Permalänk
Medlem

Koppar blocken klara nu.

Tjena.. Gjorde en tråd förrut där jag frågade hur man skulle göra för att få ihop koppar och aluminium till mitt pågående block..

Det är inget märkvärdigt men tänkte göra min första bildtråd nu och visa upp mina block jag har gjort

Färdiga blocket

NB kylaren bredvid CPU kylaren

Fick lite koppar över så gjorde en till ljudkortet också

Och en sista bild med allting monterat.

Lessen för dom kassa bilderna
Förstår mig inte riktigt på mig den här kameran

Tack för mig.

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut

//vanCe

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk
Medlem

Tackar

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Temperaturer?

Ser bra ut!

Permalänk
Medlem

Återkommer med det Ska tanka hem Speedfan nu och kolla

Edit..

Vet inte vad som är vad men här ser ni allt iaf..

Och kom ihåg att allt, moderkort, diskar, nätagg osv är nerstuvat i kartongen som datorn kom i då jag har chassit i skolan som jag håller på o bygger om lite Mer om det senare

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Alltså borrade du och pressade i pinnarna?
Annars ser det fint ut, ta gärna en till bild på hela systemet så man ser lite bättre

Permalänk
Medlem

Mitt gamla ljudkort

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

shameee nej, borrade med 3,2 mm borr och köpte arctic silver's värmeledande lim och smetade på på pinnarna o pillade i dom sen..
hela systemet är i princip bara en låda
Men ok, här är två bilder, en på hur det ser ut i lådan och en över mitt tjockisbord med cola o lösgodis D:

Extern Rom is the shit

Inside, notera att grafikkort saknas =( om ngn vill skänka ett grafikkort till mig så är det bara att meddela mig
gärna ett temporärt chassi om ngn vill

Gorian yesssur

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

snyggt.. dock har tempen sjunkigt mycket? eller de kanske du inte kan säga förens du har den i en " låda " igen?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Precis thunderinternet.. Tempen steg en hel del nu när allt ligger i lådan, men jag får hoppas att jag hinner klart med det mesta med datorn innan skolan slutar.. Tror det här är första gången jag hade velat gå i skolan en extra vecka

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Var det lätt att göra? verkar ju inte så svårt.
Jag funderar på att göra något liknande fast att jag kyler pinnarna så dem minskar och sedan expanderar i blocket.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

CPU-kylaren ser ut som en swiftech, men det är inte samma pinnar... eller?

Och vad är det för pytte-moderkort du har?

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

TredoX: nja, lite segt när borrfan gick av hela tiden osv, gick åt ganska mkt koppar innan jag var nöjd
Den versionen tänkte jag också testa, men min lärare sa det att när det rör sig om så små dimensioner så måste jag svarva alla pinnarna på hundradels millimeter =/

Ekner: Det är en Swiftech ja, nej, pinnarna på swiftecken har små skåror i sig för att få mer kontaktyta.. Testade med att gänga mina alupinnar med M3 för att den skulle likna CPU kylaren, men jävlar va tid de tog o gänga en enda, och resultatet var inte tillfredsställande så jag skippade det..
Kolla i min signatur för en ledtråd, du har även nätagget som ledtråd ;D

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen

Inside, notera att grafikkort saknas =( om ngn vill skänka ett grafikkort till mig så är det bara att meddela mig

[/B]

Har du pcie eller agp?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd

synd att cpu fläkten är riktad åt fel håll

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk
Medlem

dala56 agp

q_m_p jag fick mkt bättre temp med fläkten åt det hållet.. visserligen hade jag en 120 mm fläkta i taket då.. Men det gör inte så mkt snart.. snart vattenkylning

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Synd jag har nämligen ett och annat pcie kort liggandes (radeon x300 ).

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

dala56. Är det ett sådant som man kan modda så man kan använda RGB -> Scart??

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

dala56 vilken osis :[

droppa gärna en kommentar om arbetet gott folk =]

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

tycker det var fett coolt :D.skal läsa lite i andra tråden så jag fattar mer VARFÖR du gjorde så etc.

Permalänk
Medlem

Om varför jag gjorde vad ?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nu förstår jag ingenting

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Never Mind Mate menar han, tror jag

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kan förövrigt nämna att jag nu har delarna på en någorlunda förnuftig placering i dator lådan nu och att tempen är 10º lägre än med zalmans blå jätte
nu är jag stolt över mig själv

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!