Permalänk
Avstängd

Mina temperaturer

Hej jag undrar om mina temperaturer på samtliga komponenter är för höga isåfall hur ska jag göra för att lösa problemet?

Sensoregenskaper:
Sensortyp Abit MicroGuru (ISA E0h)
Moderkortsnamn Abit AN7

Temperaturer:
Moderkort 32 °C
CPU 56 °C
PWM 54 °C
IBM 30gb 41 °C
Maxtor 200gb 39 °C
Maxtor 250gb 39 °C

Kylfläktar:
CPU 2650 RPM
North Bridge 4879 RPM

På processorn sitter en artic cooling cpu fläkt som kostade 130kr som lyser blått

och på nordbryggan är det orginalkylning som sitter fast jag har beställt en zalman kylfläns till den för att få det tyst

kan man rensa agget från damm för att få det svalare? Och för att inte få en rejäl stöt från kondensatorerna eller vad det nu är som lagrar ström efter demolering, kan man använda gummi eller plasthandskar för att föhindra en stöt?

Och sen har jag beställt Lian Li pc7 scandinavian edition med 2st 120mm fläktar som ska kyla chassit och hårddiskarna. I mitt nuvarande chassi har jag inte en enda chassifläkt

Och sen är det ju så att jag har ett krav på att datorn ska vara relativt tyst på sammagång.

seriösa svar tack.

Permalänk
Medlem

Jag är nästan hundra på att den inte mäter tempen i nätaggregatet, PWM är något som sitter på moderkortet har jag för mig och dessa kan bli ganska varma.

Har du bra luftgenomströmning i lådan? Annars bör det hjälpa ganska mycket.

Permalänk
Avstängd

japp.. men det är så att jag inte har någon chassifläkt så jag har ingen luftgenomströmning alls

Permalänk
Medlem

köp 2 chassifläktar.. en som suger in fram o en som blåser ut bak!

Permalänk
Avstängd

Om du läser så har jag redan beställt ett chassi som inkluderar 2 st 120mm fläktar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Okej hehe

det jag ska göra med cpu fläkten är att rensa damm och byta kylpasta
det brode väl göra lite skillnad. min kompis gjorde så på sitt grafikkort och sänkte det med 10 grader, vet inte hur jag ska göra på de övriga delarna

Permalänk
Medlem

lånar lite tråd så slipper vi ha en hel bunt med trådar om samma saker!:)
Såg att mina temps är lägre än dina men Jag undrar om mina temps ser ok ut!
har beställt kylare för GPUn så det kommer...
Temperaturer:
Moderkort 35 °C (95 °F)
CPU 33 °C (91 °F)
GPU 58 °C (136 °F)
Maxtor 6L160P0 35 °C (95 °F)
WDC WD2500JB-00GVC0 33 °C (91 °F)

Visa signatur

Abit KN8 ultra | Amd athlon64 3500+ | 1gb ram | Nvidia geforce 6800 GS | maxtor 160gb | WD 250gb | Samsung 250gb | iomega 320gb | 20 tum acer widescreen
| Qtek8310 | LG RD-JS31 Projektor |