Är GTA:San Andreas bra?

Permalänk
Avstängd

Är GTA:San Andreas bra?

Någon som spelat detta spel och som kan berätta om det är något att investera i eller inte.

Tyckte om Vice City men uppföljare blir ju ofta inte så bra som man hoppas på.

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är det bästa spelet i GTA serien. Stor miljö, varar länge.. Riktigt skoj

Permalänk
Medlem

Du borde läsa lite i den stora GTA: SA tråden!

Men jag kan nämna varför du ska köpa det.

I SA har du mycket mera frihet än vad du har i VC, du kan simma, klättra över staket, hoppa upp mot hustak så att du hänger dig fast för att sen klättra upp (ja, vanliga hustak med rimmliga höjder). Du kan träna, styrka och kondis. Desto bättre kondis du har desto längre kan du springa utan att bli trött, mer muskler innebär att du slår hårdare, du tar alltså kål på folk lättare. Du tränar dinna skills på olika vapen, bilar, cyklar, båtar, motorcyklar, flygplan. Desto högre skill, desto större kontroll har du över fordonet.

Det är inga laddningstider när du åker från en stad till en annan, som det är i VC tex. Du kan alltså röra dig fritt på hela kartan utan att behöva invänta laddningstider, vilket är underbart då kartan är enorm och det finns mycket att undersöka.

Handlingen går ut på att Carl Johnsson kommer tillbaka för att vara med på sin mors begravning. Han ser då hur hans gammla gäng splittrats och "groove street" är inte längre vad det en gång varit. Så han stannar kvar i stan för att hjälpa sitt gäng och sen förflyttas man vidare till andra städer osv, storyn är bra, men inte lika bra som VC i min mening. SA är, trotts storyn, bättre än VC, mycket bättre då det finns så mycket mer roligt att göra.

Köp detta spel, du kommer ha många roliga speltimmar framför dig, även när du klarat storyn så är det underbart att bara åka runt i skogsområdena och hitta roliga platser att hoppa på och massa där till.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

ja, det är bra. Köp. Som Vice City fast mycket bättre.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

bilkänslan är typ 5ggr bättre i SA mot VC med. (säger inte så oerhört mycket iof..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jo de är de bästa GTA spelet
Köp du kommer inte bli besviken om du gillade GTA VC

Visa signatur

[ AMD 64 X2 4200+ ] [Abit KN9 Ultra] [OCZ Reaper 2x1024MB DDR2] [Radeon x1950pro] [Samsung 250gb][König 530w][Samsung 930BF 19"]

Permalänk
Medlem

Jag är nog den enda som gillade VC mer. Men SA är faktist riktigt bra det med.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jag föredrar nog VC jag med.. men spelet blir bättre allt eftersom. Det är enbart irriterande i början.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Du borde läsa lite i den stora GTA: SA tråden!

Men jag kan nämna varför du ska köpa det.

I SA har du mycket mera frihet än vad du har i VC, du kan simma, klättra över staket, hoppa upp mot hustak så att du hänger dig fast för att sen klättra upp (ja, vanliga hustak med rimmliga höjder). Du kan träna, styrka och kondis. Desto bättre kondis du har desto längre kan du springa utan att bli trött, mer muskler innebär att du slår hårdare, du tar alltså kål på folk lättare. Du tränar dinna skills på olika vapen, bilar, cyklar, båtar, motorcyklar, flygplan. Desto högre skill, desto större kontroll har du över fordonet.

Det är inga laddningstider när du åker från en stad till en annan, som det är i VC tex. Du kan alltså röra dig fritt på hela kartan utan att behöva invänta laddningstider, vilket är underbart då kartan är enorm och det finns mycket att undersöka.

Handlingen går ut på att Carl Johnsson kommer tillbaka för att vara med på sin mors begravning. Han ser då hur hans gammla gäng splittrats och "groove street" är inte längre vad det en gång varit. Så han stannar kvar i stan för att hjälpa sitt gäng och sen förflyttas man vidare till andra städer osv, storyn är bra, men inte lika bra som VC i min mening. SA är, trotts storyn, bättre än VC, mycket bättre då det finns så mycket mer roligt att göra.

Köp detta spel, du kommer ha många roliga speltimmar framför dig, även när du klarat storyn så är det underbart att bara åka runt i skogsområdena och hitta roliga platser att hoppa på och massa där till.

Låter häftigt. Nyskapandet låter riktigt intressant.

Kan man byta 'skin' eller utseende på huvudkaraktären? Är ingen rasist men man vill ju likna personen man spelar.

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk

bra och bra.
gillar du dom förra gta spelen så kommer du nog att gilla detta.
det är som vice city med kanske lite mer att göra,typ som att klä sej anorllunda(vad det nu skulle vara bra för),spela mini spel och en del till inte så nödvändiga grejjor.
som sagt,helt klart att du ska investera om du gillar dom andra gta spelen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

KAO: ge mig din msn så kan jag skicka mina filmer till dig, de ska nog få dig köpsugen

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KAO
Låter häftigt. Nyskapandet låter riktigt intressant.

Kan man byta 'skin' eller utseende på huvudkaraktären? Är ingen rasist men man vill ju likna personen man spelar.

Japp, det kan man, köpa nya kläder, fixa tatueringar, klippa sig. Kläderna innebär även hattar/kepsar och skor, så länge du är svart så ska han nog kunna bli ganska lik dig

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Japp, det kan man, köpa nya kläder, fixa tatueringar, klippa sig. Kläderna innebär även hattar/kepsar och skor, så länge du är svart så ska han nog kunna bli ganska lik dig

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk

Re: Är GTA:San Andreas bra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KAO
Någon som spelat detta spel och som kan berätta om det är något att investera i eller inte.

Tyckte om Vice City men uppföljare blir ju ofta inte så bra som man hoppas på.

Nu är ju inte San Andreas en uppföljare på Vice City, men jag antar att det inte var det du menade.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Hedersmedlem

SA är ett riktigt bra spel, massa saker är förbättrade (en bråkdel har nämnts redan). Jag gillar spelet, men jag tror nästan jag gillar stilen och känslan i vice city mer (80-tal, Miami ). Men SA är inte något dåligt spel, bara det att man börjar i slummen. Inte så mysigt. Men det är friare helt klart.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

nån som vet om ubåten funkar? (såg den på en Tysk sida, vore kul att prova eftersom jag tjatat om sånt för länge sen..

/ en modd alltså, inte den som ligger i hamnen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KAO
Låter häftigt. Nyskapandet låter riktigt intressant.

Kan man byta 'skin' eller utseende på huvudkaraktären? Är ingen rasist men man vill ju likna personen man spelar.

Fínns en mod att ladda ner så killen blir mulatt.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanove
Fínns en mod att ladda ner så killen blir mulatt.

Kul. Kan lira som Henke Larsson då.. inte illa..

Ni har nämnt massa moddar men var kan jag ladda hem dom?

Har bestämt mig för att köpa spelet. Hoppas det blir en lika trevlig gamingupplevelse som Fahrenheit. Den titeln var grym om än alldeles för kort. annars finns det färre och färre titlar som man tycker är inttressanta.

Sim City liren tröttnade man på efter 2000.
Alla C&C eller AOE lir har jag också tröttnat på.
FPS singel spel är trista i min mening. (online kul dock)

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boFFen
Riktigt bra spel. Hade spelet till PS2 men det var riktigt kasst. Ful grafik, dålig kontroll.
Sålde konsolen och spelet och väntade tills den kom ut på PC.
Hyffsad grafik. Härlig spelkänsla. Grym story

fattar inte vhur folk orkar spela på konsol. Grafiken är ju inte jätteviktig men det är ju som att flytta sig 7-8 år tillbaka i tiden.

Max Payne 1 (från 1999?) är ju mkt snyggare än något konsol spel idag.

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk
Medlem

Överlag är väl GTA:SA mycket bättre än något tidigare spel i serien. Men jag tycker att allt dras ner av den otroligt tråkiga storyn om negerpojken i ghettot, skiter ganska fullständigt i honom,hans morsa,polare,kalsonger och strumpor. Bättre i Vice city isåfall.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk

Tycker SA är ett mycket bra spel som håller länge.

BTW så heter det inte att investera pengar, man kan investera pengar i företaget rockstarsgames men att köpa en tex gammal veteran bil som stiger i värde så kan man kalla så för att investera:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Överlag är väl GTA:SA mycket bättre än något tidigare spel i serien. Men jag tycker att allt dras ner av den otroligt tråkiga storyn om negerpojken i ghettot, skiter ganska fullständigt i honom,hans morsa,polare,kalsonger och strumpor. Bättre i Vice city isåfall.

Jag tycker du verkar vara en riktig torsk.

Permalänk
Medlem

Torsk??Du får ju gärna förklara det lite bättre köttskalle.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airprofile
Tycker SA är ett mycket bra spel som håller länge.

BTW så heter det inte att investera pengar, man kan investera pengar i företaget rockstarsgames men att köpa en tex gammal veteran bil som stiger i värde så kan man kalla så för att investera:D

Du kan väl inte veta mina motiv.

investera 'pengar'.... Något sånt skulle aldrig komma från mig.

väx upp!!

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag är nog den enda som gillade VC mer. Men SA är faktist riktigt bra det med.

Nej, jag delar din åsikt.

Borde egentligen gilla SA mer då gäng och rapmusik är mer min del av kaka än 80-talet.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

Tycker det var rätt tråkigt, misslyckades med första uppdraget när man ska tagga nåra husväggar, hamna i fängelse och lyckades aldrig komma in på det uppdraget igen då tröttna jag ^^

Visa signatur

Trying is the first step towards failure.

Asus Crosshair IV Formula | Amd Phenom II X6 1075T | 4x 2gb Corsair DDR3 1333MHz | Sapphire Radeon HD 7970 Ghz
Corsair Force 3 120GB | FSP Aurum Gold+ 700W | Fractal Design R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Överlag är väl GTA:SA mycket bättre än något tidigare spel i serien. Men jag tycker att allt dras ner av den otroligt tråkiga storyn om negerpojken i ghettot, skiter ganska fullständigt i honom,hans morsa,polare,kalsonger och strumpor. Bättre i Vice city isåfall.

Truth of the day.
Hatar allt vad "Gangsta" heter, så storyn var inte alls lika rolig som i VC i början (OG Loc var väl lite kul ibland, men mest irriterande).
Mycket bättre när man börja komma upp sig (dvs tar sig till San Fierro).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Torsk??Du får ju gärna förklara det lite bättre köttskalle.

Hahaha, nej du din lilla smygrasse. Det behövs nog inte. Du vet nog vad jag menar.

Permalänk
Hedersmedlem

Pope & Hamilton83: Skärpning genast! Tycker ni själva att stämmningen på forumet blir bra när ni håller på sådär?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com