webhallen är för goa..de har billiga hdd just nu =)

Permalänk

webhallen är för goa..de har billiga hdd just nu =)

http://www.webhallen.com/prod.php?id=51736

tänkte barra tipsa om billiga hdd beställde 3 st själv

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

De har ändrat priset gissar jag på, 895:- för en 250GB är det ju inte något speciellt med.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem

En tia billigare på itbutikken.se

http://www.itbutikken.se/i/122673/1.htm

Permalänk
Medlem

Re: webhallen är för goa..de har billiga hdd just nu =)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bale
http://www.webhallen.com/prod.php?id=51736

tänkte barra tipsa om billiga hdd beställde 3 st själv

Vad kostade dom när du beställde?

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Re: webhallen är för goa..de har billiga hdd just nu =)

Var/är det inte maxtor som har högst fel i % av alla?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bale
http://www.webhallen.com/prod.php?id=51736

tänkte barra tipsa om billiga hdd beställde 3 st själv

Permalänk
Medlem

Samsung ska det ju vara. 250gb:arna är inte så fasligt dyra.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Hårddiskar har verkligen gått ner i pris, dom har riktigt billiga på priskrig, trots att dom höjt med en hundring nu.

Permalänk
Medlem

Re: Re: webhallen är för goa..de har billiga hdd just nu =)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av reg edit
Var/är det inte maxtor som har högst fel i % av alla?

hehe det är ju därför som han gaderar sig igenom att köpa 3

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpa Maxtor, inte ens under vapenhot. Skulle inte ens anförtro en Maxtor med Windows temp-katalog.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Avstängd

Nej usch för maxtor!

Köpte en för två år sedan eller rättare sagt två st. Ena pajja så jag fick en ny. Sålde sedan den datorn och nu två år senare köpte jag en maxtor hdd och gissa? Jo den var knas den med så jag bytte till seagate vilket jag har två st av nu. Aldrig varit problem med dessa för mig iaf.

Permalänk
Medlem

Jag hade två Maxtor. De har precis gått sönder. Gissa vad.
De gick sönder precis efter att garantiperioden hade gått ut förstås.

Permalänk
Medlem

Men vad konstigt, jag måste ju ha fått något slags golden sample direkt från Maxtor, eftersom min Maxtor fungerar bättre än min Seagate. Dessutom har den gjort det längre.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Men vad konstigt, jag måste ju ha fått något slags golden sample direkt från Maxtor, eftersom min Maxtor fungerar bättre än min Seagate. Dessutom har den gjort det längre.

Du kanske bara har ett halvkasst ex av Seagates diskar.

Maxtor har ett ganska dåligt rykte. Svårt att bevisa något naturligtvis så de flesta går efter sin "gut feeling". Jag äger själv en Maxtor. Det är en 300GB-disk 5400RPM som sitter i min diskserver tillsammans med två st WD 320GB 7200RPM. Jag köpte Maxtorn för att den var extremt billig när jag köpte den (fel prissättning på Datorhandel för ett bra tag sen ifall ni kommer ihåg).
Gissa vilken disk som låter mest och gissa vilken disk som klickar och har div. konstiga ljud för sig.. Det är inte nån av WD-diskarna kan jag tala om.

Maxtors diskar är ofta billiga, men de är varken bland de tystaste eller bland de snabbaste. Man får vad man betalar för verkar det som.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

På tal om hårddiskars hållbarhet snurrar min IBM Desk(eath)star på som aldrig förr, antar att jag haft rätt tur 2002 inhandlades den för övrigt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Du kanske bara har ett halvkasst ex av Seagates diskar.

Maxtor har ett ganska dåligt rykte. Svårt att bevisa något naturligtvis så de flesta går efter sin "gut feeling". Jag äger själv en Maxtor. Det är en 300GB-disk 5400RPM som sitter i min diskserver tillsammans med två st WD 320GB 7200RPM. Jag köpte Maxtorn för att den var extremt billig när jag köpte den (fel prissättning på Datorhandel för ett bra tag sen ifall ni kommer ihåg).
Gissa vilken disk som låter mest och gissa vilken disk som klickar och har div. konstiga ljud för sig.. Det är inte nån av WD-diskarna kan jag tala om.

