Permalänk

Märkesomröstning!

Nu när året närmar sig sitt slut så är det dags att utse bästa tillverkaren av bärbara datorsystem!

Eftersom det bara går att ha max 10 val så har jag tagit de vanligaste samt de som det snackas mest om här. Saknar ni nåt får ni väl skrika i tråden!

Rösta på!

Permalänk
Medlem

Den tillverkare som varit mest intressant för min del är LG och deras LW20. Har dock inte gjort ngt inköp ännu.

Permalänk
Medlem

IBM leder och kommer förövrigt vinna, no shit.

Permalänk
Medlem

ibm = lenovo ^^

saluut: WORD

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

Jag är inte så insatt på PC-fronten då jag har koncentrerat mig på min iBook i år. Det jag kan säga är att jag inte har hittat någon motsvarighet till iBook i samma prisklass. Det jag tänker på är 12" med WLAN+BT, separat grafikkort, mm. Min iBook har fungerat väl för mig och gör precis det jag vill få ut av den, till ett överkommligt pris dessutom. Därför faller min röst på Apple.
(Jag har inte haft koll på PC-marknaden så det kan finnas datorer som uppfyller mina kriterier)

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cable_guy6
Jag är inte så insatt på PC-fronten då jag har koncentrerat mig på min iBook i år. Det jag kan säga är att jag inte har hittat någon motsvarighet till iBook i samma prisklass. Det jag tänker på är 12" med WLAN+BT, separat grafikkort, mm. Min iBook har fungerat väl för mig och gör precis det jag vill få ut av den, till ett överkommligt pris dessutom. Därför faller min röst på Apple.
(Jag har inte haft koll på PC-marknaden så det kan finnas datorer som uppfyller mina kriterier)

kommentar:

tyvär måste jag säga att 32mb grafikminne inte riktigt är vad jag skulle kalla separat grafikkort, även om det är det....

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
kommentar:

tyvär måste jag säga att 32mb grafikminne inte riktigt är vad jag skulle kalla separat grafikkort, även om det är det....

32MB grafikminne fungerar mycket bättre än 64MB RAM som dedikeras till en integrerad grafikkrets. Grafikminnet används till att spara uppritade bilder och texturer. I iBook:ens fall har den ingen monsterupplösning och grafikminnet räcker därmed till att spara bilder som räcker till att rita upp bilden 10 gånger om. Dessutom använder man inte en iBook till att spela Doom 3 eller andra spel som suger musten ur gafikkortet. En ökning av minnet i iBook skulle inte tillföra mycket och om den använde en integrerad krets skulle det tappa mycket prestanda, den har därför precis den prestanda den behöver.

Att iBook har fått ett separat grafikkort trots att den inte är menad för att spela på visar på Apples känsla för kvalitet.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

Min iBook är fin!

Visa signatur
Permalänk

Bästa enskilda tillverkare just nu är Apple.
Tävlingen Apple vs Resten 9 - 12

Permalänk
Medlem

LG inte ens med på listan, dåligt.

De kommer bli megastora 2006, trust me.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

IBM!

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bstark
LG inte ens med på listan, dåligt.

De kommer bli megastora 2006, trust me.

-
------------------------------------------------

Sorry...man får ju bara ha 10 val i omröstningen. Men kunde uppenbarligen haft med LG istället för Toshiba.
Vet inte om nån moderator kan byta ut dom?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saluut
IBM leder och kommer förövrigt vinna, no shit.

Think again

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

Lite konstigt att ha apple med i denna pc dominerande poll, mest med tanke på att det är ett helt annat system. Kunde ju haft PC mot Apple lika gärna... Jaja, jag lade min röst på Dell eftersom jag anväder en dagligen som funkar väldigt bra

Permalänk
Inaktiv

Tycker min Acer har gjort bra ifran sig i forhallande till sitt pris...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
kommentar:

tyvär måste jag säga att 32mb grafikminne inte riktigt är vad jag skulle kalla separat grafikkort, även om det är det....

Och med det vill du säga vad?
Att du är en idiot?

32MB grafikminne räcker jävligt långt idag. Bara man har en normalbra grafikkrets. Däremot har du en Intelgrafikkrets kan du ha 256MB men du kan knappt se en film.

Sluta blunda för verkligenheten och faktiskt acceptera att vissa saker fungerar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz
Lite konstigt att ha apple med i denna pc dominerande poll, mest med tanke på att det är ett helt annat system. Kunde ju haft PC mot Apple lika gärna... Jaja, jag lade min röst på Dell eftersom jag anväder en dagligen som funkar väldigt bra

Nä, nu har du helt fel.
Apple är ett företag, precis som Dell.
Macintosh är en produktserie, iBook är en modell i den serien.
Precis som Dell har deras produktserier och modeller.

Med PC menar du x86 antagligen. Men det är bara en arkitektur. Inget som slutanvändaren behöver bry sig om.

Det är helt rätt att göra en Apple VS Dell.
Inspiron vs Powerbook är också rätt.
Gör du en Apple VS PC jämförelse. Då har du ett företag mot en arkitektur.
Skulle du göra Mac VS PC har du en produktserie vs en arkiktur.
Skulle du göra Mac VS Dell har du en produktserie mot ett företag.

Permalänk
Medlem

IBM ftw!

Permalänk
Medlem

Lade min röst på Apple. Min iBook är underbar.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Permalänk

1. Apple 25 röster
2. Acer 17 röster
3. IBM 15 röster

Där har ni prispallen så långt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz
Lite konstigt att ha apple med i denna pc dominerande poll, mest med tanke på att det är ett helt annat system. Kunde ju haft PC mot Apple lika gärna... Jaja, jag lade min röst på Dell eftersom jag anväder en dagligen som funkar väldigt bra

Apple tillverkar bärbara datorer precis som alla andra i pollen.

Att dom råkar köra ett annat operativsystem än de andra behöver väl inte ha nåt med saken att göra?

Permalänk
Hedersmedlem

Kontakta någon moderator så slänger de in fler val i omröstningen

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG