Problem med firefox

Permalänk
Medlem

Problem med firefox

Har börjat få problem med mitt firefox, ibland när jag surfar så bara hänger den sig och det går inte att byta flik lr nått. Så då stänger jag av den och när jag ska starta den igen så får jag felmeddelande om att firefox redan körs lr liknande (kan ta print nästa gång) så jag måsta stänga av det ifrån aktivitetshanteraren.

Någon som har varit med om samma sak lr vet hur man blir av med det. Har aldrig haft problem med ff förut. Kör version 1.5

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

Samma för mig, fast ja måpste reboota datorn för att få de funka

Permalänk
Medlem

Det lärt ju ganska så surt :/ du har testat att stänga av processen i aktivitetshanteraren?

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

Troligtvis är det något tillägg (extension) du har som strular. Ta bort dom du tror att det kan bero på. Hjälper det så får du lägga in dom igen, en åt gången, tills du hittar den det beror på.

Permalänk
Medlem

Dom enda tilläggen jag har installerat nyligen är adblock, flashgot och IE tab så testar väl att ta bort dom då

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

Det råkar inte vara sidor med strömmande windows mediaplayer-grejer? För jag har nämligen samma problem och det drabbar bara webbsidor med media som öppnar windows media player-insticksprogrammet. Om jag tar bort associationen och väljer att öppna dessa videoströmmar externt via mediaplayer classic så slipper jag dock dessa krascher.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pitr-
Det råkar inte vara sidor med strömmande windows mediaplayer-grejer? För jag har nämligen samma problem och det drabbar bara webbsidor med media som öppnar windows media player-insticksprogrammet. Om jag tar bort associationen och väljer att öppna dessa videoströmmar externt via mediaplayer classic så slipper jag dock dessa krascher.

Hmm ibland har det varit samtidigt som den försöker streama men ibland inte. Men stream brukar oftast fungera däremot...

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

Jag har märkt det på streamande media också, men det är sällan har också sett samma syndrom om man har java installerat.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Grejjen är att det händer flera gånger per dag.

EDIT: Här är felmeddelandet.

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

Precis det där felet får jag, men jag fick det första gången jag försökte starta Firefox på denna XP-installation! Helt mysko, firefox.exe finns inte ens med i aktivitetshanteraren!

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War 3 will be fought, but World War 4 will be fought with sticks and stones." - Albert Einstein

Permalänk

Finns det nån lösning på detta problem numera? Jag har samma problem med senaste versionen av firefox.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD