När knäcks xbox 360?

Permalänk
Medlem

När knäcks xbox 360?

Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Efter Xbox 360 iallafall.

Permalänk
Medlem

Måste små barn komma å kladda ner forumet med sitt fjortis still, bara för att någon råkar stava fel?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd

efter att den tillverkats?

Väntar på att 360:n ska knäckas först

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Läste i Super Play för rätt länge sedan att det redan vart något tyskt gäng som "fått tag på" maskinvaran till 360n eller hur de nu var och att det nog inte skulle ta lång tid innan de knäckt den..

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slazz
XBOX369!!!!!!!!111111111111111111
1337!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111111111111111111111

Grattis till en varning!

Haziza: Rapportera istället.

Permalänk
Medlem

Tror det kommer ta minst 6 månader innan dom lyckas knäcka den så att det funkar på ett bra sätt, vet att dom ett tag innan releasen fick tag på hårdvaran och en tidigare version av 360n att jobba med. Personligen tänker jag inte skaffa en chippad 360 då jag gärna vill kunna spela online.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Om man ska tro Team I.C.E så har de redan chippat den. De har till och med skeppat testexemplar till återförsäljare... Om man ska tro dem alltså. Sen har ju SmartXX arbetat på ett chip i snart ett halvår. Jag tror på inom 3 månader.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Såvitt jag vet finns det folk som redan lyckats med ett chip. Sen kan jag ju ha fel också, så min röst gick på "inom 3 månader".

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Beror på hur man menar. Att knäcka DVD läsaren så att man kommer att kunna köra backupkopior kommer nog att hända inom 6 månader. Men att få homebrewprogram igång i samma utrsträckning som XBOX kommer att ta ett jävla tag, om det ens någonsin kommer.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

I.C.E. chippet är fake. Det kommer nog ta ett bra tag innan de knäcker xbox360.

Permalänk
Medlem

Vote: Aldrig.

Då tänker jag på Live. Multiplay kommer aldrig att knäckas, och om det gör det, så fixar MS en patch som installerar sig själv utan att fråga först. Det gick du med på när du godkände EULAN.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Det beror ju som sagt på vad man räknar som att knäcka den. Jag tror inte heller att 360:n någonsin kommer att knäckas så att den klarar allt som en chippad xbox klarar. Men att få igång backupkopior, och sånt kommer nog att vara möjligt inom 6 månader.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Vote: Aldrig.

Då tänker jag på Live. Multiplay kommer aldrig att knäckas, och om det gör det, så fixar MS en patch som installerar sig själv utan att fråga först. Det gick du med på när du godkände EULAN.

Vem brys sig om multiplayer över internet på en konsoll?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

För att citera din sig:

Mer CO-OP åt oss alla!

De flesta spel under utveckling till next-gen har multiplay med som grundtanke redan i början av utvecklingen. Det kommer bli väldigt vanligt på PS3 och 360

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Vem brys sig om multiplayer över internet på en konsoll?

Vem bryr sig om multiplayer över internet på en dator?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Redan knäckt, kolla smashmyxbox360.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
För att citera din sig:

Mer CO-OP åt oss alla!

De flesta spel under utveckling till next-gen har multiplay med som grundtanke redan i början av utvecklingen. Det kommer bli väldigt vanligt på PS3 och 360

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa

Vem bryr sig om multiplayer över internet på en dator?

Kanske var lite överdrivet, men iaf jag ser konstollspelande som en lite mer social spelform (flera handkontroller, spelar på samma enhet) och inte ett pc-substitut. CO-OP är i min mening inte speciellt givande om man inte har befinner sig i samma rum som sina medspelare iom att det handlar så mycket om koordination, kommunikation och samspelthet vilket är mycket svårare att uppnå "på distans". Så jag vidfasthåller min åsikt att WAN möjligheter på konsoll är ganska överflödiga.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Du blir nog rätt ensam om den åsikten...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Det kan hända, men jag har i alla fall rätt till den.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Kanske var lite överdrivet, men iaf jag ser konstollspelande som en lite mersocial spelform (flera handkontroller, spelar på samma enhet) och inte ett pc-substitut. CO-OP är i min mening inte speciellt givande om man inte har befinner sig i samma rum som sina medspelare iom att det handlar så mycket om koordination, kommunikation och samspelthet vilket är mycket svårare att uppnå "på distans". Så jag vidfasthåller min åsikt att WAN möjligheter på konsoll är ganska överflödiga.

Att snacka över Live fungerar utmärkt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Att snacka över Live fungerar utmärkt...

Fortfarande inte samma sak.. Prata över mikrofon med folk man förmodligen inte ens känner != Sitta i samma rum med kompisar. Astronomiskt stor skillnad. (Tänk cybersex vs. riktigt sex)

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Det kan hända, men jag har i alla fall rätt till den.

Självklart!

Men coop på PC skiljer sig inte mycket mot next-gen, så jag förstår inte hur du kan vara negativ till mera coop, som du har i din sig...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
Läste i Super Play för rätt länge sedan att det redan vart något tyskt gäng som "fått tag på" maskinvaran till 360n eller hur de nu var och att det nog inte skulle ta lång tid innan de knäckt den..

var det inte så att dom hade luskat ut hur filsystemet var uppbyggt. Iallfall en bra bit på vägen. Tror suget att få nya xboxen att funka med chipp är enormt. Så en vacker dag så kommer nog chippat som alla väntar på.

Men själv så köper den konsoll av nintendo, ps3 eller xbox360 som är mest chippvänlig. En konsoll utan chip kommer jag aldrig att äga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Kanske var lite överdrivet, men iaf jag ser konstollspelande som en lite mer social spelform (flera handkontroller, spelar på samma enhet) och inte ett pc-substitut. CO-OP är i min mening inte speciellt givande om man inte har befinner sig i samma rum som sina medspelare iom att det handlar så mycket om koordination, kommunikation och samspelthet vilket är mycket svårare att uppnå "på distans". Så jag vidfasthåller min åsikt att WAN möjligheter på konsoll är ganska överflödiga.

Enligt min mening är det bara strategi och FPS som borde spelas online på PC. Bilspel, rollspel och allt annat gott är ju skönare att köra på konsoll, och då är ju onlinelirande hur bra som helst. Tänk dig flatout mot någon galning i USA, kan ju vara hur kul som helst.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Självklart!

Men coop på PC skiljer sig inte mycket mot next-gen, så jag förstår inte hur du kan vara negativ till mera coop, som du har i din sig...

Det är just det jag vänder mig mot, att konsollerna gåt mot att bli wannabe pc:s. Denna "trenden"
började med xbox och sen har det bara fortsatt. Kalla mig reaktionär, men pc-spel spelas bäst på en pc.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa

Enligt min mening är det bara strategi och FPS som borde spelas online på PC. Bilspel, rollspel och allt annat gott är ju skönare att köra på konsoll, och då är ju onlinelirande hur bra som helst. Tänk dig flatout mot någon galning i USA, kan ju vara hur kul som helst.

Jo, men att köra mot polarna i soffan är fortfarande roligare. Men eftersom det mesta är subjektivt när det gäller de här grejerna har varken du eller jag fel.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Det är just det jag vänder mig mot, att konsollerna gåt mot att bli wannabe pc:s. Denna "trenden"
började med xbox och sen har det bara fortsatt. Kalla mig reaktionär, men pc-spel spelas bäst på en pc.

Jo, men att köra mot polarna i soffan är fortfarande roligare. Men eftersom det mesta är subjektivt när det gäller de här grejerna har varken du eller jag fel.

Men då är det väl bra att man kan välja om man vill lira med polarna i soffan eller mot staffan i mongoliet varför bara nöja sig med ett av alternativen?

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Men då är det väl bra att man kan välja om man vill lira med polarna i soffan eller mot staffan i mongoliet varför bara nöja sig med ett av alternativen?

Min poäng var att onlinetjänster går att klara sig utan. Men visst, de är helt klart en "bonus".

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Min poäng var att onlinetjänster går att klara sig utan. Men visst, de är helt klart en "bonus".

Ja klart man kan klara sig utan det, man kan klara sig utan mycket i livet men det blir ju lite tråkigare då.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Ja klart man kan klara sig utan det, man kan klara sig utan mycket i livet men det blir ju lite tråkigare då.

Ok, för att vara lite tydligare så skulle iaf jag klara mig utan en sådan tjänst utan några som helst problem om jag samtidigt hade möjlighet att köra online på min pc. Alltså, jag skulle nog värdera en upplåst xbox mycket högre, än att kunna använda microsofts livetjänst. Så summan av kadimumman är att mitt liv faktiskt skulle bli lite roligare.

EDIT: Men nu är jag inte intresserad av att köpa någon x360 då spelen som finns till pc både räcker och blir över för min del. Jag kan alltså i själva verket klara mig utan hela 360:n, inte bara livetjänsten.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org