Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Sry förstod inte riktigt vad 804 var för något. Trodde det var från dlinks router serie. Jag skulle köpt en router om jag var du. Brandvägg bör man ha och mjukvarubrandväggar är ett jävla gissel. Så någon enkelt router är att föredra enligt mig.

DGL-4100 och DI-804HV är båda routrar från D-link, och jag undrar dels vilken av dessa som är bäst, och om det gör skillnad för mitt onlinespelande om jag har router eller ej

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Har dom nån hemsida man kan beställa ifrån?

Tyvärr så har de ingen hemsida vad jag fattar så håller de på att göra hemsida och bygga upp företaget.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
DGL-4100 och DI-804HV är båda routrar från D-link, och jag undrar dels vilken av dessa som är bäst, och om det gör skillnad för mitt onlinespelande om jag har router eller ej

Utan att kolla upp vilken exakt är 804:an så tar jag för givet att det är budget modellen av dlink, samma som 604(...) fast med flera portar kanske? Hur som helst tror jag att 4100 är ett bättre val.

Du får bättre skydd med en router dock någon skillnad i onlinespel blir det nog inte. Iofs om du tanka mycket samtidigt som du spelar kan du ha en fördel med att ha 4100, då den har något kallat game fuel som man kan aktiviera vilket prioriterar speltrafiken framför p2p-trafiken.

Permalänk
Medlem

Haha hur vet du att 4100 är bättre?

804HV är ingen budgetmodell direkt.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Haha hur vet du att 4100 är bättre?

804HV är ingen budgetmodell direkt.

Kanske inte skulle skrivit "hur som helst är 4100 bättre", tog ganska förgivet att den tillhörde budgetsegmentet, vilket jag skrev att jag inte var säker på och inte orkade kolla upp. Du får köpa vilken router som helst, jag bryr mig föga. Dock till det du använder routern till tror jag fortfarande att 4100 är bättre. den har som sagt game fuel vilket kan förbättra pingen och jag tror detta stödjer xboxen också, fast utan någon funktion.

Vet inte varför du just tar upp 804 som ett alternativt val, behöver du VPN tunnlar eller? Eller har du hört mycket bra av den? Köp den då, duger säkert åt dig.

Sedan har 4100 högre throughput om du nu skulle få eller ha 100mbit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
Tyvärr så har de ingen hemsida vad jag fattar så håller de på att göra hemsida och bygga upp företaget.

Okej, tack. Jag var och köpte en DGL 4100 idag, har dock inte kört igång den ännu för att jag väntar på mitt adsl..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Okej, tack. Jag var och köpte en DGL 4100 idag, har dock inte kört igång den ännu för att jag väntar på mitt adsl..

ok vad fick du ge för den?

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

1245kr. oO

Sökte på prisjakt och dom där sidorna, det var typ där priset låg på dom flesta sidor. Så fan va billigt din polare fick den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
1245kr. oO

Sökte på prisjakt och dom där sidorna, det var typ där priset låg på dom flesta sidor. Så fan va billigt din polare fick den.

Jo han hade väl tur. Men inte änns jag vet var Lansports ligger trots att han sa det låg i rakt över gatan typ. Dock verkar dem redan ha försvunnit hmm? kan han ha köpt stöldgods tro? Såg på dörren igår på andra sidan att de låg där idag va de borta och stängt.

hittade den för 1134:- http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=25941...

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
Jo han hade väl tur. Men inte änns jag vet var Lansports ligger trots att han sa det låg i rakt över gatan typ. Dock verkar dem redan ha försvunnit hmm? kan han ha köpt stöldgods tro? Såg på dörren igår på andra sidan att de låg där idag va de borta och stängt.

hittade den för 1134:- http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=25941...

Hehe, okej. Thx anyway.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
DGL-4100 och DI-804HV är båda routrar från D-link, och jag undrar dels vilken av dessa som är bäst, och om det gör skillnad för mitt onlinespelande om jag har router eller ej

En router kommer defenetiv INTE att förbättra ditt onlinespelande... Funktionen GameFuel prioriterar speldata i nätverket... Tex om din pappa streamer en film från internet och du vill spela så kommer ditt spel att gå i första hand. Om du däremot bara har EN dator så är prioritering 100% värdelös.

(förutsatt att du itne gör något annat samtidigt. Om du tex laddar hem på samma dator samtidigt kommer spelet att gå före, och därigenom snabbare än innan. Men detta bör du kunna lösa genom någon mjukvara istället för att slänga 1300kr i sjön ( eller helt enkelt stänga av din nedladdning?))

Alltså är den enda anleningen att köpa en router i ditt fall brandväggen.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
...
Alltså är den enda anleningen att köpa en router i ditt fall brandväggen.

Vilket jag också försökte få fram i början...