Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koefz
http://www.ambrosiasw.com/games/uplink/screenshots.html

Detta är nog vad du söker.

Om du nu söker "häftiga" os från filmer och serier bör du nog mer leta efter de som finns i Conspiracy dot com, Operation Takedown och möjligtvis när de leker med nmap i Matrix. I filmer som Hackers och allt vad de nu heter är det så gott som uteslutande buffel och båg.

något sånt linknade OS som på spelet uplink hade jag tänkt mig

men om jag ska köra linux så vet jag inte vilken distrubituon oms passar mig

Visa signatur

walls dont lite

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: The 24 .. Os .

Citat:

Ursprungligen inskrivet av prakt6
BSD vad är det ?

och mjo hacking finns.

vill ju bara ha ett riktigt tuft os att köra ,, som matrix

vad andänder pentagon för OS för att kunna spand på folk med rymdsateliteer ?

skojar du med oss?
Tror du att du får tillgång till en massa häftiga amerikanska suerhemliga satelliter för att du installerar ett häftigt "hacker-OS"? som sagt, wake up sleepy-head

EDIT: Om du vill köra Linux bara för att häftiga hackers använder det så vetifan om det är nån idé

Permalänk
Medlem

alla coola hackers kör windows 98, säkraste os:et, lätt

Visa signatur

Server 1 - P2 233MHz 224MB RAM. | | Server 2/Laptop 1 - P3M 933MHz 256MB RAM. | | Laptop 2 - P4HT 3.2GHz 1024MB RAM. | | Laptop 3 - PM 1.86GHz 512MB RAM. | | Stationär 1 - P4 1.7GHz 256MB RAM. | | Stationär 2 - P2 400MHz 512MB RAM.

Permalänk
Medlem

Win95 är ganska poppis också

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Det där är ju en lögn, Det går att köra på PC men inte bara på laglig väg

Det går att hacka in på en PC, dock inte senaste uppdateringarna. Samt att många program inte fungerar och nästan inga program går särkillt snabbt.

Så håll dig till fakta istället. För OS X krävs en mac. Hur saker går att hacka är irrelvant då det inte fungerar som det ska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prakt6
gammla nu för att kunna XP totalt .. prefekt utantill men villja kunna linux utantill med

Vad är en boot-partition respektive system-partiton i Windows XP? Vad är ett domän? Vad är NT 5.1? Vad är kernel-mode respektive user-mode? Vilka fem filsystem stödjs officiellt av Windows XP? Vad är ntoskrnl.exe för program? Vad är en mandatory profile? Vad är det för skillnad på default user- och all user-katalogen? Fungerar XP både på en uniprocessor och en symmetrical multi processor? (Lite svengelska där, ursäkta).

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafix
Vad är en boot-partition respektive system-partiton i Windows XP? Vad är ett domän? Vad är NT 5.1? Vad är kernel-mode respektive user-mode? Vilka fem filsystem stödjs officiellt av Windows XP? Vad är ntoskrnl.exe för program? Vad är en mandatory profile? Vad är det för skillnad på default user- och all user-katalogen? Fungerar XP både på en uniprocessor och en symmetrical multi processor? (Lite svengelska där, ursäkta).

Haha, de där låter som frågor tagna ur Windows 2000 Server kursen vi hade på gymnasiet för några år sedan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Haha, de där låter som frågor tagna ur Windows 2000 Server kursen vi hade på gymnasiet för några år sedan

Nåväl, försökte komma på "lite klurigare" frågor. Inte bara, hur startar man ett program.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafix
Inte bara, hur startar man ett program.

Man klickar på den fina ikonen ju...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafix
Vad är en boot-partition respektive system-partiton i Windows XP? Vad är ett domän? Vad är NT 5.1? Vad är kernel-mode respektive user-mode? Vilka fem filsystem stödjs officiellt av Windows XP? Vad är ntoskrnl.exe för program? Vad är en mandatory profile? Vad är det för skillnad på default user- och all user-katalogen? Fungerar XP både på en uniprocessor och en symmetrical multi processor? (Lite svengelska där, ursäkta).

Typisk sån där kunskap som är obligatorisk för att kunna använda ett operativsystem...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prakt6

gammla nu för att kunna XP totalt .. prefekt utantill men villja kunna linux utantill med

Skulle vilja träffa den som kan linux utantill. Antar att Linus som startade alltihop kan sin kärna bra. Men nu är det så många insatta i GNU/linux att ingen skulle kunna ALLT utantill.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafix
Vad är en boot-partition respektive system-partiton i Windows XP? Vad är ett domän? Vad är NT 5.1? Vad är kernel-mode respektive user-mode? Vilka fem filsystem stödjs officiellt av Windows XP? Vad är ntoskrnl.exe för program? Vad är en mandatory profile? Vad är det för skillnad på default user- och all user-katalogen? Fungerar XP både på en uniprocessor och en symmetrical multi processor? (Lite svengelska där, ursäkta).

Prakt. Om du vill bli en hacker ska du inte inbilla dig om att det är lika enkelt och coolt som det verkar i filmerna. Att du bara trycker några knappar på ett OS full med 3D-emuleringar och du är inne. Sånt är bara lögn. En hacker måste kunna så jävla mycket så han nästan inte har nåt liv, tråkiga saker handlar det om. Inget kul som någon fjortis kan efter nån dag bara för han installerat ett "hacking OS". Läs någon fet fördjupningsdatorbok med 300-600s, en i veckan i 2-3 år så kanske du börjar greppa det och slipper ställa en fråga som "finns det någon hacking OS som jag kan styra satelliter med....som på matrix"...den frågan säger ju en hel del.

Visa signatur

cause every passing minute...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Typisk sån där kunskap som är obligatorisk för att kunna använda ett operativsystem...

Han sa ju att han kunde det utantill.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

Whoppix/whax är väll en linux baserad dist som är till för att testa säkerheten hos nätverk och server verksamhet. Det har varit uppe en tråd tidigare om detta. Med filmer om hur de hackade någon gammal windows server.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Det går att hacka in på en PC, dock inte senaste uppdateringarna. Samt att många program inte fungerar och nästan inga program går särkillt snabbt.

Så håll dig till fakta istället. För OS X krävs en mac. Hur saker går att hacka är irrelvant då det inte fungerar som det ska.

Om du har en CPU som stödjer SSE3 så funkar alla program, Håll dig till fakta Snabbt går dom väl men GUI kan vara långsamt

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Om du har en CPU som stödjer SSE3 så funkar alla program, Håll dig till fakta Snabbt går dom väl men GUI kan vara långsamt

Jaså? Inte när jag kollade senast. Har man SSE3 _startar_ programmen. Men program som kräver rejält med altivec går inte bra alls, det är rent utsagt skitsegt. Och alla ppc-program måste ju emuleras. Alltså massa prestandaförlust.

Skippa fakta och skaffa erfarenhet istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Skippa fakta och skaffa erfarenhet istället

Den hårda vägen

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

iTunes på en PC med OSX känns rappare än iTunes på en PC med Windows. fakta. (absolut inte för att jag provat)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Skippa fakta och skaffa erfarenhet istället

uppvigling? det är allvarliga saker...

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafix
Han sa ju att han kunde det utantill.

= Kan använda det utan några hinder av någon form. Du behöver ingen sån kunskap till det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
= Kan använda det utan några hinder av någon form. Du behöver ingen sån kunskap till det.

Jodå, en del av sakerna.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

Kom på att etherape kanske kan se lite "hax0r" ut i fullscreen när man är ute ochs surfar hehe.

Permalänk
Medlem

satelit,forsking etc.
Min gissning ÄR UNIX, sen så i verkligheten ser användargrännsnitten ut som SUNK!, dom lägger inte ner pengar för att det skall se flashigt ut, utan pengar läggs på funktionalitet.

Det är privatpersoner som bryr sig om flashiga saker + företag som arbetar med att utveckla flashiga saker. Industri/Forskning/Militär bryr sig inte om flashiga saker utan vill ha program som gör vad dom skall göra och ingen utveckling läggs på att få matrix/24/alias effekter.

Är väll bara att titta på discovery när de visar nån stjärnskådninganläggning så får man säkert se några skärmdumpar på fula program som visar siffor och diagram med färgsättning från stenåldern.

Visa signatur

sega arkad maskin med 2 analoga joyar 16 knappar, 30" monitor. Neo geo 6 slotars som dunkar ski**n ur din PC!

Permalänk
Medlem

har inte mamma lärt dig att det som du ser i tv serier inte är lika med verkligt?

Permalänk

Jag kan få skit för att jag avslöjar det, men det ultimata supersystemet, som exempelvis NASA, amerikanska försvaret och alla hackers använder, är MS BOB!
Du kan hitta lite mer information om det på den nedanstående länken. Var bara försiktig när du går in på den, eftersom detta är top secret stuff, så finns det en stor risk att åka fast om man inte är försiktig.

http://www.winhistory.de/more/bob/bob.htm

Permalänk
Medlem

MS BOB är ju supersäkert! Minns att när man skrivit in sitt lösenord fel 3 gånger fick man skapa ett helt nytt lösenord direkt för den användaren

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Här är ju MS BOBs satellitinterface också!

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Inaktiv

Rolig tråd. Jag tycker det är kul att "hackers" på tv alltid lyckas knäcka inloggningskoder på tredje försöket. De skiter i att man i genomsnitt behöver testa hälften av alla möjliga nycklar för att lyckas, och att antalet möjliga nycklar växer exponentiellt med antalet symboler. Men iofs så har ju ägaren alltid valt ett lättgissat lösenord. Kanske dags för en användarkurs bland Hollywoods skurkskådisar.

En hacker är en nyfiken person som har förmågan att använda/modifiera system för att utföra saker som det från början inte var tänkt/möjligt att göra. Han/hon kanske ringer gratis, använder skrivaren som miniräknare, finner alternativa vägar in i program, hittar taskigt skrivna delar i program, läser hexkod flytande och jobbar troligtvis med att programmera styrsystem till raketer. Sen vilket operativsystem som används spelar ingen roll för oss andra dödliga. Vi spelar ju inte ens i samma liga.

Crackers börjar bli ett allvarligt hot mot oss vanliga användare, och jag är inte förvånad över att det blivit organiserat och mer inriktat på pengar. Internet är himmel och helvete på en och samma gång.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koefz
http://www.ambrosiasw.com/games/uplink/screenshots.html

Detta är nog vad du söker.

Om du nu söker "häftiga" os från filmer och serier bör du nog mer leta efter de som finns i Conspiracy dot com, Operation Takedown och möjligtvis när de leker med nmap i Matrix. I filmer som Hackers och allt vad de nu heter är det så gott som uteslutande buffel och båg.

I Antitrust (Conspiracy.com måste verkligen vara den kassaste omdöpningen av en film någonsin ) körs det vanlig *nix, vilken smak vet jag dock inte men jag skulle väl sattsa på Linux eller någon BSD, åtminstone på arbetsstationerna (ser ut som Gnome eller KDE som DE om jag inte minns fel).

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"