Skärmen vägrar behålla inställningarna!

Permalänk
Medlem

Skärmen vägrar behålla inställningarna!

God dag.

Det är så att jag länge haft problem med att skärmen vägrar behålla upplösning och uppdateringsfrekvens vid uppstart av datorn. Vissa dagar känner sig skärmen dock härlig och trevlig och behåller snällt inställningarna, men oftast är det inte så.

Jag har en Samsung SyncMaster 757NF, kopplad till följande hårdvara:
AMD 3500+, ASUS nForce 4 a8n-3, ASUS ATI X800XL, corsair 2*1024 MB DDR..

Samsung.com tycks inte ha några drivrutiner för skärmen.

Skriv gärna en rad eller två om ni har någon lösning... eller kanske bara vill snacka om kebab, eller nåt.

Permalänk
Inaktiv

Re: Skärmen vägrar behålla inställningarna!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekkul
God dag.

Det är så att jag länge haft problem med att skärmen vägrar behålla upplösning och uppdateringsfrekvens vid uppstart av datorn. Vissa dagar känner sig skärmen dock härlig och trevlig och behåller snällt inställningarna, men oftast är det inte så.

Jag har en Samsung SyncMaster 757NF, kopplad till följande hårdvara:
AMD 3500+, ASUS nForce 4 a8n-3, ASUS ATI X800XL, corsair 2*1024 MB DDR..

Samsung.com tycks inte ha några drivrutiner för skärmen.

Skriv gärna en rad eller två om ni har någon lösning... eller kanske bara vill snacka om kebab, eller nåt.

Har exakt samma problem som dig. Undrar också. Men mitt grafikkort verkar inte fungera som det ska så jag tror det kan vara det(HIS X800XL = SKIT!!!) så jag ska nog byta till ett 6800GT

Permalänk
Medlem

Hade samma problem när skärmen var kopplad till min gamla dator. Hade Geforce 4 i den så jag tvivlar på att det är grafikkortet.