hur vet om nätagget är för dåligt?

Permalänk
Medlem

hur vet om nätagget är för dåligt?

a precis som topic lyder så hur tar man reda på om ett nätaggregat är för svagt..
min dator kan ibland totalhänga sej i spel och i uppstarter....det började efter jag bytt grafik kort och satte in ett nytt minne
min dator består utav
Nätaggregat 300watt
1 moder kort asus P4S800D-x
Inbyggt nätverks kort
Ljudkort = Soundblaster live nåt gammalt budgetkort
Grafik kort= Geforce 6600 256Mb dock inte gt eller nå sånt
2 hårdiskar 1 maxtor 80gb och en 40gb maxtor P-ata båda två
3 minnen 2 st 256mb Twinmos 3200 och 1 Twinmos 512 3200
1 Dvd rom och 1 Cd brännare
fråga om det är nå jag har glömmt

frågan är alltså kan ett 300watts nätagg vara för svag för dom grejjerna?
//

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Finns nån sida där det står ungefär hur mycket olika saker drar, minns inte riktigt var.. Du kan kika i FAQen om du hittar något: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2...

Annars kan det ju vara en bra idé att testa att byta en del i taget mot den gamla och se om problemet försvinner. Visar det sig exempelvis att det försvinner när du tar det gammla minner så lär det ju vara det nya det är fel på.
För att testa om det är strömbrist kan du ju testa att köra med de nya sakerna, men koppla ur andra strömkrävande saker som inte behövs medans du testar (dvd, cd, ena hårddisken, kanske nån fläkt man kan avvara en stund).. Ett alternativ är att prova med ett kraftigare nätagg, bästa vore ju kanske om du kunde låna ett

Permalänk

ingen som läser faq´s vad är de till för samla damm? ta ett med mycket A på 12v linan .. sen så håll dig borta från q-tec finns mer info i faq´en

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
ingen som läser faq´s vad är de till för samla damm? ta ett med mycket A på 12v linan .. sen så håll dig borta från q-tec finns mer info i faq´en

Sorry att jag går offtopic men : Ingen som läser tråden? Han ville inte ha köptips till ett nytt nätagg(än) Han undrade hur man tar reda på om nätagget är för klent.
Ontopic: Jag ett 300w kan vara för klent för dom prylarna, wattantalet är inte allt kolla hur många ampere agget lämnar. Det står skrivet på sidan av nätagget.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

nu har jag testat med att slita ur båda cd romarna en hårdisk kört med bara 2 minnen på 256 mb var och grafik och moderkort och ljudkort i

alltså en hårdisk 1 minne på 512 och 2 cd rommar urdragna men ingen skillnad..
nu står det helt still kan itne komma på vad det kan vara....vill ju itne sätta i det gammla grafik kortet för då startar ju itne alla spelen och det är ju då som datorn startar om ibland och ibland när jagförsöker starta upp den...
dessutom börja den ju inte att jävlas efter jag installerat det från början

har dessutom fortmaterat nyligen..alltså för nån dag sen utan bättring..nån som kan komma på nå kloka ideer
dessutom man ju nån snäll moderator flytta denna tråd rätt eftersom det inte handlar om modifikationer
///

Visa signatur

Zibkus