Avinstallera IE 7 beta 1

Permalänk
Medlem

Avinstallera IE 7 beta 1

Hej! Jag ska installera IE 7 Beta 3 som kommit, men jag har bland dom första beta versionerna som släpptes för nedladdning. Hur som helst när jag försöker installera IE 7 Beta 3 så står det "You already have Internet Explorer installed, please remove it from add or remove." Men programmet finns inte där. Jag hittar IE i Program mappen men när jag försöker ta bort den så står det typ att datorn använder programmet och att det inte går. Dessutom finns det ingen uninstaller.

Det är så dåligt med IE, man kan inte avinstallera det och man kan inte ens ha 2 versioner av IE samtidigt, väldigt dumt.

Någon som vet hur man kan göra?

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom du inte skriver det måste jag ställa frågan: Har du bockat i 'Visa uppdateringar' i 'Lägg till/ta bort program' innan du letat?

Permalänk
Medlem

Det är IE 7 Beta versionen på XP, har inte installerat Windows Vista på min dator än, den klarar inte Vista så bra. Men på en ny dator jag kommer köpa snart ska jag köra Vista.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Det är IE 7 Beta versionen på XP, har inte installerat Windows Vista på min dator än, den klarar inte Vista så bra. Men på en ny dator jag kommer köpa snart ska jag köra Vista.

Va?
Om du har beta 1 installerad måste du välja att visa uppdateringar i 'Lägg till/ta bort program' (om du har XP SP2) för att se avinstalleraren.

Om du har beta 2 installerad, gå till Start | Kör och klistra in någon av dessa rader:

%windir%\$NtUninstallie7bet2p$\spuninst\spuninst.exe

%windir%\$NtUninstallie7bet2$\spuninst\spuninst.exe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Va?
Om du har beta 1 installerad måste du välja att visa uppdateringar i 'Lägg till/ta bort program' (om du har XP SP2) för att se avinstalleraren.

Om du har beta 2 installerad, gå till Start | Kör och klistra in någon av dessa rader:

%windir%\$NtUninstallie7bet2p$\spuninst\spuninst.exe

%windir%\$NtUninstallie7bet2$\spuninst\spuninst.exe

Nej du, inte finns det någon avinstallerare där.

Permalänk
Medlem

Antagligen har han installerat det utan tillåtelse med crack-versionen.
Då så finns det ingen avinstallation, enligt källor.

Permalänk
Medlem

Nej det är ingen crackversion. Jag har laddat ner det från Microsoft.

Permalänk

Du ska ta bort programmet genom att använda "lägga till eller ta bort program" i kontrollpanelen. Klicka i rutan för att visa uppdateringar (rutan finns högst upp i "lägg till eller ta bort program") Bläddra neråt tills du hittar "Windows XP - Programvaruppdateringar". I undermapparna bör du finna IE 7 Beta nånting, välj att avinstallera. Starta om datorn och sen kan du installera den verren du vill ha.

Detta är den varianten jag känner till, varianten att ta bort mappar i utforskaren är helt fel och i princip ett nybörjarfel.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaMan
Du ska ta bort programmet genom att använda "lägga till eller ta bort program" i kontrollpanelen. Klicka i rutan för att visa uppdateringar (rutan finns högst upp i "lägg till eller ta bort program") Bläddra neråt tills du hittar "Windows XP - Programvaruppdateringar". I undermapparna bör du finna IE 7 Beta nånting, välj att avinstallera. Starta om datorn och sen kan du installera den verren du vill ha.

Detta är den varianten jag känner till, varianten att ta bort mappar i utforskaren är helt fel och i princip ett nybörjarfel.

Precis var jag redan tipsat om ju.
CCleaner eller andra rensare har rapporterats att ta bort uninstallmappen för IE7-betorna, det kan vara en anledning till varför det inte finns där för trådskaparen...

Permalänk
Medlem

IE7 är bara en dålig kopia av Firefor!!

Visa signatur

Intel pentium 4 HT 3.0 ghz
Ati radeon hd2600xt

Permalänk
Medlem

Ja, allvarligt. Tar man sig besväret att skaffa IE7(2 ggr!) så kan man lika gärna ta sig besväret att tanka hem Eldräven och köra in några extensions/pimpzilla skinnet i den så har man en mycket bättre webläsare.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Firefox är för buggit, "Firefox har avslutats" för ofta tyvärr. Så tyvärr, IE och Opera är stabilare.

Men jag har gått in i kontrollpanel kryssat för visa uppdateringar och nej IE finns inte att avinstallera där.

Permalänk
Medlem

Firefox har nästan aldrig hängt sig åt mig. Opera har jag knappt kört med så ja vet inte. IE hänger som mest hela tiden tycker jag.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Det gick med detta kommando:

%windir%\$NtUninstallie7bet2p$\spuninst\spuninst.exe