Hårdvaruköp i Malaysia och Singapore

Permalänk
Medlem

Hårdvaruköp i Malaysia och Singapore

Brorsan ska till asien om ngn vecka, tänkte be honom köpa en processor och grafikkort.
Brukar butikerna sälja det allra senaste och vad är det för priser? Jättestor skillnad mot Sverige? Kan man pruta överallt?
Processorn är en amd 64 x2 4400 toledo och graffekortet ett hightech ati radeon x1900xtx iceq3.
Andra tips och billiga varuhus vore kanon.

Visa signatur

Intel E6600 | Gigabyte DS-4 | Sapphire Radeon HD 4870 | 4096 MB Corsair Value S. PC4200 | 2*320GB Barracuda Sata HDD i Raid0 | Aerocool ExtremeEngine 3T Chassi | BBB 100/10

Permalänk
Medlem

dyra grafikkort och sånt är oftast inte så mycket billigare. Sen är det inte bättre du köper här i sverige ifall det skulle bli något problem ? men visst kan du komma undan några hundralappar billigare så kan du köpa men gnäll inte efteråt

Permalänk

Singapore är bara marginellt billigare än vad Sverige är på datorkomponenter, fast iofs kan man pruta en del... Väl där så är Sim Lim Square stället, ex antal våningar med endast elektronik.

Permalänk
Medlem

Man kan använda sig av garantin från tillverkarna. Funkar bra. Har man köpt typ ett ASUS kort så kan man skicka det till ASUS för rma.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Som sagts innan, det är inte mycket billigare än hemma i Sverige. Oftast så ligger Singapore också lite efter Sverige vad det gäller produktsläpp, har hänt några gånger att jag frågat efter saker jag vet har kommit ut i Sverige och fått till svar att dom inte ahr en aning om vad det är för modell och när den kommer.

Om det sjka handlas så är det Tsim Lim eller Funan som gäller i Singapore, Funan är något dyrare men där är det bättre service och "bättre" affärer.

Jag jobbar i Singapore med omnejd, men köper all hårdvara när jag är hemma i Sverige...

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Jag håller inte med ovanstående! Har bott i Malaysia i 7 år. Flyttade hem för 2 år sen. Köpte dock min dator i sign där nere och jag vill påpeka att den var ca. 15% Billigare där än här. Detta beror givetvis på att deras moms ligger på 10 % i jämförelse med våran på 25%. Och det blir endel pengar om du köper för en större summa.

Edit: Har alltid handlat på Jayacom Infromation i Mega Mall utanför Kuala Lumpur. Det är en liten butik men med stort stort urval. Viss prutmån finns även.

Min Pentium D 820 Kostade tex 1900 kronor när jag köpte den där. Aktuellt pris på webhallen är 2595 kr

Visa signatur

C2D E6300@3Ghz|BFG 8800 GTS|Gigabyte DS4|3GB corsair 6400| 860 GB |550W Citera Mig

Permalänk

Vi har väl iofs bara talat om Singapore (ytterst trevligt land dessutom), priserna i
Malaysia har jag inte en aning om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyckotomten
Vi har väl iofs bara talat om Singapore (ytterst trevligt land dessutom), priserna i
Malaysia har jag inte en aning om.

Sant.

Vill dock påpeka att det finns några elektronikaffärer på flygplatsen i Singapore där det är betydligt billigare än i Swe (Skattefira). Vet dock inte hur stort deras utbud är men detta kan man ju ta reda på vid ankomsten i landet.

Visa signatur

C2D E6300@3Ghz|BFG 8800 GTS|Gigabyte DS4|3GB corsair 6400| 860 GB |550W Citera Mig

Permalänk
Medlem

Ska se om jag får tid att åka till Tsim Lim på söndag och hämta lite prislistor.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Var i Sim Lim, hade hört att det hade mycket elektronink så attsäga :).
Gick in...och det var 200 affärer på 7 våningar med exakt samma innehåll, blev less på stället efter 15 minuter.
Jag gillade ett ställe som hette mohammed square eller något i den stilen, man kan inte pruta men de tär rätt billigt ändå. Rekomenderar det stället