Nintendo Revolution lanseras den 9 maj 2006

Permalänk
Melding Plague

Nintendo Revolution lanseras den 9 maj 2006

<font style="font-size: 10pt"><b>Nintendo Revolution lanseras den 9 maj 2006</b></font> <small class="small">tisdag 29 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Nintendos nya spelkonsol och konkurrent till Xbox 360 och Playstation 3 kommer att släppas den 9 maj nästa år, på E3-mässan enligt <a href="http://www.gamespot.com/news/6140464.html" target="_blank">Gamespot</a>. Intressant med denna konsol är att Nintendo tidigare har hävdat att man kommer kunna spela spel från företagets tidigare konsoler som NES, SNES, N64, och Gamecube.
<br />
<br /><i>Today, though, gamers got a definite date when Nintendo will absolutely, positively reveal the Revolution in all its glory. The Mario factory sent out a ”save the date” e-mail this morning saying that in "a mere 165 days to go (give or take)” it will reveal ”all the incredible details about Nintendo's upcoming games and hardware, including our next home console, code-named Revolution.”</i>
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Riktigt nice. Dock blir det ingen konsol för mig.

Permalänk

Skönt att man kan lira gammla goodingar med det rev.
Ps3 och rev är ett självklart köp för mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr har nintendos plattformar inte intresserat mig alls på senare år. Första felsteget gjorde de med n64.
Synd att PS3 ligger så långt i framtiden, så antagligen blir det en xbox 360. Hänger lite också på vilken plattform som får den första riktigt feta racing-simulatorn.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Hur ska de rent tekniskt lösa att man kan spela spel från NES, SNES, N64, och Gamecube.
Ska de använda 4 el 5 olika inläsningsformat?

Permalänk
Medlem

Det gäller att hitta balansen för tillverkarna... Vi tar ett exempel:

GameCube = Omöjligt att kopiera (eget cd-format) = förre sålda konsoler (spel-tillverkarna blev lite besvikna på Nintendo)

Xbox = Helt för lätt att kopiera = massor av sålda konsoler (Microsoft fick skäll av spel-tillverkarna för det va så lätt)

N64 skulle använt CD-ROM som de andra konsollerna i den tidsperioden, men dom satsa på ROM-minne. Och det fick dom äta upp. Dom tycker jag det kan bli trevligt att spela gammla spel (som kommer laddas ner från nintendo) på Revolution. Ska bli spännande

Permalänk
Medlem

Spela NES, SNES, N64 och Gamecube spel på Revolution!?
Hur fan då ?

Om det nu är sant, så ska det bli intressant o se det... verkligen.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Hur ska de rent tekniskt lösa att man kan spela spel från NES, SNES, N64, och Gamecube.
Ska de använda 4 el 5 olika inläsningsformat?

jag tror ju knappast att det kommer finnas möjlighet att köra med gamla kassetter, snarare så får man ladda hem spel mot en peng, eller så får man med NES-metroid när man köper metroid revolution etc.

NES och SNES har ju ingen storlek på spelen. N64 ligger väl runt 10-20mb? Gamecube får man köra med originalskiva, såklart. Det är vad jag tror.

Permalänk
Medlem

Spelen skulle väl vara nerladdningsbara, en hel del skulle väl till och med vara gratis? Jag är inte mycket för Nintendo, men just den biten gör faktiskt Revolution intressantare

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Man kommer att kunna få tanka hem alla spelen förutom GC-spelen! Dessutom kommer många av klassikerna vara omgjorda, fast samma gameplay. Alltså nyare grafik vilket är möjligt med REV! Just Mario Bros på NES ska tydligen bli rejält omgjort. Detta är grymt intressant för mig! Självklart blir det en REV och PS3!

Visa signatur

http://www.minhembio.com/radiuz

Musical Fidelity X-CAN V3 | M-Audio Audiophile 2496 | Beyerdynamic DT990 | Grado SR80 | Dell 2405FPW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radiuz
Dessutom kommer många av klassikerna vara omgjorda, fast samma gameplay. Alltså nyare grafik vilket är möjligt med REV! Just Mario Bros på NES ska tydligen bli rejält omgjort.

Hur kul är det? man vill väl spela orginalen? hoppas att man kan välja mellan vanlig och uppdaterad version.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem

Man kommer kunna spela spel från NES till Gamecube på Revolutio,, och konsollen kommer kosta 2000 kr...

Fy fan vad denna konsollen kommer sälja bra?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Och hur kan du veta att den kommer kosta 2000kr? har du nån källa på det?

Visa signatur

Opteron 146/CABYE 0540FPBW @ 2950Mhz, 1.525v | 2*512Mb Twinmos SP 3500 |Leadtek 6800LE 12/6 422/936 | ASRock 939Dual-SATA2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Det gäller att hitta balansen för tillverkarna... Vi tar ett exempel:

GameCube = Omöjligt att kopiera (eget cd-format) = förre sålda konsoler (spel-tillverkarna blev lite besvikna på Nintendo)

Xbox = Helt för lätt att kopiera = massor av sålda konsoler (Microsoft fick skäll av spel-tillverkarna för det va så lätt)

N64 skulle använt CD-ROM som de andra konsollerna i den tidsperioden, men dom satsa på ROM-minne. Och det fick dom äta upp. Dom tycker jag det kan bli trevligt att spela gammla spel (som kommer laddas ner från nintendo) på Revolution. Ska bli spännande

Gamecube är faktiskt inte så svårt att kopiera skivor till.

Dom kommer antagligen att emulera dom gamla spelen på konsollen precis som dom gjorde nu med t.ex. Zelda - Ocarina Of Time på Gamecube. Det hittades Zelda OoT roms (som du kan spela i vilken N64 emulator som helst) i Zelda Collectors Edition

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dexter
Och hur kan du veta att den kommer kosta 2000kr? har du nån källa på det?

Jag har ingen källa men jag har läst det på flera ställen och jag tvivlar inte en sekund på det. Gamecube var vid lansering relativt jättebillig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dexter
Och hur kan du veta att den kommer kosta 2000kr? har du nån källa på det?

Har läst det nånstans, kommer inte ihåg vart =/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Revolution Kontrollen Obs. 12MB nerladdning.

Först kan ni ju kolla på reklamvideon om revolutionkontrollen så kanske ni förstår lite mer om dess potential. Efter att jag har läst runt om Nintendo Revolution har jag förstått att den förhoppningsvis kommer skapa en ny era av spelande. Inte bara den vanliga kontrollen utan tangentbords+mus kombinationen (som vi får som bröstmjölk idag) kommer att få sig en match.

Jag kan knappt vänta på att jag står där med en Revolutionkontroll spelar något FPS på en 100" HD -bild och med hjälp av joysticken kan strafa och sikta med sensorn på kontrollen. Eller varför inte ett actionmmo som jag kan vara med i ett stort krig och slå mig fram med mitt "svärd".

Sensorn på kontrollen fattar jag inte riktigt hur den tekniskt fungerar. Konsollen ska kunna känna av var på skärmen du pekar, hur långt ifrån du pekar och hur du vrider på kontrollen. Detta ska även funka på alla TV-apparater (inkl projektorer).

Mer läsning:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=61604
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=60917
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=61662
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=61432 http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=61381

Bäst maskinspecifikationer eller ny intressant spelupplevelse? Jag väljer det senare. (och kanske en gammal xbox istället för HTPC/DVD)

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

det där med kontrollen ska bli riktigt kul att se hur det fungerar och hur lätt det blir att kopiera för,
gamecube tog det ju en stund att få fram bra chip.

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Medlem

En sådan vill jag ha. Eftersom jag inte har en GC kommer spelutbudet för mig vara enormt redan vid lansering. Kostar den 2000:- så köper jag den väldigt snabbt.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Blir nog en sådan.... Är så jävla trött på allt skit om Xbox360 och PS3:an.... Har saknat Mario och Zelda så jag ser framemot denna release

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radiuz
Man kommer att kunna få tanka hem alla spelen förutom GC-spelen! Dessutom kommer många av klassikerna vara omgjorda, fast samma gameplay. Alltså nyare grafik vilket är möjligt med REV! Just Mario Bros på NES ska tydligen bli rejält omgjort. Detta är grymt intressant för mig! Självklart blir det en REV och PS3!

Källa på detta?

Det stämmer inte att man får ladda ner alla spel. En del spel kommer med när man köper ett REV spel (om man köper mario så får man med mario spelen tex), en del kommer man får ladda ner gratis och en del kommer som reklam. Jag har inte hört något om att de ska dra upp grafiken på SMB. Det skulle vara dumt gjort.

Jag är riktigt less på alla spel just nu så en friskt vind i from av REV är guld värt för mig. Längtar!

Permalänk
Medlem

Nu läste jag artikeln på gamespot och det står ju ingenting om någon lansering. Står ju bara att dom ska presentera den.

"Today, though, gamers got a definite date when Nintendo will absolutely, positively reveal the Revolution in all its glory"

" The Mario factory sent out a "save the date" e-mail this morning saying that in "a mere 165 days to go (give or take)" it will reveal "all the incredible details"

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

va fan jag som hade tänkt o önska mig den i födelsedagspresent! (fyller år den 13 maj )

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

mm håller med flera föregående talare...

Jag har inte gillat nintendo på senare år... MEN jag tror mer och mer på att nintendo kommer att ge mig mest spelglädje framför TVn. Dessutom till bra pris. Andra typer av spel som inte passar nintendon spelar jag hellre på PC.

xbox360 hade jag köpt på studs om det hade haft riktigt multimediacenter istället för "extender". Men nu verkar den inte ha det. Kanske kommer en version med det senare, då den verkar ytterst lämpad för det.

PS3 tror jag inte kommer bli någon hit, samma spelutvecklare som till xbox och alldeles för svår att programmera till och den ligger för långt fram i tiden. Skulle det komma väldigt bra spel kan man ju alltid ändra sig, men det får bli när man testat dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Det gäller att hitta balansen för tillverkarna... Vi tar ett exempel:

GameCube = Omöjligt att kopiera (eget cd-format) = förre sålda konsoler (spel-tillverkarna blev lite besvikna på Nintendo)

Xbox = Helt för lätt att kopiera = massor av sålda konsoler (Microsoft fick skäll av spel-tillverkarna för det va så lätt)

N64 skulle använt CD-ROM som de andra konsollerna i den tidsperioden, men dom satsa på ROM-minne. Och det fick dom äta upp. Dom tycker jag det kan bli trevligt att spela gammla spel (som kommer laddas ner från nintendo) på Revolution. Ska bli spännande

GameCube har egentligen bara en variant av 8cm-skivor. Den kan läsa 8cm-skivor hur bra som helst, och att skivorna snurrar åt andra hållet är en seglivad myt.

Men du har rätt, det tog över två år innan första chippen började komma, och då var redan PS2/Xbox-scenen rätt stor.

Sisådär 75% (gissningsvis, ingen som helst källa) av alla Xboxs säljs pg. att det är lätt att piratkopiera till den - PS2 och t.o.m GC har trots allt bättre spel. (INGA CITAT OM DETTA! JAG VILL INTE HA ETT FANBOYGRÄL! INTE! INTE! INTE!).

Självklart? kommer man inte kunna andvända dom gamla kasetterna.
Man laddar ner spelen, och dom kostar pengar.
Kort sagt, äger ni femtio SNES-spel och vill köra dom igen, så räkna med att få lägga ut en tusenlapp för att få köra dem på er Revolution...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

jag kommer skaffa en Rev dirket. Man vill ha en bra å rolig konsoll/spel och inte bara massa grafik som xbox:en.
Kanske får bli en ps3:a sen oxå för den kommer nog kunna bli riktigt intressant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Källa på detta?

Står till och med på Nintendos officiella sida

http://www.nintendo.com/revolution
Tryck på Access sen

"Revolution will play Nintendo GameCube games and have downloadable access to 20 years of fan-favorite titles."

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Köper Revolution direkt när den kommer, utan tvekan. Så som jag ser det, så har Nintendo potential att (kliché) "ändra sättet vi ser på spelande" helt och hållet.

Är inte alls särskilt intresserad av rivalkonsolerna, som inte alls bygger på nytänkande, utan mer råstyrka. Nintendos kontroller kommer krossa allt motstånd, som vanligt

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk

Tänker köpa en Revolution så fort den kommer jag med. Men jag vill gärna veta hur spelen ser ut, Ingen som känner till nån bild på nåt Rev spel?

Permalänk
Medlem

För det första så är revolution en konsoll som verkar bli riktigt snygg, man kan ju ha den framme utan att skämmas! För det andra så verkar kontrollen grym och att man kan spela de gamla klassikerna är också en bra grej. Som jag förstått det hela så kommer det finnas ett flashminne som man tankar ner de äldre spelen till. Tror inte de andra konsollernas bättre prestanda och grafik kommer vara till en så stor fördel att det väger upp ett köp. Då det är i stort sett det enda de konkurerar med.