-A PRO | Intel i3-9350KF | Gainward GTX 980 Phantom | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Crucial MX300 275GB | OCZ Vertex 460A 120GB | Corsair RM750X V2 | 3x AC F12 PWM | BenQ XR3501 | SteelSeries Siberia 800 | Mionix Zibal 60 | Func MS-3 R2 |

Permalänk
Avstängd

schupa, sälja går ju.. Du får väll iaf 2000 spänn för nanon..

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChAoX
hmm... kanske inte så kul o kolla film på sån mini display? och bara 2 timmars playback...

Inte sådär jättekul kanske.. destu roligare är det att den har tv-out, så att man kan koppla den direkt till tvn..
Tänk dig att ta med alla dina semesterfilmer till dina vänner när ni ska ha filmkväll. Får ju plats med en del filmer...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Har Apple ändrat om ljudet eller är ljudet precis som de gamla iPodsen?

Jag gissar på att ljudet kommer vara som på iPod Photo (eller G4), dvs inte underbart.

Förövrigt så är det dumt att dra alla över samma kam, Shufflen har fruktansvärt mycket bättre än Photon exempelvis.

Permalänk
Hedersmedlem

-ingen radio
-fortfarande inte UMSD
-Att ansluta en kamera kräver extra tillbehör som köps separat(stödjer den nyare IXUS modeller tro?)
-Endast 2h videouppspelning, skrattretande.

*laddningstid 4h
*bättre skärm och bildkvalite?

+30fps på video
+kalender och kontakter
+Mindre

I mina ögon ingen värdig motståndare till andra spelare som tex: Iaudio X5.

Permalänk
Medlem

Mobboffer: Jo det är sant, säg inte så där, jag måste ju ha lite pengar kvar den här månaden.

Visa signatur

| FD Define R2 | MSI Z390-A PRO | Intel i3-9350KF | Gainward GTX 980 Phantom | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Crucial MX300 275GB | OCZ Vertex 460A 120GB | Corsair RM750X V2 | 3x AC F12 PWM | BenQ XR3501 | SteelSeries Siberia 800 | Mionix Zibal 60 | Func MS-3 R2 |

Permalänk
Avstängd

schupa, du ska inte köpa högtalare för 4000

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Jag gissar på att ljudet kommer vara som på iPod Photo (eller G4), dvs inte underbart.

Förövrigt så är det dumt att dra alla över samma kam, Shufflen har fruktansvärt mycket bättre än Photon exempelvis.

Okej. Ungefär som jag gissade.

Angående att dra alla överkant, då tänkte jag faktiskt inte på Shufflen Jag har inte testat Shufflen, jag har bara lyssnat på iPod G3 (tror jag) och en mini av första versionen, ingen av de fick mig att höja ögonbrynen för ljudet, bara utseendet och menyerna.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

hmmmm

60GB modellen har bättre batteritid än 30GB.....

Visa signatur

Burken: Dual Pentium2 300mhz, 128MB, Tot: ca: 16GB hd
Enäggstvillingarna: Luke & Anakin: Dual Pentium2 450mhz, Luke 512MB, Anakin 256 (Har tappat hälften av minnet pga åldern), 2*9GB scsi, rackmonterade

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf

I mina ögon ingen värdig motståndare.

Till...?

Rille88:
Det är inte bara Shuffle som har bra ljud, även nano har riktigt bra ljud, Mini G2 har rätt bra ljud den också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
trevlig grej, men var är powerbooksen......... =/

Exakt.

Somsagt på ett annat forum;

Citat:

Is Apple a mp3 company which also sells computers or a computer company that also sells mp3-players?

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Till...?

Rille88:
Det är inte bara Shuffle som har bra ljud, även nano har riktigt bra ljud, Mini G2 har rätt bra ljud den också.

Okej. Ingen polare har Mini G2, de som skaffade Minin gick och köpte den typ veckan innan G2:an kom ;P Nano har jag heller inte rört vid, klassen har köpt sina MP3spelare änna.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iTohC
Exakt.

Somsagt på ett annat forum;

Musikspelare, musik, datorer i den ordningen antar jag. Tur att utvecklingen går framåt, annars skulle väl apple fortfarande sälja datorer som man får löda ihop själv?

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17