Är ViewSonic VX924 bra?

Permalänk
Medlem

Är ViewSonic VX924 bra?

Ja jag funderar nämligen att byta från crt till tft och just nu tittar jag på ViewSonic VX924 19" 3ms.
Är det nån här som har en sån? Är det bra färger/kontrast? Jag spelar mycke fps spel så jag vill inte ha någon som ghostar.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk

Nej.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Nej, stirra dig inte blind på ms. Den stämmer inte på den där skärmen ändå, mycket högre än vad det står.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Avstängd

Viewsonic VP191 och Hyndaui L90D+ är bra skärmar.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk

ViewSonic VX924 är en toppenskärm ett väldigt bra köp enligt mig, färger är klara och det går att sitta timmar utan att få ont i ögonen.
Jag lirar quake4 och css, cmr05, mm jag är en allätare och denna skärm är perfect till mitt syfte iaf.

Visa signatur

X2 4200, POV 8800gtx,MSI k8n sli platinum, Kingston 4x512 hyperX 433mhz, Och ett stort Stacker.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk

Jag väljer Viewsonic framför Samsung.

Visa signatur

X2 4200, POV 8800gtx,MSI k8n sli platinum, Kingston 4x512 hyperX 433mhz, Och ett stort Stacker.

Permalänk

Har en VX924, tycker att den är helskön.
Inga eftersläpningar i bf2, som är det enda jag spelar.
Svärtan kanske inte är den bästa, och den är ljus i över och underkant när du ser helt svart bild. Men det är inget jag stör mig på. Toppenskärm, och absolut ett bra köp enligt mig.

Permalänk
Medlem

Mitt bästa köp i år: VX924

Visa signatur

| Intel i5-11400 | RTX 3060 | 16GB DDR4 |1024gb SSD|

Permalänk

Jag bestämde mig precis för att utnyttja ångerrätten på min vx924. Jag upplevde att det var irriterande att spela pga ett par tydliga (även vid ljusare bilder) skuggande områden, och att även skrivbordsarbete stördes av att underdelen är märkbart ljusare än överdelen (har inget med betrakningsvinkel att göra). De i tidigare inlägg nämnda ljusläckagen högst upp och längst ner är dock inget större bekymmer.

Det är möjligt att andra skärmar av samma modell inte har de här problemen, men jag tänker göra som jag borde gjort ifrån början: bränna litet mer pengar på en dyrare skärm.

Hittade en "stuck" Röd/Blå pixel längre ner på skärmen som inte gick bort, men den hade jag nog lyckats ignorera om det inte funnits andra problem.

Permalänk
Medlem

köp en vx924..jävligt bra skärm...har inte en ända död pixel på min....det där med 3ms är ju bara skitsnack...innan va d ju 4ms på exakt samma skärm...men så e d ju me alla skärmar.

Visa signatur

Core 2 Duo 8400@3.6GHz, Asus Extreme Rampage, 2x DDR3 corsair 4GB, AMD R9 280x 3GB

Permalänk

vadå de e ju 4ms! vad skulle de annars vara

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Jag har en VX924 vilken jag köpte ungefär direkt när de kom och är helnöjd.

Hade den från början kopplad med vanligt bildskärms kabel för att numer köra med dvi. Den digitala varianten är att föredra, bilden blir lugnare och mer stabil.

Spel är en dröm att köra ser inga tendenser till eftersläpningar. Film fungerar likväl mycket bra men där finns vissa tendenser till "pixlighet". Jag har kört med många TFTs den här är en av de få jag kan tänka mig då jag även spelar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
vadå de e ju 4ms! vad skulle de annars vara

3 ms, kolla Viewsonics hemsida!

Permalänk
Medlem

tjena. fick min vx924 idag.. bilden är jävligt ljus och klar.. nästan för ljus men det går ju att ända.. håller med om att den är ljusare i de övre och undre delarna av skärmen men det ser man bara om den är helt svart, vilket inte är speciellt ofta. Förutom det så är den en toppenskärm.

Permalänk
Medlem

Har en vx924 och är så jävla nöjd. Bästa IT-produkten jag nånsin köpt.