Maxtors diskar är ofta billiga, men de är varken bland de tystaste eller bland de snabbaste. Man får vad man betalar för verkar det som.

maxtor

http://www.warrantyweek.com/

Maxtor crap

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Avstängd

Måndags ex, har en 160GB maxtor och den strulade rejält en gång och jag fick formatera den på jävligt långsamt sätt...

Skit roligt, men nu fungerar den extremt bra och är tyst (inte död)

Annars är det bara WD som kommer in i burken i fortsättningen, kanske Samsung.

Bytte till och med Hitachi skiten från min laptop mot en WD Scorpio, otroligt nog så är den snabbare och drar mindre på batteriet, tyst och blir inte tokvarm som Hitachi

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
På tal om hårddiskars hållbarhet snurrar min IBM Desk(eath)star på som aldrig förr, antar att jag haft rätt tur 2002 inhandlades den för övrigt.

"Deathstar" diskarna var väll före 2002?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Dödsdiskarna var ju egentligen 75GXP som var helt förfärligt dåliga, men IBM's diskar hette Deskstar genom 60GXP till och med 120GXP. Efter 120GXP köptes diskproduktionen upp av Hitachi.

75GXP var nog före 2002 ja.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
Dödsdiskarna var ju egentligen 75GXP som var helt förfärligt dåliga, men IBM's diskar hette Deskstar genom 60GXP till och med 120GXP. Efter 120GXP köptes diskproduktionen upp av Hitachi.

75GXP var nog före 2002 ja.

Jag kan lova dig att det fanns Deskstar-modeller sisådär 10år före 60GXP. De var dessutom otroligt populära, och IBM ansågs ofta vara den bästa hårddisktillverkaren.

Anledningen till att många blandar ihop 60GXP och 75GXP är att de såldes samtidigt under en period.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Köpte en 30GB 75gxp år 2000 & vad jag vet så snurrar den än idag!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Har också haft dålig erfarenhet med Maxtor. Låter högt vid skrivningar och disken krashade eventuellt senare. Den gick på RMA, hade den en minde tid innan jag inte pallade med skiten längre och sålde den till en polare.

Samsung och WD for the win!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
På tal om hårddiskars hållbarhet snurrar min IBM Desk(eath)star på som aldrig förr, antar att jag haft rätt tur 2002 inhandlades den för övrigt.

Har även jag en deathstar 40gb som snurrar på dag in å dag ut - i 50++(man bränner sig på den) grader sen 2001
Inga problem med den inte!

F.Ö så kör jag _alltid_ WD nuförtiden

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Jag har haft två seagatediskar som pajat och en maxtor. Och min 80 GB seagate låter mer än 160 GB maxtorn.
Så det är nog skit samma .

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Tack, exakt den sidan jag "hade" sett infon om Maxtor osv
bra att du lade till den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
maxtor

http://www.warrantyweek.com/

Maxtor crap

Permalänk
Medlem

mina två maxtor 200gb diskar fungerar felfritt har gjort så i mer än ett år.. inga konstiga ljud eller liknande.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

köpte en 60 gig maxtor för några år sedan som jag fick byta ut 4 gånger innan jag fick en som funkade.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Polarns maxtor 40Gb skriker eller den ger ifrån sig ett pipande läte ibland, låter helskumt

Permalänk
Medlem

Jag har också haft dåliga erfarenheter med Maxtor. Min 200 GB DiamondMax 10 har jag bytt 1 gång redan och den har haft lite missljud för sig på sistone igen. :/

Min Deathstar 75GXP 46 GB dog förresten förra året. r.i.p.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Köpte en Maxtor 250Gb lite innan jul, var sönder redan vid leverans. Fick skicka den till Irland, jädra ståhej för en redan vid leverans trasig hårddisk. Väljer annat märke vid nästa uppgradering.

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Vad var topic nu igen?