Ripoff: Warpdrive.se och Sista-minuten.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vb

Ja, men det spelar väl ingen roll? Bara för att personuppgiften finns att hämta på ett ställe betyder det inte att man får lägga upp den på ett annat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av björn.....
Att lägga ut personuppgifter sådär är tvivelaktigt, minst sagt. Nu kommer dem spindlas av robotarna, det hade dem inte gjort annars. Bland annat.

Sett ur huruvida det hade spindlats hade det ju varit precis samma sak som om jag länkat till ett whois-utdrag, något som jag är väldigt säker inte är förbjudet enligt PUL.

Det är ju så att om man registerar en domän så bör man vara medveten om att det kommer stå massvis med saker i whois-utdraget.

Jag skulle säga att det är väldigt tvivelaktigt huruvida personuppgiftslagen gäller i det här fallet, eftersom att man, genom att registrera en domän, ger sitt medgivande till att personuppgifter publiceras publikt i whois-databaserna.

Men moderatorerna har sagt sitt, och det är ingen ide att debattera fram och tillbaka om det.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Sett ur huruvida det hade spindlats hade det ju varit precis samma sak som om jag länkat till ett whois-utdrag, något som jag är väldigt säker inte är förbjudet enligt PUL.

Det är ju så att om man registerar en domän så bör man vara medveten om att det kommer stå massvis med saker i whois-utdraget.

Jag skulle säga att det är väldigt tvivelaktigt huruvida personuppgiftslagen gäller i det här fallet, eftersom att man, genom att registrera en domän, ger sitt medgivande till att personuppgifter publiceras publikt i whois-databaserna.

Men moderatorerna har sagt sitt, och det är ingen ide att debattera fram och tillbaka om det.

Var nämner jag pul? var nämner jag förbjudet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björn.....
Var nämner jag pul? var nämner jag förbjudet?

Ingen stans, men det anknyter till ämnet.

Min post var på inget sätt någon kritik mot varken dig eller vb.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs