Permalänk
Medlem

Varför laddar jag ner så segt?

Hej alla!

Jag har telia 2mbit,när jag ladda ner något så går den tex upp i 1000kb/s skunden efter så ser man att den börjar sjunka och sedan stanna på ca.60kb/s.
vad kan detta bero på?Kan tillägga att jag har trådlöst men jag har även testat med kabel.Tack på förhand

Visa signatur

Asus P5B - C2D E6400@3,2Ghz - Corsair XMS2 2048mb - Gainward 8800GTS 620/1000Mhz
Asus P4RD1-MX - Celeron D 3,06Ghz - 2x512Mb
Asus P4SD-LE - P4 3,2Ghz - 2x512Mb - nVIDIA FX 5900 Ultra

Permalänk
Medlem

Det kan vara så att programmet börjar ladda ner i bakgrunden när du väljer vart "den" ska ladda ner filen. Detta gör att det ser ut som att det går tokfort i början och sedan sjunker.

Frågan är då vilket program laddar du ner med?

Permalänk
Medlem

Det e så med alla program,även om jag tankar med ie,mf,bitcomet ller vilket som hellst den toppar alltid 60 kb/s

Visa signatur

Asus P5B - C2D E6400@3,2Ghz - Corsair XMS2 2048mb - Gainward 8800GTS 620/1000Mhz
Asus P4RD1-MX - Celeron D 3,06Ghz - 2x512Mb
Asus P4SD-LE - P4 3,2Ghz - 2x512Mb - nVIDIA FX 5900 Ultra

Permalänk

trådlöst suger en kompis har de och jämt när jag kommer eller om man bara rör fingret förbi sändaren så bryts kontakten förövrigt så ligger han på ca 3-4kb då han igentligen ska ligga närmare 800..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
trådlöst suger en kompis har de och jämt när jag kommer eller om man bara rör fingret förbi sändaren så bryts kontakten förövrigt så ligger han på ca 3-4kb då han igentligen ska ligga närmare 800..

Då har din kompis väääldigt dåliga prylar, alternativt väldigt dålig kunskap om hur man sätter upp trådlösa nätverk

pinkshark; Det låter som om apanr4 har rätt där faktiskt. Men visst borde du tanka i bättre farter än 60kb/s, uppemot 200kb/s låter vettigare. Kolla så att det inte är något fel på din sida, annars ring och hör med kundtjänst om dom kan hjälpa dig. Det kan ju vara dåliga ledningar osv...

Permalänk
Hedersmedlem

Börja med att köra tptest via kabel, utan ev router. Kommer du upp i mer då så finns orsaken sannolikt i dina prylar/dator.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion