Permalänk

fel på kablen lr tv?

Jo de är så att jag idag fått problem med bilden från datorn till tv:n.
Tv:n är kopplad till datorn med DVI. men detta slutade dag att fungera. eller rättare sagt så är färgerna helt fel. allt svart blir rött osv. och så är allt rätt förvrängt.

Hade ett liknande problem från början innan jag hittat en DVI kabel av tillräckligt god kvallité men den här kablen har fungerat i flera månader utan problem.

Det enda jag kan tillägga är att jag plockade ur kabeln ur graffet med dator och tv igång för att jag efter omformatering lyckades få tv:n som primär bildskärm då den sitter på DVI =
(ingen bild på datorskärmen efterssom ja inte hade några drivrutiner installerade från början)
Men jag har inte hör att tv:n ska kunna ta skada av att man kopplar ur en skärmkabel?

har iofs hört det med SVHS men hade ingen aning om att det skulle vara samma risk med en dvi kabel? att tillägga kan sägas att jag tidigare kopplat i och ur kabeln många gånger med både dator och tv igång utan problem.

SÅ min fråga till er är nu:
tror ni att det är kablen som pajat, efterssom bilden nu ser ut ungeär som den gjorde med en dålig kabel, lr har jag förstört DVI ingången på min tv?

Har provat dvi utgången med en dvi-vga adapter och det fungerar bra till min vanliga skärm.

Käns liksom lite surt isf efterssom ja inte har försäkrat min tv och den kostar ju ändå 30.000:-

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)