Permalänk
Medlem

Div1ne, vart köpte du processorn och när?

Permalänk
Medlem

jag köpte min på Komplett för drygt en månad sedan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Div1ne
Min som du kan se går i 3003MHz med ca 46 grader i full load, kan säkert dra den till 3100.. men den går fin fint i 3Ghz

hur mycket kan man få upp en 3700 med din stepping stabilt på 1.55 vcore ?:P

ända mitt moderkort stöder än så länge

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

jag vet faktiskt inte, ska väl pröva lite till inom kort.. mitt mål va att gå över 3Ghz..som jag nu har gjort och jag är så lycklig

Permalänk

kk nice vad kör du då för vcore ? 1.6 ?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Hur lyckas ni?!? 2.8Ghz stabilt?!?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
kk nice vad kör du då för vcore ? 1.6 ?

1.55 i Vcore

Permalänk
Medlem

Nehe, nu blev jag sugen på att beställa en... Gör nog det ikväll :P, hoppas jag kommer få en med bra stepping

Permalänk
Medlem

hehe jo det gäller att ha tur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Div1ne
hehe jo det gäller att ha tur

det var ju de jag frågade dig innan. hur mycket i vcore du kunde köra stabilt och nu svarade du på min fråga

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Div1ne
hehe jo det gäller att ha tur

Jopp, nu är den beställd så jag får hoppas att du för tur med dej

Permalänk
Medlem

hehe det får vi väl hoppas.. ska väl bli mycket mer när vapochillen kommer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Div1ne
hehe det får vi väl hoppas.. ska väl bli mycket mer när vapochillen kommer

Oj, en vapp? nu snackar vi skulle vara riktigt kul om den skulle vilja ge dej mycket mer men se till så du inte har sönder den lilla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synda
Oj, en vapp? nu snackar vi skulle vara riktigt kul om den skulle vilja ge dej mycket mer men se till så du inte har sönder den lilla

haha det får vi verkligen hoppas
Lite off topic, jag undrar hur mycket man skulle kunna dra upp vcoren om man har en vapochill som kyler?

Permalänk
Medlem

Fick min 3700 sd igår och efter lite provande verkar vi kunna trivas ihop rullar nu 255*11 1.45v orginalfläkt. Kunde för övrigt inte låta bli vart tvungen att beställa a64 kit till prometian idag

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psydrop
Fick min 3700 sd igår och efter lite provande verkar vi kunna trivas ihop rullar nu 255*11 1.45v orginalfläkt. Kunde för övrigt inte låta bli vart tvungen att beställa a64 kit till prometian idag

Beställde du också från komplett?

Permalänk
Medlem

frågan är ju bara vilka SD 3700+ klockar inte bra av revision E4?!
Finns det ens några som fått totala bottennapp, av Rev E4 (observera)

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synda
Beställde du också från komplett?

Beställde min från datorbutiken

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Div1ne
haha det får vi verkligen hoppas
Lite off topic, jag undrar hur mycket man skulle kunna dra upp vcoren om man har en vapochill som kyler?

Vet inte var de diskuterade vcore, men man skulle inte ha mer än 1.7v oavnsätt kylning på a64:or

Visa signatur

3600X RTX 2060

Permalänk
Medlem

min går i 2915mhz på 1.525v, prime stabil o allt, får 29s i superpi, hade gått snabbare om jag hade haft andra minnen. Kan nog gå över 3gz, har inte testat än..

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

2970mhz 1,6vcore behöver ny kylning för att ta 3ghz gränsen.
Kör med stock kylningen:p

Visa signatur

3700+ CABGE 0522XPBW
DFI Lanparty nf4 SLI-DR

Permalänk
Avstängd

Tycker den är en mycket bra cpu hade en 3500 venice innan med 512 cache snacka skillnad med 1mb cache o klocka med uj uj uj.,,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Route_69
2970mhz 1,6vcore behöver ny kylning för att ta 3ghz gränsen.
Kör med stock kylningen:p

Hur varm är den i load då?
Jag kanske har fått på min kylare fel för jag ligger på 52C i load med orginalklock eller är det normalt?

Ursäktar ot
Mvh Rasmus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InFlames
Hur varm är den i load då?
Jag kanske har fått på min kylare fel för jag ligger på 52C i load med orginalklock eller är det normalt?

Min går nästan upp i 60C vilket jag tycker är för mycket.

Testa att montera om din kylare med ny kylpasta.

Visa signatur

3700+ CABGE 0522XPBW
DFI Lanparty nf4 SLI-DR

Permalänk
Medlem

efter att ha provat lite så körs min 260*11 orginalfläkt 1.45v och enligt everest samt sandra e tempen 31-32 grader. Längtar efter A64 kitet till min mach2 nu ser 3Ghz+ inom synhåll.

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=61539

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk

Hur långt klarar man sig med en Zalman P4 CNPS7700-ALCU och kilovis med kylpasta?

Och hur vet man vad man har för revision?

EDIT: Minnen är av märket Corsair XMS PC3200 400MHz TWINX1024-3200C2 (2-3-3-6) (2x512)
Vad har ni att säga om dessa minnen i överklockningssammanhang?

...jag är en sådan n00b :S

Visa signatur

AMD 64 3500+ | Sapphire X800 GTO2 | Corsair XMS 1GB | Antec Sonata 2

Permalänk
Medlem

Håller någon av er fortfarande på med 3700+? Jag vet att det sista inlägget här skrevs för snart 2 år sen, men jag är optimistisk. Själv håller jag på att testa min. Den har gått i över 3GHz stabilt enligt förra ägaren. Just nu är den på 2.4GHz (289x9). Håller på att testa stabiliteten i Prime. Har hållit på i 7 timmar so far. Målet är ju 3GHz, men jag vet inte om det kommer gå. Moderkortet kanske stoppar... eller minnena. Båda ska vara bra, men jag vet inte. Det är något som inte låter mig komma upp i 3GHz än.

Permalänk
Medlem

289x9 = 2601

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SILEN
289x9 = 2601

Whoops, stämmer det. Jag har ändrat inställningarna så mycket så jag tappat bort mig. ^^ Jag kom två gånger i Windows med över 2.8GHz, men kommer tyvärr inte vilka inställningar jag hade. Besvärligt när man inte vet vad det är som stoppar. I mitt fall är det nog mycket moderkortet som inte vill ibland, och tvingar mig byta tillbaka (eller så gör den det själv).

Permalänk

Jag har en SD 3700+ som går fint i 2,8GHz, förvisso är det bara 255x11, där tror jag det är moderkortet som sätter stopp... har inte orkat klocka upp den mer heller. Men jag har en Opteron 165 på väg och då ska jag se lite mer vad det går att göra i klock-väg.