Permalänk
Medlem

Montera HD stående eller liggande?

Hejsan

Har köpt ett Lian-Li 6070 case och där kan man välja att montera diskarna antingen stående på högkant sida vid sida eller mer klassiskt staplade ovanför varandra. Jag kan se att montage på högkant borde vara bra termiskt sett men kan det finnas några nackdelar ur mekanisk synvinkel? Är lagren byggda för att klara montering på högkant eller är dom optimerade för drift i liggande läge?

Visa signatur

AMD 4800+ X2 - Asus A8N32-SLI - Corsair 2048 XMS3500LL - ATI X1900XT - WD Raptor 150GB - WD RE2 400GB - X-Fi Platinum - Zalman 9500LED - Lian-Li 6070 Scand - Seasonic S12 600W

Permalänk
Medlem

Jag undrar samma sak som dig.. fast menar du att sladdarna ska peka rätt upp i luften eller att de ska ligga som en vanlig hdd vriden 90 grader i längdaxeln?

Permalänk
Medlem

det är inget farligt...i mitt chassie är racket byggt så att hdd hänger från början....eller...2 hängande o 1 liggande...så ta dom på högkant du

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamj
det är inget farligt...i mitt chassie är racket byggt så att hdd hänger från början....eller...2 hängande o 1 liggande...så ta dom på högkant du

Jag tror han vet det funkar men han vill nog ha reda på det bästa sättet.

Permalänk

bättre är nog liggande för de kan vara mkt mkt små risker med att ha den " hängande " dels så kan lagren blir ojämna "mkt otroligt" och så har jag för mig att det är svårare över lag att få något att snurra på de viset..

jag har klara skilnader med mina diskar beroände hur ja har de och liggandes är de tysatare och så brummar de inte lika mkt som mina gör i alla andra ställningar.. '

obs kan vara att mina diskar är ett par år.. är säker lite bättre grejor i nu

Visa signatur

I am Extrazz.