Problem med maxtor diamond 10

Permalänk

Problem med maxtor diamond 10

Hej, stängde av min dator igår natt. Gick och la mig och sov, På morgonen sket jag i att starta upp datorn därför att jag skulle bort. Saken är det att då jag kom hem så starta jag upp burken. Kom upp till där man ser alla diskarna ni fattar säkert..iaf just innan windows loggan. Då ser jag att min maxtor 10 inte hittas riktigt som den ska ?? den har en storlek på 986 gig :/ namnet på dne är något sånt här ---------_--- jag får förstås fnatt och börjar felsöka. Den här disken är inte ens en månad gammal!!!! har 3 st andra diskar som funkar som en dröm. Har förövrigt msi k8n platinum sd 3700+ 2048mb ddr, om det skulle vara till nån hjälp? slutligen så är man ju så klart jävligt arg över en Disk som funkar så bra ena dagen och inte alls den andra!! peace out!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

kolla så att sata/ide-kabeln är helt itryckt, och kolla strömförsörjningen till den.

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk

Kolla ide kabeln var det första man gjorde.. Btw så har jag ett sådant nättagg med 36 amp på 12 volt.. det iaf de speccs som står på det. så det borde väl inte vara något bekymmer? de konstiga att i bios hittar man hddn, fast den verkar helt fuckad..visa 960 gig då den ligger på 200 gig(189) och att funka så ljuvligt dagen före detta hände ! är Maxtor bara bekymmer ?

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Maxtor gör bra diskar så det är knappast problemet. Har du bara haft den i tre dagar så har du knappast så mycket på den än. Testa att ladda ner ett program från maxtors hemsida som heter Maxtools och kolla disken med det.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

jag tog ut min hdd ur mitt externa enhet..koppla in maxtorn där och nu e allt frid och fröjd

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv