Ds lite-tråden, samt vanliga Ds. ;)

Permalänk
Medlem

Hc fungerar inte till M3 och R4.

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem

joda Hc funderar visst till M3 real

Since the M3 DS Real now support SDHC MicroSD cards. I got 3 different brands of 4gigs MicroSD to test it. As a result all these 3 cards run very smoothly if you are looking for a SDHC Card for your M3 DS Real you might take these brands into consideration

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem

Jag har en känsla av att vi snackar M3 Simply och inte Real.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

é d d d é?

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem

Halloj.
Bumpar denna lite.
Ska inhandla ett DS imorgon (flickvännen köpte ett, samt att polarna har, så man mer eller mindre är tvungen ).

Vilka spel är det man "måste" spela?
Ser fram emot New Super Mario Bros, men vilka utöver det?

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Båda Castlevania, båda Megaman ZX, Phoenix Wright&Apollo Justice: Ace Attorney... bara några spel som man bara mååååste ha upplevt i sitt liv ^_^x

Permalänk
Medlem

Glöm inte Zelda! Mycket bra spel som Kidd rekomenderade ovan. Final Fantasy III Kan vara värt att spela igenom också.

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem

Är FF III underhållande även om man aldrig spelat något annat spel i FF serien?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag tycker det är ett jättebra första intryck kanske, det är så väldigt grindigt ju, och inga save points någonstans - man kan bara spara på kartan. Så om du dör i ett dungeon får du spela om hela dungeonet :\ Annars är det ett roligt spel tycker jag.

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket för svaren

Har en liten fråga... kan man inte komma tillbaka till huvudmenyn utan att starta om DS'et?
När man trycker på "Back" eller "Cancel" eller vad det står (i applikationen/spelet) så stänger den oftast av DS'et, istället för att hoppa tillbaka till menyn.

Någon?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Tackar så mycket för svaren

Har en liten fråga... kan man inte komma tillbaka till huvudmenyn utan att starta om DS'et?
När man trycker på "Back" eller "Cancel" eller vad det står (i applikationen/spelet) så stänger den oftast av DS'et, istället för att hoppa tillbaka till menyn.

Någon?

//Gorian

Nej, detta är tyvärr inte möjligt (vad jag vet). Om man kör med flashcard brukar det gå att reboota genom en knappkombination.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Är FF III underhållande även om man aldrig spelat något annat spel i FF serien?

//Gorian

FFIII är fristående, liknar bara dem tidiga NES spelen (med undantag för återkommande termer). I min åsikt ett av dem sämre FF spelen som finns, då jag inte ens orkade mig igenom det. Är du sugen på att spela bärbart FF och vill ha en god introduktion till serien råder jag dig att skaffa FFVI Advance.

Mvh.

Permalänk
Medlem

Mm FFVI är ett riktigt bra FF spel att börja med, även om det inte är ett DS spel.

Håller med angående FFIII DS också. Köpte det och spelade tills dess att man krashar med sitt skepp och ska möta nån kung där i slottet som sen förvandlar sig till nåt monster.
Han dödade mig några ggr i rad så jag insåg att jag skulle vara tvungen att levla upp mina gubbar rätt mycket vilket jag helt ärligt inte kände för alls.
Sen dess har det bara legat i lådan. Men jag ska klara det nån gång när jag orkar och när min backlog av andra spel jag ska klara blir lite mindre

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Bossen är stört lätt om man lirar med en dragoon, då de har wind dmg. Se till att heala varje rond och kötta på med drogoonen.

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk

Advance Wars: Dark Conflict och The Legend of Zelda: Hourglas är 2 spel jag anser är ett måste

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om Ninja Gaiden spelet som kommer till ds snart då?

tycker det verkar riktigt coolt! snyggt för att vara till ds också ska bli intressant att testa!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

BANGAI-O SPIRITS! Fyfan va det är roligt. Det är ett shoot'em up.
Och en rolig funktion är att man kan ladda in nya banor att köra via ljud!

"Never before utilized for DS systems, the Sound Load technology in Bangai-O Spirits allows players to transfer level data among DS handheld systems via the use of sound and the DS microphone. This technology works by taking the level data and turning it into a sound file which is output through the host DS speaker. This data is then interpreted through the microphone of the recipient DS, and the level transfer is complete!"

Detta är mycket smidigt, det fungerar mycket bättre än Friendscodes.

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Medlem

letar efter ngt kul rpg spel till DS eller ngt som liknar megaman/castervania i vy. hade ett riktigt roligt rpg spel där man sprang runt å hjälpte "spirits" som användes till energi men jag har glömt namnet på detta spel och jag har för mig att det skulle komma en 2a till ds.

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
letar efter ngt kul rpg spel till DS eller ngt som liknar megaman/castervania i vy. hade ett riktigt roligt rpg spel där man sprang runt å hjälpte "spirits" som användes till energi men jag har glömt namnet på detta spel och jag har för mig att det skulle komma en 2a till ds.

Kan det möjligen vara The world ends with you?

Och utav ren nyfikenhet hur glömmer du bort namnet på ett spel du köpt?.. Speciellt när det bara är 1 år gammalt(om jag har rätt spel)

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Kan det möjligen vara The world ends with you?

http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/867/867158/the-world-...

Och utav ren nyfikenhet hur glömmer du bort namnet på ett spel du köpt?.. Speciellt när det bara är 1 år gammalt(om jag har rätt spel)

tyvärr är det inte det spelet för det har jag redan och glömma vilka spel man har e enkelt när de ligger på andra sidan landet och man inte har rört de på en massa månader. tror att spelet finns till GBA eller om det var en föregångare till detta spel jag söker.

efter lite snabb googling och telefonsamtal så heter spelet Summon Night: Twin Age.http://en.wikipedia.org/wiki/Summon_Night_Twin_Age

http://en.wikipedia.org/wiki/Summon_Night_(series) och här hittade jag att det ska finnas 2till summon night spel

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Medlem

Köpte ett DS Lite "special edition" med guitar hero från CDON. Fick med en engelsk laddare så nu sitter man här utan en fungerande laddare. Borde jag fattat att laddaren inte skulle vara svensk(angavs ej på sidan), eller har jag några rättigheter att få en svensk laddare?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Självklart ska du ha en svensk laddare.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Halloj (visste inte om jag skulle göra en ny tråd eller bara åteuppliva denna)
Jag har ett DSi och får det inte att funka med WiFi...
Jag har Telia Smart och den där jobbiga routern, saken är att jag får internet till DSi kan surfa på dens Browser osv men när jag vill spela ett spel och starta igång dens WiFi så låter den inte mig :S

Någon som haft samma problem och vet hur man fixar det?

Permalänk
Medlem

Ja, spelen måste ha tillgång till en router som har WEP eller är oskyddad, dom klarar inte av WPA då DS aldrig var designad för det.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Ja, spelen måste ha tillgång till en router som har WEP eller är oskyddad, dom klarar inte av WPA då DS aldrig var designad för det.

De gamla DS spelen klarar endast WEP eller ingen kryptering, men DSi spel klarar av WPA.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_Wi-Fi_Connection#Ninten...

Citat:

However, all DS games that utilize Nintendo WFC (Wi-Fi Connection) can only be used with WEP encryption (DSi games can use WPA encryption).

Permalänk

Jag fixade det tydligen så var min router på WPA2 (visste inte detta)
Nu är den WEP det står iallafall att den hittar connection i spelet men har fortfarande kvar att testa det med en vän