Thinkpad Z60M och Z60T (äntligen widescreen)

Permalänk
Medlem

Thinkpad Z60M och Z60T (äntligen widescreen)

Upptäckte i förrgår att Lenovo ska släppa två Thinkpad med Widescreen-format. Många internetbutiker har börjat skylta med dem tillsammans med pris, men tyvärr ingen utförlig info så man vet inte mer än hur snabb processorn och stor hårddisken är.

Trots en del surfande på nätet för ytterligare info om de olika modellerna så hittar jag inte så mycket matnyttigt. Är det någon som är en bättre detektiv än jag? Det jag främst är ute efter är att hitta info om en specifik dator genom att söka på tillverkarens artikelnummer.

För att förtydliga så ger jag ett exempel:
Dustin skyltar med denna Z60M. Där ser man lite grundspec på datorn, men inget om grafikkort, skärmupplösning, etc.
Däremot står Lenovos artikelnr "UH3F8SW" på sidan och genom det borde jag kunna hitta mer utförlig info någon annanstans på nätet.
Någon som vet var jag kan leta? (Jag har googlat och surfat runt på Lenovos sajt)

Permalänk
Medlem

här har du lite mer info om IBM/Lenovo ThinkPad Z60M - UH3F8SW

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
här har du lite mer info om ThinkPad Z60M med artikel.nr UH3F8SW

Tack, .di
Då kan jag nog bara byta ut artikelnumret i URL:en för att se andra konfigurationer också.

EDIT: Ser nu att specifikationerna börjar trilla in på internetbutikernas hemsidor. Thinkpaden verkar högintressant, nu blir det till att fundera på om det blir en Dell, Asus eller Lenovo.

Permalänk
Medlem

jag är mest ute efter ibm kvalitet + mer än 1024 i skärmupplösning + bättre än x300 grafikkort för mindre än 20k.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
jag är mest ute efter ibm kvalitet + mer än 1024 i skärmupplösning + bättre än x300 grafikkort för mindre än 20k.

Då ska du kika på Z60M. För under 19000 får jag nämligen allt jag behöver och lite till:
Pentium M 2,0
1 GB RAM
100 GB HD (5400 rpm)
15,4 tum
X600 128 MB
WSXGA (1680*1050) (matt skärm, ej blank. Tror jag)
Blåtand
DVD-brännare
Fingeravtrycksläsare

Kolla på Inwarehouse, det är denna jag har tänkt mest på (och beskriver ovan).

Det enda den saknar är deras "Active protection system", dvs deras airbag. Sedan vet jag inte heller hur byggkvaliteten är nu med Lenovo i förarsätet, men recensioner på nätet är positiva (bla denna). Ytterligare en anmäkrning är att deras 9-cellsbatteri sticker ut från chassit. Jag tror inte att 6-cellsbatteriet gör det, men vet inte säkert. Måste kolla upp det innan köp. Inwarehouse-modellen har ett 6-cells.

Permalänk
Medlem

synd att det BARA är det man får för det priset. det får man ju tamefan en 9300 med allting på för... me nvill man ha ibm kvalitet, allt det där lilla extra, så kostar det.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Jo, andra märken ger mer för pengarna på pappret. Men jämför den specen med en T43:a med samma spec, så får du nog inte T43:an för under 25000. Förutsatt att byggkvaliteten är densamma så är priset bra.

För mig står det mellan denna, en Asus M6VA (landar på 17-19000 med motsvarande spec) och en Dell 6000 (som endast har X300, men är betydligt billigare, ca 14-15000 med mostvarande spec). Jag ska ge dem en funderare, läsa lite forum runt om i världen, försöka fingra på dem i verkligheten och sedan om några veckor när köpet närmar sig så slänger jag säkert ut en fråga här på Swec.

Permalänk
Medlem

oh vad jag vill ha jobb nu och kränga en såndär. ingen som är i arbetslivet ikring mellansverige som behöver en nätverkstomte/alltiallo med körkort?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.