vad klarar min router för hastighet?

Permalänk
Medlem

vad klarar min router för hastighet?

Jag har UPC 24/1. Om jag kör med routern får jag bara 5/1. vad kan det bero på? hörde något om WAN??
edit: router är en Belkin 4ports

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja, vad vill du vi ska svara egentligen?

Får du mer utan router så har du ju problemet där. Bara att köpa en ny och då kanske undvika de billigaste.

Edit:: Sorry att jag drygade mej. Din router klarar förmodligen inte att skyffla mer trafik mellan WAN-porten (den du kopplar modemet till) och LAN-portarna.
Som sagt, köp ny eller om du inte absolut har behov av router så skiter du i att ha en.

Permalänk
Medlem

Har du bara en dator så skippa routern o skaffa en bra mjuvaru vägg istället.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Ja, vad vill du vi ska svara egentligen?

Får du mer utan router så har du ju problemet där. Bara att köpa en ny och då kanske undvika de billigaste.

Edit:: Sorry att jag drygade mej. Din router klarar förmodligen inte att skyffla mer trafik mellan WAN-porten (den du kopplar modemet till) och LAN-portarna.
Som sagt, köp ny eller om du inte absolut har behov av router så skiter du i att ha en.

ok men då provar jag att sätta i internet i en av de 4 ingångarna istället. så det är då den blir som en switch?

har en dator till men inte helt i behov av den

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du kopplar in två datorer i en switch kan det bli så att internet inte fungerar på nån av datorerna.
Bättre isåfall att:
A) Köpa en bättre router
B) Sätta in ett extra nätverkskort i någon av datorerna och låta denna dela ut internetaccess.