Permalänk

Usb som tvärdog

Har under en tid haft en explorer 3.0 kopplad via usb till min bärbara dator, men usbporten verkar tvärdött. Den har tidigare fungerat med allt som har med usb att göra.

För några dagar sen så drog jag ur strömsladden till datorn medans den var igång, vilket innebär att den hoppar över på batteridrift. Tror att porten dog ungefär samtidigt.
Funderar på om det är nån inställning i windows 2000 som helt enkelt strypt externa enheter för att spara ström. Däremot så fungerar Ps2 porten helt utmärkt.

Usbn gick bokstavligt talat och tvärdog. Ominstallation av drivrutiner är gjord, och några timmars sökning på google har inte löst problemet.

Nån som varit med om liknande?

Visa signatur

Jadu. Det var bättre förr.

Permalänk
Medlem

Re: Usb som tvärdog

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwA:J.Kalin
Har under en tid haft en explorer 3.0 kopplad via usb till min bärbara dator, men usbporten verkar tvärdött. Den har tidigare fungerat med allt som har med usb att göra.

För några dagar sen så drog jag ur strömsladden till datorn medans den var igång, vilket innebär att den hoppar över på batteridrift. Tror att porten dog ungefär samtidigt.
Funderar på om det är nån inställning i windows 2000 som helt enkelt strypt externa enheter för att spara ström. Däremot så fungerar Ps2 porten helt utmärkt.

Usbn gick bokstavligt talat och tvärdog. Ominstallation av drivrutiner är gjord, och några timmars sökning på google har inte löst problemet.

Nån som varit med om liknande?

Jag har fått precis samma problem på min stationära dator.. ALLA USB-portar bara dog.. Ominstallation av drivrutiner hjälpte inte. Däremot gjorde en omformatering av hårddisken det.
Då fungerade det utmärkt igen.. Skumt som fan.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Vore ju synd att behöva formatera hela burken. Isf så kanske användning av Ps2 adaptern är ett trevligare val. Finns bara en usbport på datorn, men problemet är fruktansvärt konstigt.

Visa signatur

Jadu. Det var bättre förr.