Artefakter? på mitt X1800XT

Permalänk
Medlem

Artefakter? på mitt X1800XT

Har märkt lite probs med vad jag tror är mitt grafikkort. Får lite artefakter som tar sig form genom horisontella streck som blinkar till i nån millisekund. Dessa streck kommer i princip enbart fram när windows laddas in och precis när man kommer in i windows. Kommer även fram om man byter upplösning. Det är inte på något sätt så mkt att det egentligen stör men har man pröjsat ~4000 skr så vill man ju att det funkar som det ska...

Ska tillägas att jag bara märker det precis efter boot eller när jag byter upplösning, har aldrig märkt nån tendens under spelande eller vanligt datorarbete.

Iaf.
Grafikkortet är PowerColor X1800XT och körs helt oklockat, däremot så är processorn klockad från 3 GHz till 3,5 GHz (P4 630). Nån som vet vad det kan vara, är det värt att skicka in kortet och be dom undersöka?

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

det förekommer på hela x1x00serien.. således inget fel

har något att göra med den analoga signalen, köp dig en tft och kör digitalt om du blir jätteirriterad på fenomenet

Permalänk
Medlem

Tackar och bockar! Har en tft så det blir väl till att köpa en dvi kabel..

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

kör du analogt när skärmen har DVI ingång det var en miss av dig.. men skaffa rätt kabel så slipper du flimret och får grym bild. lycka till!

Permalänk
Medlem

Oj, isåfall kör jag också analogt. Jag får dessa så fort CCC startas vid boot. Dessutom gör det så att musen centreras i mitten av skärmen, skitstörande. Men jag ska skaffa en ny skärm snart så orka bry sig.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x