Spel med mycket frihet?

Permalänk

om du vill pallra dej tillbaks i spel historien lite så finns det ett spel som heter robin hood prince of thieves.
där kunde man göra allt,reta vakterna,råna bönderna,ge pengar till bönderna,råna vakterna(som oftast ledde till att man sen låg död på marken),kunda ställa till med ett helvete borta vid mukklostret,antingen flirta eller håna marion,man kunde döda vem man ville(även marion och sina allierade),ville man så kunde man dra sej tillbaks till sherwood skogen och sitta där och tycka synd om sej själv medans bönderna svallt och tiggde pengar..m.m....man kunde göra så gott som allt i detta spel,tom råna sherifen utav nothingham för att sen kuta därifrån med 5-6 vakter springandes efter en.

underhållande spel måste jag säga.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

The Godfather såklart...

Permalänk
Medlem

Ultima 8
Inte för att jag någonsin kom på vad man skulle göra egentligen, gick runt, stal skit, dog.
Mitt tåldamod var inte så stort på den tiden
Screenshot!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Word! spore kommer bli det mest fria spelet (enligt mig iaf, har dock inte provat oblivion, än)

Hur vet du det?

För att du har sett en film?
Den filmen kom ut för 2(1?) år sedan, och spelet har inte släppts ännu så jag tror inte att dendär filmen visar exakt hur det kommer se ut.
Plus att det nog kommer vara begränsat med planeter och sånt.