Permalänk
Medlem

1.2" eller 3.8" i Shuttle

Tjena.

Jag undrar vad jag ska välja. 1/2" eller 3/8"?
1/2" ger ju bättre flow, ser fetare ut men tar upp mer plats och det är det ont om i en Shuttle.
3/8" är ju inte lika bra flow, inte lika fett men tar inte upp lika stor plats..
Det som ska vattenkylas är P4 @ 2.4GHz, 6600GT & PSU. Ska göra egna block i koppar.

MVH Jonas

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Öh, va? 3.8"= mer än en floppy, 1.2" är redan det massor. åter igen: öh,va?

Visa signatur

ASUS A8N-E| AMD Athlon 64 3200+@2380Mhz 100% Prime stabilt (Zalman 7700-CU)| sapphire X800 256Mb @447.43Mhz/428.14Mhz(856.28Mhz DDR)(Zalman VF700-cu LED)| 1024Mb Corsair XMS3200C2| OCZ modstream 520W| 23576poäng i 3DMark 01 1337 i 06 :)
"Non violence has never solved anything!" - Homer

Permalänk
Medlem

Tror det handlar om slangens storlek till vatten kylning... 1/2" eller 3/8" borde det stå och inte punkt eftersom det är ganska stor skillnad

Permalänk
Medlem

Doh, my bad..
Ändrar nu
Thnx for the note.

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

jag tror inte att storleken på slangarna gör så stor skillnad... lite bättre flöde med 1/2", och jag tror inte att de ta så mycket mera plats..

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Permalänk
Medlem

skulle verkligen rekomendera 1.2slangar, 3.8 är mycket "fetare" och tro mig det är redan trångt som det är med 1.2, tyckte jag i alla fall när jag körde med vattenkylning

Visa signatur

Sys1 X2 4400+@237*11 - xFx 7800Gtx 490/1300 - Ocz 1024*2 ddr500 - Dfi nF4 Sli-Dr - ocz 520w powersteam 1.7TB Hdd. Plus en massa annat tjafs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spud
skulle verkligen rekomendera 1.2slangar, 3.8 är mycket "fetare" och tro mig det är redan trångt som det är med 1.2, tyckte jag i alla fall när jag körde med vattenkylning

1/2 är störe en 3/8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bia
jag tror inte att storleken på slangarna gör så stor skillnad... lite bättre flöde med 1/2", och jag tror inte att de ta så mycket mera plats..

jo precis.. men, eftersom att det kan bli ganska skarpa böjar osv så jag vet ju inte hur pass mkt man kan böja 1/2" slang.. det här sån här slang jag tänkt mig

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
jo precis.. men, eftersom att det kan bli ganska skarpa böjar osv så jag vet ju inte hur pass mkt man kan böja 1/2" slang.. det här sån här slang jag tänkt mig

köp en massa 90 graders böjar

Permalänk
Medlem

Hm, skulle ju helst vilja slippa så många skarpa kurvor dock..
för det blir väl lite sämre flow med många/skarpa böjar? eller är det bara ngt jag har fått för mig?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Hm, skulle ju helst vilja slippa så många skarpa kurvor dock..
för det blir väl lite sämre flow med många/skarpa böjar? eller är det bara ngt jag har fått för mig?

går så hara köp så många 1/2 viklingar som du behöver sen köper du en 3/8 till 1/2
Sen köper du en Laing DDC pump och moddar om den till 1/2
så får du 1/2 på inloppet och 3/8 på utgående men då använder du 3/8 till 1/2 adaptern.

Laing DDC är en stark pump så det gör inget om du har 5-6 90 graders böjar

Permalänk
Medlem

Ok, det låter inte helt tokigt..
Jag tänkte dock ha en sån här pump -> http://www.vcore.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=3301
Billigare än Laing DDC och den har 450l/min jämtemot Laing's som har 420l/min..
Men det kanske inte är så stor skillnad ändå..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Ok, det låter inte helt tokigt..
Jag tänkte dock ha en sån här pump -> http://www.vcore.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=3301
Billigare än Laing DDC och den har 450l/min jämtemot Laing's som har 420l/min..
Men det kanske inte är så stor skillnad ändå..

Även om Laing DDC är dyrare så blir den mycket bätre om du moddar den till 1/2, det är bara att kolla på diagramet

Permalänk
Medlem

Ja, får se vilken pump jag väljer sen..
Men jag beställer med 1/2" slang

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!