Byta ut Audigy 2 ZS, men till vad?

Permalänk
Medlem

Byta ut Audigy 2 ZS, men till vad?

Ja, vad ska man ha...
viktigast är att mp3's låter bra
fast även i spel så att säga....
finns det någe annat än creative produkter som är bra..?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Om du ska byta ut så kan ja köpa ditt gamla billigt

Creatives nya ska väl vara bra, dom X-Fi eller va dom nu hette.

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Ska du spela spel finns egentligen bara ett alternativ, Audigy-korten.

Det finns andra kort också, har själv ett gammalt Turtle Beach Santa Cruz-kort som funkade kanon i alla lir men som strulade i Teamspeak, vilket gjorde att jag köpte nytt kort... men rent kvalitetsmässigt, utöver nämna problem, var det ett mycket bra ljudkort. Dock finns det väl inga drivare att få tag i till det kortet numera?! eller rätta mig om jag har fel där

Permalänk
Medlem

M-Audio gör riktigt fina kort men kostar dock, och lämpar sig mest till musik

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Är det inte ljudsystemet (högtalare/förstärkare) det hänger på då, i stället för ljudkortet?

Permalänk
Medlem

Om det är spel inblandat (vilket det är om jag förstod dig rätt) så är Creative det (utan konkurrens?) bäst valet. Förslagsvis X-Fi då som även har en "crystalizer" funktion som ska förbättra ljudkvalitén i mp3-musik. Läs minirecensionen som någon skrev här på swec.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

får kolla in X-FI då, finns ju en MUSIC variant.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Köp bättre anläggning. SB Audigy2 Har utmärkt ljud och skillnaden mot de nya korten är minimala.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GurkGager
Köp bättre anläggning. SB Audigy2 Har utmärkt ljud och skillnaden mot de nya korten är minimala.

jag har en Yamaha 640 Reciver 6*135w och fina stora högtalare inkopplade + en audipro sublåda till och med.. så den funkar bra.. men vill ha nytt ljudkort.. detta är ju uråldigt

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Vad är dåligt med det? Drivrutinerna? I så fall föreslår jag att du tittar på http://kxproject.lugosoft.com/

24-bit 192 KHz borde vara nog för vem som helst...

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
får kolla in X-FI då, finns ju en MUSIC variant.

Ska hämta mitt kort imorgon. Kan återkomma med vad jag tyckte om det? PÅ dustinhoem så får du med ett headset hs600 och gratisfrakt. Men detta gäller bara oktober ut.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2