Permalänk

Puttsa Big Typhoon med våtslip?

Tjena,går det att puttsa Big Typhoons yta med våtslippapper eller behövs det något grövre?
har våtslip med 600,800 och 1200 i kornstrorlek,sen så har man ju autosol,men är det rekomenderat att lägga på autsosol och puttsa?
eller är det något form av beläggning som kan ge sämre prestanda?
ytan är ju grymt repig och jag ska ju försöka få den lite jämnare osv!

Permalänk
Medlem

När du har polerat ed autosol så rengör du ytan iktigt ordentligt med någon typ av alkohol, typ T-öd eller så laknafta. Autosolen är fet.

Visa signatur

-ridern-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ridern
När du har polerat ed autosol så rengör du ytan iktigt ordentligt med någon typ av alkohol, typ T-öd eller så laknafta. Autosolen är fet.

fungerar kemisk ren aceton?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gugge@fan
fungerar kemisk ren aceton?

Det fungerar perfekt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

har nu slipat och grejjat till denna tid,resultatet blev en yta som är spegelklar,undrar bara om dem tar metallplattorna som heatpipsen leder till är rostfria?
kom vatten på dom så :/

Permalänk
Medlem

det är aluminium, det oxiderar inte så jättelätt

Permalänk

dethar kommit ner lite vatten mellan aluminium plattorna,ska jag låta det stå så får det torka i ett varmt rum eller ska jag stå med hårtork eftersom jag inte kommer åt med vanligt toapapper ?

Permalänk
Medlem

Råkade få vatten på en alufläns, med riktigt tätt mellan "vingarna" Men det torkade fint med morsans hårtork