Permalänk
Medlem

TradeDoubler osv..

Hej, tänkte lägga in en banner på min hemsida för att tjäna lite pengar..

Informationer på hemmsidorna framgår inte så bra, så jag tänkte fråga er lite

Frågor:

1:Vilken reklamföretag är bäst?
2:Vilket rekomenderar ni för mig?
---
3:Om jag inte tjänat 200 kr denna månad, utan kanske 50-60 kr, sparas dom till nästa månad, står att man bara får utebatlning om man tjänat 200 kr månaden innan.

Japp hoppas ni kan svara på frågorna!
Mvh simon

Visa signatur

i7.

Permalänk
Testpilot

Googles adsense ska väl vara ganska bra vad jag hört.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Hur många besökare har du? Google Adsense ger inga pengar att tala om om du inte har över 300-400.000 besökare om året... och även då är det småpengar.

Bättre att hoppa över reklamen.

Visa signatur

Bärbar: 12" PowerBook G4 1.5GHz, 768MB RAM, 60GB HD
Stationär: PowerMac G5 Dual 2GHz, 1GB RAM, 160GB HD, 20" Cinema Display

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blixa
Hur många besökare har du? Google Adsense ger inga pengar att tala om om du inte har över 300-400.000 besökare om året... och även då är det småpengar.

Bättre att hoppa över reklamen.

helt fel..

Det är mer komplext än så.. om du har hög ctr på de besökarna osv så kan man dra in mkt pengar. Har man 100k besökare om året så kan man dra in ett par tusen i månaden, inga problem.. sannolikt mkt mer.. det beror på ctr som sagt. vid 10% så kanske det skulle landa på 2k i månaden..

Permalänk
Medlem

3: Pengarna överförs till nästa månad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björn.....
helt fel..

Det är mer komplext än så.. om du har hög ctr på de besökarna osv så kan man dra in mkt pengar. Har man 100k besökare om året så kan man dra in ett par tusen i månaden, inga problem.. sannolikt mkt mer.. det beror på ctr som sagt. vid 10% så kanske det skulle landa på 2k i månaden..

Och vilken site har 10% CTR? Inget jag någonsin stött på. Det skulle vara om man uppmanar sina besökare att klicka på annonserna för att stödja siten då.

Men hur som helst så skriver killen att han ska ha reklam på sin "hemsida" vilket oftast betyder ca 10 unika besökare i månaden

Visa signatur

Bärbar: 12" PowerBook G4 1.5GHz, 768MB RAM, 60GB HD
Stationär: PowerMac G5 Dual 2GHz, 1GB RAM, 160GB HD, 20" Cinema Display

Permalänk
Medlem

nej det är om besökarna klickar på länkarna då får man pengar.
Killen sök på UV där vid sök grejsen och så tar du tex hitta.se och sånt. dom får man pengar av.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det finns nog inget reklamföretag som är riktigt bra om du inte har stora mängder med besökare.
Med googles adsense får du betalt beroende på hur mycket annonsören betalar, är det t.ex en telefonannons som visas kanske du får 10kr/klick eftersom dom vill synas extra mycket. Men i vanliga fall är det ca 50öre/klick.
Sen får du räkna på hur många som kommer klicka på en annons, det är i genomsnitt 0.5% av användarna så om du har 1000 unika besökare/dag kommer du få runt 2kr/dag.

Permalänk
Medlem

Tycker googleads funkar bra. Får iaf mycket mer än på tradedoubler.

Visa signatur

Sveriges största guide till tv-serier - http://www.tv-serieguiden.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blixa
Och vilken site har 10% CTR? Inget jag någonsin stött på. Det skulle vara om man uppmanar sina besökare att klicka på annonserna för att stödja siten då.

Men hur som helst så skriver killen att han ska ha reklam på sin "hemsida" vilket oftast betyder ca 10 unika besökare i månaden

herregud... det finns många som har högre än så... det är så oerhört varierande.. och apropå att få ca 2kr per dag med 2k unika per dag är ju faktiskt mkt dålig return.. det går att få ut mkt mer... . Snarare så skulle jag vilja säga, om man har relevant och bra trafik till siten så kan man nog få $20 om dan snarare än 2kr... på de 2k besökarna.
Jag har själv erfarenhet av flera fall då ctr har legat över 20% och eCPM på över 50 dollar.

Permalänk
Medlem

Är sajten nystartad tycker jag det är bättre att du gör reklam för din egen hemsida genom bannerbyten för att dra in besökare istället för pengar.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Avstängd

Lönar sig mer när man har någon sida som besöks ofta, och man har seriös och vettig reklam på sidan. Då blir folk intresserade och trycker på annonserna/reklamerna och då får man hög CTR.

Jag undrar om AdSense kostar något och ha på sin sida?

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
Jag undrar om AdSense kostar något och ha på sin sida?

Betala för att ha reklam? hör du inte hur dumt det låter?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Betala för att ha reklam? hör du inte hur dumt det låter?

iofs skulle man ju kunna tänka sig att själva programmet skulle kosta att delta i, typ för att försäkra sig om seriositeten.. men så är inte fallet.