Permalänk
Medlem

Trådlöst internet, köpråd!

tjenare, har skaffat mig 3 linksys wireless - g 2.4ghz 802.11g 54 mbits nätverks kort och en tillhörande basstation.

Jag bor i en villa från ca 30 talet. Från mitt rum och brollans får jag väldig svag motagning, trävggar i mellan. ca 10 meter.

Ner till källaren genom lika tjocka väggar, 7 meter kanske.. väldigt svag singnal står det.

han i butiken saatt detta skulle vara de aldra bästa, bla bla bla. Men tydligen inte, de ha nu rekomenderade oss var att köpa en ny basstation.

Så vilken är bäst? som sänder på 2.4 ghz 802.11g 54 bandet?

Priset bör inte vara de högsta häller.

//mvh simon!

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Jag har en Netgear WGR614 v.5 den räcker i hela min trädgård på cirka 1200 kvm alltså en räckvidd på cirka 40-50 meter och jag har fortfarande medium signal! ett definitvit bra köp... kostar mellan 450-550 kr

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk
Medlem

men innomhos igenom väggar osv.. :/ förstår inte, efterom denna skulle vara den bästa...

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oooo
men innomhos igenom väggar osv.. :/ förstår inte, efterom denna skulle vara den bästa...

okej..konstigt...min är de till och med längre räckvidd än vad de står på kartongen!
du har möjligtvis inte aktiverat ett läge som reducerar räckvidden för att uppnå en högre hastighet närmare routern....finns på vissa routrar

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk
Medlem

hastigheten är 36 nu när vi bytt router till en dlink.. men singnalen har gått från väldigtsvag till svag

Visa signatur

i7.